Hyper 212 Evo monterad, går att vrida på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2009

Hyper 212 Evo monterad, går att vrida på?

Tjena, monterade precis min hyper 212 evo för 1155 och när den är fastskruvad så går det fortfarande att skruva lite på tornet åt sidorna, ska det vara så?

Mvh

Edit: vad gör skruven som sitter på den "X-formade" monterinssaken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av zabera:

Tjena, monterade precis min hyper 212 evo för 1155 och när den är fastskruvad så går det fortfarande att skruva lite på tornet åt sidorna, ska det vara så?

Mvh

Kylaren är bara fastklämd till CPU och då du har kylpasta så blir det lite "halt" så det brukar gå arr vrida lite, men vilket du inte bör fortsätta med om du inte vill få ngn sakda

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Monterade en igår på en 4690K, samma sak där - den går att vrida lite på. Ska kolla igen om några dar när det satt sig lite. Temperaturerna är dock helt OK så det ska nog vara så.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av zabera:

Ska det vara så?

Det ska vara så, ja.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av zabera:

Mvh

Edit: vad gör skruven som sitter på den "X-formade" monterinssaken?

Tja,

Jag har monterat otaliga med sådana kylare och det är alltid så att de går att skruva lite på kylaren. Det är helt normalt.
Inget att vara orolig över, den har fullkontakt ändå över cpun. Annars hade du märkt det på temperaturerna

//OsNy

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX670, W10.
SRV: 2600, 16GB, 16GB USB (OS), 7x 2TB HDD (RAID5 1x Hotspare), Debian Jessie.
RTR: 2500k, 2GB, 1x 500GB HDD, Intel Server MT/1000 Dual NIC + AC66U, PfSense 2.2.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Andreas_ace:

Kylaren är bara fastklämd till CPU och då du har kylpasta så blir det lite "halt" så det brukar gå arr vrida lite, men vilket du inte bör fortsätta med om du inte vill få ngn sakda

Skrivet av Lunatech:

Monterade en igår på en 4690K, samma sak där - den går att vrida lite på. Ska kolla igen om några dar när det satt sig lite. Temperaturerna är dock helt OK så det ska nog vara så.

Skrivet av Sensuella Sven:

Det ska vara så, ja.

Skrivet av OsNy:

Tja,

Jag har monterat otaliga med sådana kylare och det är alltid så att de går att skruva lite på kylaren. Det är helt normalt.
Inget att vara orolig över, den har fullkontakt ändå över cpun. Annars hade du märkt det på temperaturerna

//OsNy

Okej, tackar! Tempsen ligger på runt 28-33 grader när jag bara har Google Chrome uppe, godkänt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Jag märkte samma sak när jag monterade min 212 EVO, men efter jag kört den ett tag sitter den stadigt. Jag tror kylpastan är lite hal innan den hunnit bränna in/torka fast.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av CasualGamer:

Jag märkte samma sak när jag monterade min 212 EVO, men efter jag kört den ett tag sitter den stadigt. Jag tror kylpastan är lite hal innan den hunnit bränna in/torka fast.

Låter bra det.

Har kört 1h Prime95 nu och högsta tempen ligger på 55c, låter det bra tycker ni?

Den är stock clock bör ju tilläggas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

55 grader under prime 95 är helt klart godkänt!Skulle säga att allt under 65 är riktigt bra för intel processorer i Prime 95

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,5 Ghz @ 1,26v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU Asus GTX 780 DCUII: 1228 mhz / 6800 mhz memory @ stock volt
Skärm Asus PB278Q @ 1440p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Xyborg:

55 grader under prime 95 är helt klart godkänt!Skulle säga att allt under 65 är riktigt bra för intel processorer i Prime 95

Härligt, tänkte låta pastan sätta sig lite innan jag börjar klocka lite, tänkte försöka lägga mig på 4.2-4.3 GHz