Permalänk
Medlem

Vattenkylning på liggandes moderkort

Hej! Jag har nyss byggt ihop min första dator i ett bitfenix prodigy chassi och använder ett antec 620 för att kyla CPUn. Men pumpen klickar och låter konstigt och det tror jag inte den borde. Så jag vände på datorn så att moderkortet är lodrätt och då slutade det låta. Eftersom jag är en fattig student så har jag inte råd att köpa en ny bara för att prova om det funkar och mina kompisar använder luftkylning. Så finns det någon som har vattenkylning som liknar antec 620 som har haft samma problem eller som kan vända på din dator och se om pumpen fungerar vågrätt? I så fall så tar jag gärna emot tips på vad jag kan köpa som funkar!

Tack på förhand

John

Permalänk
Medlem

Har du reservoar närmast före pumpen? Luftat av systemet ordentligt?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Skrivet av aniron:

Har du reservoar närmast före pumpen? Luftat av systemet ordentligt?

Snacka om att verkligen inte läsa vad han skriver öht..

On topic: Min 620 ger inte ifrån sig några konstiga ljud oavsett om datorn står eller ligger, Förhoppningsvis så får du byta ut den

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Det kan låta ur den ibland. Det kan hjälpa att man roterar datorn och låter den vara i det läge den inte låter ett tag.
Sen är det viktigt att radiatorn sitter högre än pumpen, annars blir det luftbubblor.

Hur sitter radiatorn? Sticker slangarna ut undertill eller övertill? Du kan ju testa lite olika ställen för radiatorn men om problemen och du inte kan hitta felet fortsätter ska du byta.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S