Får inte TV fungera med dator och reciever

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006

Får inte TV fungera med dator och reciever

Hej! Detta har då alltid fungera för mig, det la av för några veckor sedan. Kan visa hur jag har kopplat:
http://download.yamaha.com/api/asset/file/?language=en&site=u...

Har dvs en RX-V567 inkopplad till reciever & tv med hdmi.
Har alltså Hdmi in (Tv) -> Hdmi out (Reciever) hdmi in -> hdmi (dator)
Såhär har jag kopplat. Man hittar TVn i AMDs CCC, där har jag valt setting "Duplicate"

Om jag drar kabeln direkt från grafikkortet till TVn så har jag bild..
Jag provade att köpa en ny HDMI, så har 3 HDMI kablar men bara 2 behövs, så har provat alla möjligheter kabelmässigt, det är inte troligt att båda är trasiga eftersom jag får ljud med båda två...

Problemet ligger alltså någon annanstans, jag har även omoformaterat Windows, dvs borde inte problemet ligga i CCC heller med de inställningarna.
Har rätt kanal inställd på TVn och allt sånt, har kört såhär i typ 3-4 år och det har inte vart några problem alls förutom att jag varje gång jag startade TVn så ändrade det sig till AV3 på recievrn och datorn kände inte igen systemet föräns jag dragit ur och i hdmi kabeln i datorn, en dag när jag gjorde detta så slutade bilden till TVn fungera..

Hoppas någon har några idéer.

Edit: har även provat en annan TV.
Edit2: Hahaha löste det äntligen, efter 1 månad.... Returnchannel var avstängt i recievern, konstigt då jag inte ens rört den inställningen!

MSI z87 MPOWER | Intel i7 4770K | Corsair H100i | Asus GTX 970 Strix | 2+1TB Samsung Spinpoint | 120GB Corsair Force GT SSD | 120GB Kingston SSD | NZXT H440 | Corsair CX 750W | Corsair 8GB 2133MHz DDR3 | Windows7 Ultimate 64-bits | Asus Swift PG278Q

MacBook Pro 15.4" Retina | i7 2.3GHz | 8 GB 1600 MHz | 256 GB SSD