Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

apple tv till gammal tv?

tjena. jag vill ansluta en apple tv till en gammal tv med component, scart och dvi. jag har hört att hdmi till dvi inte funkar men vad är det bästa sättet att ansluta apple tven med den gammla tven? tackar i förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

någon som kan svara, snälla?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Enligt vad jag kan finna på nätet så skall det gå att ansluta apple tv via component-kontakterna, men då måste du köpa en sådan sladd.

Fractal Design R5 | Asus z97 Deluxe | Intel i7-4790K | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Pro 2400 MHz 16GB | Samsung 850 Evo 500GB för OS, Office och anda nyttoprogram | Samsung 840 Pro 250 GB för World of Tanks, World of Warplanes, World of Warships & War Thunder | Intel 730 240 GB för övriga spel | Gigabyte Geforce G1 GTX 970 | Corsair RM750x | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Problemet med att ansluta en HDMI-utgång till en DVI-ingång är att DVI inte bär ljud, vilket man får lösa på nåt annat sätt.

Har inte ATV en toslink-utgång också? Om din TV har motsvarande ingång kan du ju hoppas på att den accepterar att ta bilden från DVI-ingången, och ljudet från toslink-ingången. Om inte, så kanske den har någon analog ljudingång du kan använda parallellt med DVI-ingången, en toslink till analog-adapter kostar inte mycket.

Nu lurade jag dig allt att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

vad jag sett så fin elkabel, hdmi, optisk kabel och ethernet ingång.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av seraj5:

vad jag sett så fin elkabel, hdmi, optisk kabel och ethernet ingång.

Det du kallar "optisk kabel" är en toslink-utgång.

Nu lurade jag dig allt att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

jaha va bra. kan du länka produkterna?