Permalänk

z77 Mpower drMOS led HJÄLP!

Hej !

Datorn har fungarat utmärkt ända sedan jag köpte den, och även nu, men blev lite orolig när jag såg att drMOS alarm lampan lyser rött.
Läste någonstans att det kan ha att göra med att mosfet blir för varmt.
Hur felsöker jag det, måste ju finnas någon logg eller nåt för att se vad det varnar för ?
Och om det nu är mosfet, hur svårt är det att applicera ny pasta eller dylikt på mosfet kylaren, då jag antar att det måste vara det isf..
Har ju bra kylning i övrigt och bra värden på grafikkort (30-60) och processor (26-40), så förstår inte varför det skulle bli för varmt överhuvudtaget.
Har 3x120 i fronten, 1x140 bak, 1x140 bakre top.

http://assets.hardwarezone.com/img/2013/03/DrMOS_LED-600W.jpg
Det är alltså den lampan längst till vänster.

Specs:
z77 Mpower med 3570k 4.6 turbo (ej egen klock atm), egenbyggd vattenkylning D5, crucial BallistiX 4x4gb, R9 290X, Corsair Carbide Air 540.
Även de nyaste drivrutinerna och BIOS. (Provade även att rensa ut Cmos)

Hjälp uppskattas !

Edit: Mätte idle värden i GPU-Z, och Realtemp 3.70. De övre är uppskattade.

Permalänk

Du kan ju börja med att göra rent datorn från damm. Särskilt Mosfet då.

Edit: Heter det seriöst Dr. Mos? Det måste vara specifikt för det moderkortet, har aldrig hört det förut. Inte typ drMOS eller något sånt? Wow.

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Du kan ju börja med att göra rent datorn från damm. Särskilt Mosfet då.

Edit: Heter det seriöst Dr. Mos? Det måste vara specifikt för det moderkortet, har aldrig hört det förut. Inte typ drMOS eller något sånt? Wow.

Har regelbundet gjort rent datorn, och kör även med dammfilter på alla fläktar som suger in luft.
Men tror du det så kan det vara värt ett försök. Får köpa en burk luft och blåsa rent lite då, eller har du något bättre förslag ?

Dr. Mos är den lokala korvkiosken ! Point taken

Permalänk
Skrivet av ImmortalCore:

Har regelbundet gjort rent datorn, och kör även med dammfilter på alla fläktar som suger in luft.
Men tror du det så kan det vara värt ett försök. Får köpa en burk luft och blåsa rent lite då, eller har du något bättre förslag ?

Dr. Mos är den lokala korvkiosken ! Point taken

Bara att köra på!