Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Unparking= för hög temperatur?

Hej, har funderat på att unparka min cpu för att få högsta prestanda på spela som battlefield 4. Jag undrar om det finns stora risker för överhettning och liknande, ni som är bra på detta tycker ni att jag ska unparka eller inte? Tacksam för hjälp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

nepp, kommer inte göra någon skillnad.

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Be Quiet! Silent Base 600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av jJokerN:

Hej, har funderat på att unparka min cpu för att få högsta prestanda på spela som battlefield 4. Jag undrar om det finns stora risker för överhettning och liknande, ni som är bra på detta tycker ni att jag ska unparka eller inte? Tacksam för hjälp

Det kommer göra skillnad ifall den får beräkna mer (som syftet är). Däremot så behöver det inte vara en betydande skillnad. Man går inte från 88*c till 90*c på en vanlig processor och kallar det nya värdet för överhettning.

Skickades från m.sweclockers.com

har en vit data

100 fps på lol i high

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av xGreenRed:

Det kommer göra skillnad ifall den får beräkna mer (som syftet är). Däremot så behöver det inte vara en betydande skillnad. Man går inte från 88*c till 90*c på en vanlig processor och kallar det nya värdet för överhettning.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej tack