Demontering av Fujitsu Siemens Amilo 3260W

Permalänk
Rekordmedlem

Demontering av Fujitsu Siemens Amilo 3260W

Är det någon som vet hur man får isär en Fujitsu Siemens Amilo 3260W monitor utan att skada den eller har en länk till en serviceamanual eller liknande ?

Edit:
Jag hittade ingen info om hur den sitter ihop eller var fästpunkterna sitter men jag lyckades få isär den utan skador, det gick att dra loss listen som sitter runt panelens framsida om man greppade den i överkant och drog, bände och lirkade "framåt" med milt våld, listen sitter med snäppfästen som är väldigt hårda men de släpper med en smäll och så kan man jobba sig runt listen och dra isär allt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ren nyfikenhet, varför?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av EB_1986:

Ren nyfikenhet, varför?

Skärm död och jag ville se om det finns nått som kan vara lätt och värt att åtgärda eftersom jag har lödkolv.
Nu verkade det inte finnas nått lättlagat fel på just den här skärmen (typ kondingar i nätdelen) som kan åtgärdas med standardkomponenter utan det behövs nått mer avancerat och då blir det antagligen för dyrt/ovärt att åtgärda, att köpa nya kort till den som kostar ungefär lika mycket som värdet på skärmen känns lite fel även om man kan göra det, skärmen är värd max en tusenlapp i fungerande skick så den får väl bli reservdelar eller återvinnas.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.