Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

TV till Dator via HDMI

Hej!

Jag har googlat i evigheter och försökt att klura ut detta problemet på egen hand men då jag inte är så kunnig gick det inte vägen. Hoppas att någon här kan hjälpa mig! Skaffade mig i veckan en ny dator och har sedan dess inte kunnat koppla in min TV till datorn via HDMI. Om jag kopplar i TVn i samma port där jag brukar ha min skärm så hittar datorn TVn, men så fort Windows startas så dyker "Ingen signal" upp på TV-skärmen. Jag har testat att sänka upplösningen och sedan starta med TV som bildskärm men funkar ändå inte.. Några idéer? Jag har 2 geforce 780 gtx och har testat att flytta runt bland portarna, jag har försökt tvinga fram en identifiering av TVn och jag har lekt runt med duplicering etc..

Alla förslag uppskattas..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Ok.. Nu har jag fått datorn att hitta TVn, men nu uppstod ett annat problem. Jag kan endast använda mig av 1024x768 i upplösning på min TV. Jag kör 2560x1440 på den vanliga skärmen, förut körde jag 1920x1200 och samma (eller liknande) på TVn. Vad har jag missat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Banai:

Ok.. Nu har jag fått datorn att hitta TVn, men nu uppstod ett annat problem. Jag kan endast använda mig av 1024x768 i upplösning på min TV. Jag kör 2560x1440 på den vanliga skärmen, förut körde jag 1920x1200 och samma (eller liknande) på TVn. Vad har jag missat?

Har du uppdaterat drivrutinerna till ditt grafikkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014
Skrivet av AlexanderLindhe:

Har du uppdaterat drivrutinerna till ditt grafikkort?

Japp, det var det som gjorde att datorn hittade TVn. Men upplösningen är fortfarande fel, går inte att välja någon annan varken i bildskärmsinställningar eller i nvidia control panel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Ingen annan som har haft liknande problem? Eller nån med tips? Fast på samma ställe än

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2007

Vi behöver egentligen mer detaljer för att kunna avgöra vad du missat. Vi vet inte du berättat allt eller om det är mer än det där med drivrutinerna du inte berättat.

Vad nätagget märke modell och ålder?
Hur har du kopplat BÅDA ändarna av kablarna till skärmar?
Har du testat Windows bild/grafik kontroll panel också eller har du bara hållit på med Nvidia?

Koppla båda till samma grafikkort och testa att flytta DVI kabeln till andra DVI porten.
Avinstallera drivrutinerna till både gamla och nya grafikkortet innan du startar om datorn och testar nya drivrutiner igen.
Testa med 1 grafikkort.