Permalänk

Tyst Cpu kylare?

Tja!
Jag har i dagsläget en Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kylare. Då är min fråga till er finns det fläktar på marknaden som är ganska mycket tystare än vad denna är? har planer på att uppdatera min dator lite smått.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdisboii:

Tja!
Jag har i dagsläget en Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kylare. Då är min fråga till er finns det fläktar på marknaden som är ganska mycket tystare än vad denna är? har planer på att uppdatera min dator lite smått.
Tack på förhand!

Allt i princip som kommer ifrån Noctua är tyst och kyler riktigt bra

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Allt i princip som kommer ifrån Noctua är tyst och kyler riktigt bra

Håller helt med, Noctua är kända för att göra tysta kylare med bra kvalitet!

https://www.inet.se/kategori/140/processorkylning/285/noctua?...

Lycka till med letandet

Edit
Kan läsa testet här på Noctua NH-U14S
http://www.sweclockers.com/recension/18014-noctua-nh-u14s/1

Visa signatur

Dator: Corsair 4000D|i7 13700KF|ASRock Z790|MSI RTX4090|Seasonic Platinum 1kW|Kingston KC3000 2TB|G.SKill 32GB DDR5 @6400 cl32|Noctua D15|

Permalänk

Tack så mycket! Ska ta mig en koll på Noctua.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdisboii:

Tack så mycket! Ska ta mig en koll på Noctua.

Du kommer aldrig kolla tillbaka. Köp en Noctua NH-U14S, den är dyr men kommer att tjäna dig väl i säkert ett årtionde.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Om du tycker att noctua fläktarna är för fula så finns be quiet dark rock 3.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Har du plats så är Dark rock pro 3 väldigt tyst, dock väldigt tung och hyfsat svår att montera

Permalänk
Medlem

Du kan annars bara byta fläkt till någon från Noctua, förslagsvis NF-F12 som är optimerad för radiatorer och kylflänsar. Du kan också köpa ny kylpasta och byta den, Artic Silver 5 är populär och kommer sänka temperaturen med ett par grader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Du kan annars bara byta fläkt till någon från Noctua, förslagsvis NF-F12 som är optimerad för radiatorer och kylflänsar. Du kan också köpa ny kylpasta och byta den, Artic Silver 5 är populär och kommer sänka temperaturen med ett par grader.

Jag rekommenderar även detta. Kylaren som du har är bra. Det finns givetvis bättre men ny fläkt och ny kylpasta kan ge ett rejält lyft.

Permalänk

Tack för alla tips! ska kolla upp Noctua!

Permalänk

Noctua fläktar säljs väl i fler färger än dom bruna numera, eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Noctua fläktar säljs väl i fler färger än dom bruna numera, eller har jag fel?

Typ, en ny färg iaf som är gråmatt Redux heter de nya

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Typ, en ny färg iaf som är gråmatt Redux heter de nya

Men det 'r budget modellen

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk

Noctua NH-D15, bättre tornkylare än så finner du nog inte, speciellt sett till dess ljudnivå med LNA (Low-Noise-Adapter).