Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) vs. Intel Core i5 4670 3.4 GHz (Haswell)

Permalänk

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) vs. Intel Core i5 4670 3.4 GHz (Haswell)

Hej! Ska köpa en ny processor och undrar helt enkelt om det är någon som vet skillnaden mellan dessa 2, vilken som är bäst av dem osv?

Tacksam för svar!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av NippsiE =DDD:

Hej! Ska köpa en ny processor och undrar helt enkelt om det är någon som vet skillnaden mellan dessa 2, vilken som är bäst av dem osv?

Tacksam för svar!

K är upplåst och överklockningsbar. K saknar virtualiseringsstödet.

Vet du inte vad virtualiseringsstödet gör så behöver du det inte.

Överklockningsbara processorer ger högre andrahandsvärde och bättre prestanda vid överklockning.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

K är upplåst och överklockningsbar. K saknar virtualiseringsstödet.

Vet du inte vad virtualiseringsstödet gör så behöver du det inte.

Överklockningsbara processorer ger högre andrahandsvärde och bättre prestanda vid överklockning.

Tack för svar, har inte tänkt överklocka. Men då är det alltså ingen skillnad på dem förutom att K modellen fungerar bättre om man överklockar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NippsiE =DDD:

Tack för svar, har inte tänkt överklocka. Men då är det alltså ingen skillnad på dem förutom att K modellen fungerar bättre om man överklockar?

Stämmer. Nu vet jag inte exakt hur mycket det skiljer i kostnad, men värt att tänka på är att K-modeller brukar ha någon hundralapp högre andrahandsvärde.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Stämmer. Nu vet jag inte exakt hur mycket det skiljer i kostnad, men värt att tänka på är att K-modeller brukar ha någon hundralapp högre andrahandsvärde.

Okej bra, då har vet jag vilken jag ska köpa! Tror det skiljer 50 kr eller nånting på dem 2