montering av corsair h110 - nån som bor i Falun? Hjälp! [SOLVED]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

montering av corsair h110 - nån som bor i Falun? Hjälp! [SOLVED]

Jag har tummen mitt i handen och får det fan inte att passa. Jag måste vara dum i huvudet. Jag har allt som ska va för intel 1150. Moderkortet är msi g45. Jag har satt allt upp å ner å fram å tillbaka! Någon vänlig själ som skulle kunna hjälpa mig? Skicka PM gör telefonnummer! Det är själva monteringen av kylaren som inte vill passa på moderkortet.

Radiatorn får plats i chassit och är installerad.

Skickades från m.sweclockers.com

MOBO: MSI G45 Gaming - CPU: Intel 4770K @ 4.5 Ghz - GPU: MSI 780 OC - RAM: 16GB Kingston RED - PSU: XFX Pro Series 750W - CPU Cooling: Corsair Hydro H110 - Monitor: ASUS - VG248QE (144hz) - Mouse: Qpad 5K - Mousepad: Corsair MM 400 (Hard) - Keyboard: Qpad MK 50 - Headset: ATH-M50x / Blue Yeti - Case: Corsair Carbide 540 Air (Black) - Lightning: NZXT HUE RGB LED - CITERA FÖR SVAR!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Tack, la till mer info i inlägget. Har inte problem med chassit så att säga.

MOBO: MSI G45 Gaming - CPU: Intel 4770K @ 4.5 Ghz - GPU: MSI 780 OC - RAM: 16GB Kingston RED - PSU: XFX Pro Series 750W - CPU Cooling: Corsair Hydro H110 - Monitor: ASUS - VG248QE (144hz) - Mouse: Qpad 5K - Mousepad: Corsair MM 400 (Hard) - Keyboard: Qpad MK 50 - Headset: ATH-M50x / Blue Yeti - Case: Corsair Carbide 540 Air (Black) - Lightning: NZXT HUE RGB LED - CITERA FÖR SVAR!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Aug 2009

vad är det som strular? har du rätt bracket och skruvar?

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, XMS3 8GB,
GTX 670 2GB, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Aug 2009

http://www.tweaktown.com/reviews/5245/corsair-hydro-series-h1...

en ganska så logisk guide för installationen, lr det är mera bilder med lite text men funkar =D

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, XMS3 8GB,
GTX 670 2GB, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av enRödjävel:

vad är det som strular? har du rätt bracket och skruvar?

Ja och ja! Dom lajnar inte upp sig vid hålen på framsidan av moderkortet. Om jag ska skruva in det lär jag pressa in dem snett som fan, och då menar jag PRESSA

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

om det inte passar så kan du inte ha rätt bracket, det kan vara pilligt dock att få skruvarna rakt in i moderkortet (aldrig monterat vattenkylning men antar att det är mer eller mindre samma sak som lite större luftkylare med bracketen). Mät avstånden på hålen till skruvarna samt på moderkortet för att se så det verkligen är rätt?

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av jerkaaaa:

om det inte passar så kan du inte ha rätt bracket, det kan vara pilligt dock att få skruvarna rakt in i moderkortet (aldrig monterat vattenkylning men antar att det är mer eller mindre samma sak som lite större luftkylare med bracketen). Mät avstånden på hålen till skruvarna samt på moderkortet för att se så det verkligen är rätt?

Det andra bracketet är inte ans i närheten att passa!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006

Kan du inte ta bild och ladda upp så vi får se hur det ser ut?
Dvs, dra fram bracketen och ta en bild när du har den vid moderkortet.

MSI z87 MPOWER | Intel i7 4770K | Corsair H100i | Asus GTX 970 Strix | 2+1TB Samsung Spinpoint | 120GB Corsair Force GT SSD | 120GB Kingston SSD | NZXT H440 | Corsair CX 750W | Corsair 8GB 2133MHz DDR3 | Windows7 Ultimate 64-bits | Asus Swift PG278Q

MacBook Pro 15.4" Retina | i7 2.3GHz | 8 GB 1600 MHz | 256 GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Min kom med ett justerbart bracket för skruvarna på framsidan och baksidan. Levereras de inte med dessa längre? :S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Egentligen ville jag bara segla bort mot horisonten och glömma denna tråden. Men jag tänker svälja min stolthet och berätta vad jag gjorde för fel, så att det kanske hjälper någon annan i framtiden.

I själva bracketen så stoppar man i 2st plastploppar i varje hål, en under ifrån som knipsar i när man sätter i den övre på.
Dessa små plastploppar kan vridas åt 2 olika håll. Det mest logiska hållet som ser mest estetiskt rätt ut är fel. Dom stora skruvarna som ska igenom dessa hål petar ut några milimeter fel och lajnar inte upp perfekt för monteringen. Det står ingen om detta i manualen, och man märker knappt att dem stora skruvarna ändrar riktning beroende på vilket håll man vrider plastplopparna.

Tack för allas hjälp, och hoppas denna beskrivning kan hjälpa någon annan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Cred för att du bemöda dig att skriva vad som gick fel och hur du löste det!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Maj 2013

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Väldigt bra tips att kolla i tråden ovan om man behöver hjälp. Bra att du löste det på egen hand iaf.

3930K @ 4.2GHz