Installera xp i AHCI läge, vart få tag på drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Installera xp i AHCI läge, vart få tag på drivrutiner?

Hej!

Skall installera xp på en dator med nyinstallerad SSD och vill såklart kunna köra den i AHCI läge. Jag måste då slipstreama in drivrutiner för att det skall fungera. Problemet är att skivan till moderkortet ligger 65 mil bort och jag vill kunna göra detta så snabbt som möjligt. Har letat på gigabytes hemsida och kan verkligen inte hitta AHCI drivare. Vad behöver jag för drivrutiner? Kan jag använda Intels p45 chipsetdrivare eller behöver jag ha specifika för just mitt moderkort?

Det sitter ett gigabyte EP45-ds3 i datorn som behöver hjälp.

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Intels fungerar utmärkt.
Har du tillgång till floppy är det standardförfarandet på XP för att få in sata-drivers.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Intels fungerar utmärkt.
Har du tillgång till floppy är det standardförfarandet på XP för att få in sata-drivers.

Tack för snabbt svar! Perfekt, då blir det Intels på studs! Har inte haft floppy sen 98, så det blir att fixa med USB istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Tack för snabbt svar! Perfekt, då blir det Intels på studs! Har inte haft floppy sen 98, så det blir att fixa med USB istället

Vill vi nog syna...

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”