Noctua NH-U14S i push/pull config, någon poäng?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Jun 2007

Noctua NH-U14S i push/pull config, någon poäng?

Hej, fick i dagarna hem delarna till min nya dator och valde att köra med en Noctua NH-U14S och köpte en extra fläkt till (likadan som redan sitter på.
Gjorde det för att kunna måla om den ena då färgen inte är någon favorit. Men kom att tänka på det idag (nu när jag håller på att montera) att fläktarnas färg syns inte så värst mycket när dom snurrar ändå.

Så kom då att tänka/undra ifall det är någon poäng till att köra det i Push/Pull config? Vinner man några grader på det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Animevärlden.
Registrerad
Jul 2014

Pröva? Du har ju en fläkt över som du själv skrev .

Gaming-dator: | i5 4670K | GTX 760 | 8GB 1600MHz |
Animedator: | Sempron 2650 | Radeon R3 Series | 4GB 1600MHz |
Telefon: | Asus Zenfone 4 | Pioneer SE-MJ531 (Hörlurar)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2004

Det är inte fläktarna som syns, det är ramarna.

Och ja, du vinner ett par grader på det—särskilt om du kör på lägre varvtal för att hålla nere ljudnivån. I de flesta fall inte hemskt värt det om du inte tänker överklocka riktigt mycket och känner att du måste ha ner graderna. Hade nog istället satt den extra fläkten i chassit om du har plats för att få bättre luftflöde.

Nada.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Jun 2007

Har redan 4st (2 fram/1 bak/1 top) Corsair af140 quiet edition fläktar i chassit
Lite därav varför jag tog en extra Noctua fläkt i första taget. Just för att måla om att passa de andra lite mer.
Men behåller nog det med bara en fläkt då, planen är att överklocka till en lagom 24/7 klock, inte efter några rekord.