Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2014

Hjälp angående överklocka och SLI

Hej! Jag är en nybörjare på detta... (SLI och överklockning )

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6888816/2014-06-28

Drar till med en dummy fråga men kör på

Har byggt ihop en dator och undrar:

Behöver jag ändra på något för att överklocka / köra SLI?

Väldigt tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Den där är helt redo för både överklockning och CF. Jag skulle dock inte överklockat särskilt mycket om jag körde CF då det inte direkt är energisnåla grafikkort.
http://i.imgur.com/hQAmmMr.png

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

SLI är en nvidia-teknologi för att köra med 2st grafikkort samtidigt, då du har köpt ett amd-kort så påverkar det inte dig. amd's motsvarighet heter crossfire, och de allra flesta moderkort stödjer det, inklusive det du ska köpa. Dock så behövs det ju såklart ett till likadant grafikkort för att kunna köra crossfire.

Vad gäller överklockning så är det vad K-processorerna är till för, så ja, du kan överklocka den om du vill.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2014

Tack för svaren! Nu har jag lärt mig lite

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Du klarar dig galant med CrossFire med det nätagget, du kan även klocka tills det brister.
Kundvagnen ser kanon ut! Men ush för tangentbordet ;P

MOBO: MSI G45 Gaming - CPU: Intel 4770K @ 4.5 Ghz - GPU: MSI 780 OC - RAM: 16GB Kingston RED - PSU: XFX Pro Series 750W - CPU Cooling: Corsair Hydro H110 - Monitor: ASUS - VG248QE (144hz) - Mouse: Qpad 5K - Mousepad: Corsair MM 400 (Hard) - Keyboard: Qpad MK 50 - Headset: ATH-M50x / Blue Yeti - Case: Corsair Carbide 540 Air (Black) - Lightning: NZXT HUE RGB LED - CITERA FÖR SVAR!