Permalänk

Överhettning ARMA III

Hejsan, jag är helt handikappad när det gäller elektronik och jag har problem med överhettning när jag kör något lite mer krävande, i detta fall ARMA III.

GPUn går apeshit och är kokhet. Hade problem med CPUn förut men köpte en ny fläkt och bytte ut "stock"-fläkten, så den fungerar någorlunda.

När det gäller settings så vet jag inte vad jag ska sänka eftersom jag inte vet vad som är krävande för datamaskinen.

När jag precis gått in i spelet och är i menyn så visar speedfan en eldflamma och 64 grader på GPUn, det blir inte direkt svalare när jag väl går in i spelet, nästan så jag inte vill kika på hur varm den är men den är nog uppåt hundra. :C

Jag har ett NVIDIA GeForce GTX 670.

Jag är också nyfiken hur det borde se ut inuti, jag tycker inte att jag ser något "hål" där den kan ta in kall luft. Chassit är luftigt på "taket" men där har jag inga fläktar som kan suga in.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

64 grader är helt normalt.
och speedfans temperaturer ska du ta med en nypa salt,

när din gpu är uppe runt 85-90 grader då bör du bli lite orolig

Permalänk

Får ursäkta om det var luddigt skrivet. Den är uppe på 90 och det gör nästan ont om man kommer åt chassit med benet när det är igång : > Använder också MSI för att kika temp

Permalänk
Medlem

ta bort sidan av chassit och sätt en bordsfläkt som blåser in i datorn=) de brukar funka nu när de är så varmt=)