Permalänk

Datorn startar inte

Tjena! Idag fick brorsan sin nya CPU-kylare och den är installerad och klar, men när vi ska starta datorn får vi ingen bild på skärmen vad kan detta bero på? Vi har provat oss fram men kan inte få någon bild på skärmen så jag vänder mig till er clockers vad kan detta bero på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det kan bero på att ni har rubbat 8 pin kontakten till processorn så att inte processorn får ström!
Alternativt rubbar ramminnena

Permalänk

8-pins kontakten sitter i så det är inte felet. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Insanemaggot:

Tjena! Idag fick brorsan sin nya CPU-kylare och den är installerad och klar, men när vi ska starta datorn får vi ingen bild på skärmen vad kan detta bero på? Vi har provat oss fram men kan inte få någon bild på skärmen så jag vänder mig till er clockers vad kan detta bero på?

Skickades från m.sweclockers.com

Har ni stoppat i skärmkabeln till grafikkortet och ej moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanemaggot:

Tjena! Idag fick brorsan sin nya CPU-kylare och den är installerad och klar, men när vi ska starta datorn får vi ingen bild på skärmen vad kan detta bero på? Vi har provat oss fram men kan inte få någon bild på skärmen så jag vänder mig till er clockers vad kan detta bero på?

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken CPU handlar det om?

Intel eller AMD?

När jag själv ska byta kylare, så plockar jag ut processorn, rengör den med isopropanol, på med ny kylpasta, fäster kylaren.

Inga pinnar som är krökta?
Kollat så alla sladdar sitter där dom skall?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]