Uppgradering: Passar i5 3770 i Acer Predator G3620?

Permalänk
Medlem

Uppgradering: Passar i5 3770 i Acer Predator G3620?

Tjena! Jag är inte så duktig på dator så jag undrar om http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/151013-intel_... fungerar att sätta i http://www.pc-specs.com/mobo/Acer/Acer_Predator_G3620/1410?

Förtydligad rubrik
Permalänk
Medlem

Först vill jag att du berättar vilket grafikkort du har i datorn för Media markt hade en med GT640 och Netonnet hade en med GTX660. Innan jag kan ge någon rekommendation.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

ok, tack

Permalänk
Medlem

lol!

Nå? vad är det för grafikkort du har?

Permalänk
Medlem

aha, haha såg inte men 660.

Permalänk
Medlem

Är jag helt blind eller står det inte vilken CPU det är? Det kan vara bra att säga då ett CPU-byte kanske inte är nödvändigt.

Permalänk
Medlem

jag har i5 3350p 3,10 GHz atm om det va de du ville veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiinth:

jag har i5 3350p 3,10 GHz atm om det va de du ville veta.

Varför vill du byta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Varför vill du byta?

Vill få mera fps i cs go.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiinth:

Vill få mera fps i cs go.

Jag drar till med en chansning då och säger att det är grafikkortet du ska byta. Men det går ju enkelt att kolla.

För att veta om det går att byta processor får du kolla upp vilket moderkort du har och sedan googla och se vilka processorer som funkar på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiinth:

Vill få mera fps i cs go.

Hur mycket FPS får du nu? Har du kollat så det är processorn som flaskar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Hur mycket FPS får du nu? Har du kollat så det är processorn som flaskar?

runt 110-120. Fattar inte vad du menar med flaskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Jag drar till med en chansning då och säger att det är grafikkortet du ska byta. Men det går ju enkelt att kolla.

För att veta om det går att byta processor får du kolla upp vilket moderkort du har och sedan googla och se vilka processorer som funkar på det.

Skickades från m.sweclockers.com

har för mig att cs go är ganska processor balancerat. rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiinth:

har för mig att cs go är ganska processor balancerat. rätta mig om jag har fel.

Du har rätt att det är ganska processortungt. Din processor är dock snabb, medan ditt grafikkort inte är SÅ snabbt.

Du kan lätt kolla det dock. När du spelar så ta fram aktivitetshanteraren och kolla CPUns belastning där. Du kan göra samma sak för grafikkortet i t.ex. MSI Afterburner.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiinth:

har för mig att cs go är ganska processor balancerat. rätta mig om jag har fel.

byt aldrig delar i en märkesdator.. ut och sommarjobba med dig och bygg en ny dator till hösten

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

En beskrivande rubrik ger bättre svar /moderator

Skrivet av xiinth:

runt 110-120. Fattar inte vad du menar med flaskar

Det som menas med "flaska" är att när t.ex. CPU:n inte orkar med att mata information tillräckligt snabbt till grafikkortet, grafikkortet får då stå och vänta och man utnyttjar inte grafikkortets potential.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Men

Skrivet av Kent:

*Rubrik ändrad*

En beskrivande rubrik ger bättre svar /moderator

Det som menas med "flaska" är att när t.ex. CPU:n inte orkar med att mata information tillräckligt snabbt till grafikkortet, grafikkortet får då stå och vänta och man utnyttjar inte grafikkortets potential.

Fast är inte hans 660 oem ? Vet inte hur snabbt det är men borde inte vara så snabbt jämfört med ett oc 660 .Tror inte processorn flaskar faktiskt .i5 3350p borde inte ha några problem och dra runt ett 660 oem

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ottoblom:

Fast är inte hans 660 oem ? Vet inte hur snabbt det är men borde inte vara så snabbt jämfört med ett oc 660 .Tror inte processorn flaskar faktiskt .

Nej, det var bara svar på TS:s fråga:

Skrivet av xiinth:

runt 110-120. Fattar inte vad du menar med flaskar

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen, tror jag sparar till ett grafikkort istället. Har ni något att rekommendera?