Gamdias Hermes Ultimate med ljuddämpade Cherry MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Problemet med dessa är att de har urusel rollover, bland annat funkar inte shift+w+space (springa och hoppa).

Jag säger inte att du har fel, men jag äger ett nyinköpt K800 som jag spelar Battlefield 4 och Wildstar med just nu, och detta är inte något jag märkt av alls. Oavsett om jag pressar ned dem i följd eller alla samtidigt så registreras det. Om det är ett problem märker i varje fall inte jag av det

Permalänk
Praktikant ✨
Skrivet av LemonIllusion:

När blev 3,5"-anslutningar för ljud vanliga?

Skyller på att chassin ockuperar min vänstra hjärnhalva.

Skrivet av sweloop64:

Går det att ta bort dämpningen för att få full slaglängd?

Absolut! Man plockar bort alla tangenterna och sedan är det bara att lyfta bort gummimattan.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BizzY:

Jag säger inte att du har fel, men jag äger ett nyinköpt K800 som jag spelar Battlefield 4 och Wildstar med just nu, och detta är inte något jag märkt av alls. Oavsett om jag pressar ned dem i följd eller alla samtidigt så registreras det. Om det är ett problem märker i varje fall inte jag av det

Jag bytte ut mitt Logitech Illuminated för att det inte gick att springa och hoppa i FPS med det. Eller det går typ om man håller inne W och Shift för att springa, sen håller inne mellanslag och släpper shift igen. Då registreras mellanslag så fort man släpper skift. Sen måste man släppa mellanslag och trycka in skift igen innan man landar. Långt ifrån smidigt. Det verkar dock som om det inte drabbar alla men det är ett väldigt vanligt problem.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas T:

Absolut! Man plockar bort alla tangenterna och sedan är det bara att lyfta bort gummimattan.

Jaha en hel gummimatta.. (låtte som per/tangent i videon) då förstår man att de kan bli bättre än o-ringar.
Får hoppas nån tillverkare får tummen ur och bygger in gummit på rätt höjd så slaglängden inte påverkas.

Permalänk
Medlem

Är namnet ett blandning mellan game och Adidas?

Farliga och vassa kanter precis som en Lamborghini, fast ser ändå ganska budget ut.
Jag förstår verkligen inte varför någon skulle vilja köpa ett monster som denna...

Permalänk
Inaktiv

Vad är det för mystiskt ljud vid 01:45?

Permalänk
Medlem

Varför insisterar tillverkarna med att göra så låga handlovsstöd? För att få lite ergonomi i det hela behöver handlovsstödet vara nästan 10cm högt. Visst är det bättre än inget, men om man faktiskt vill undvika problem så kastar man bort det direkt och försöker hitta ett högt vettigt dito.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Klart intressant!

Det enda jag kan tycka är lite trist med mekaniska tangentbord i allmänhet är att slaglängden på tangenterna i mitt tycke är onödigt lång i originalutförande utan o-ringar. Är bra mycket rappare med kortare slaglängd, i såväl spel som vid vanligt skrivande. Utan att ha testat känner jag mig ganska övertygad om att jag faktiskt skulle betrakta den bieffekten av dämpningen som något positivt, om den nu ens är särskilt märkbar.

Prislappen verkar vettig också, det verkar i alla fall som de har förstått att inte försöka ta betalt för märket som ny spelare på banan, utan lägger sig en bra bit under de mer etablerade konkurrenterna. En tusenlapp är ju ändå inte så blodigt jämfört med vad ett tangentbord som kan samma saker brukar kunna kosta.

Synd på den bloatade programvaran, även om lösningen att spara ned konfigurationen på flashminne på något sätt ändå eliminerar - eller i alla fall minimerar - det problemet. Smart tänkt av dem, vågar påstå att vi som är galna nog att lägga en tusenlapp på ett tangentbord i allmänhet också har tillräcklig koll för att inte vara särskilt förtjusta i bloatware. Blir modellen populär kanske man kan våga hoppas på att någon hemmapulare knapprar ihop nån lite mer slimmad konfigurationsprogramvara också?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Vad jag saknar är ett tangentbord med mekaniska brytare men som är trådlöst. Det är inte alla som vill ha dessa tangentbord utan kanske mer för att skriva mycket text. Då spelar skillnaden mellan trådat och trådlöst ingen roll, men det är ju bekvämt att kunna sitta med tangentbordet i knät i favve-fåtöljen. Eller slippa kabeln över skrivbordet.

/ B

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SSIV:

Om jag fick välja så borde Keytronic återuppstå i samarbete med ett känt entusiast-tangentbord företag och designa ett tangenbord med egenframtagna brytare.

Köp ett Topre. Det är det närmaste du kommer ett Keytronic idag både i känsla och ljud. Topre är ännu skönare dock men kostar en rejäl slant.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Obs kommenterar en månad gamla inlägg...

Skrivet av kaput:

Är bra mycket rappare med kortare slaglängd, i såväl spel som vid vanligt skrivande.

Cherry MX aktiverar på halva slaglängden, och det är inte meningen att man alltid ska bottna, eller i alla fall inte ha så mycket kraft i nedslaget när man bottnar.
Cherry MX Clear är bäst om man vill undvika att bottna - synd bara att så få tangentbord har de brytarna.

Skrivet av Bill50x:

Vad jag saknar är ett tangentbord med mekaniska brytare men som är trådlöst.

Filco MiniLa, Matias Secure Pro.

Skrivet av deeyay:

Köp ett Topre. Det är det närmaste du kommer ett Keytronic idag både i känsla och ljud.

F.öv. Topre har också tangentbord med olika motstånd på olika tangenter, ungefär som Key Tronic ErgoForce - tangentborden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Findecanor:

F.öv. Topre har också tangentbord med olika motstånd på olika tangenter, ungefär som Key Tronic ErgoForce - tangentborden.

Stämmer bra det. Men när jag köpte mitt så ville jag ha ett TKL och även black-on-black tangenterna och den varianten har 45g på alla tangenter. Lite nyfiken på hur det känns det andra i jämförelse men inte så att jag tänker lägga ut ännu mer pengar för att få prova

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Skyller på att chassin ockuperar min vänstra hjärnhalva.

Absolut! Man plockar bort alla tangenterna och sedan är det bara att lyfta bort gummimattan.

Hej Jonas, nu är ju denna recension 2 år gammal men jag köpte nyss detta tbord men hade genast problem med att vissa tangenter inte riktigt fungerade om jag höll inne andra. Den första macroknappen under mellanslag gjorde så W inte fungerade längre, samt att om jag höll inne A + W så kunde jag bara trycka på E en gång om jag inte släppte A + W. Var det något ni upplevde eller fick jag bara ett måndagsexemplar?

Permalänk
Medlem

@Karazhan: Köpte tangentbordet igår, men med Cherry MX Red, märkte inget det lilla jag testade igår men ska kolla ikväll