Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Grymt inlägg! En fråga bara. Asus PA279Q skärmen är ju en 10 bit color skärm. Då fungerar det inte med GeForce kort. Då måste man väll ha Quadro eller är jag helt ute och cyklar?

Edit: Samsung S27B970D är också en 10 bit color skärm.

Japp det stämmer. Behövs ett Geforce Quadro eller AMD Firepro kort för att uttnyttja 10-bit.

Skrivet av tyvar1:

Edit2: vad tycker du om Dell UltraSharp U2713H alltså H version och inte HM?

Vet inget om den faktiskt mer än att det är en 10-bits monitor. Hade en Dell 2412M innan och kommer inte äga en Dell skärm igen så länge de kör med helt matta skärmar, ser ut som smörpapper speciellt på vita bakgrunder, men smaken är som baken

Skrivet av tyvar1:

Och hur fungerar det med två stycken skärmar med displayport 1.2 till ett grafikkort som bara har en displayport ingång?

DVI - Displayport

Skrivet av tyvar1:

Edit3: http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2617558&view=c är vad jag funderar på just nu men vet inte riktigt vilken.
Även fast gtx kort inte klarar av 10 bit color är det fortfarande värt att skaffa Asus PA279Q eller Samsung S27B970D?

Asusen är inte värd om du inte har foto som hobby och tänkt skaffa Quadro, då är PB278QR ett bättre val. Samma med Dellen. Samsungen kan vara värd fast du inte uttnyttjar 10-bit då den är det enda alternativet på 27" (förrutom Apple's thunderbolt och några korea skärmar) om du vill ha glossy med premium byggkvalité & design.

Av de skärmarna hade jag valt Samsung för glossy eller Eizo, semi glossy och ska ha ingen/minimalt IPS-glow/bleed. Om du kan tänka dig en ännu större skärm så kolla in BenQ BL3200PT

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av SuperFlugan:

Men då kan man väll istället bara köra med en dvi kabel? men vad jag har hört så behöver man köra med DP om man ska kunna utnyttja all färg och res på en IPS Skärm. Såg en video av LinusTech på youtube om Asus PA279Q och då sa han att man måste använda sig av DP.

Skrivet av SuperFlugan:

Asusen är inte värd om du inte har foto som hobby och tänkt skaffa Quadro, då är PB278QR ett bättre val. Samma med Dellen. Samsungen kan vara värd fast du inte uttnyttjar 10-bit då den är det enda alternativet på 27" (förrutom Apple's thunderbolt och några korea skärmar) om du vill ha glossy med premium byggkvalité & design.

Av de skärmarna hade jag valt Samsung för glossy eller Eizo, semi glossy och ska ha ingen/minimalt IPS-glow/bleed. Om du kan tänka dig en ännu större skärm så kolla in BenQ BL3200PT

SÅ om man har råd så tycker du fortfarande att det är helt onödigt att skaffa Asus PA279Q om man har ett gtx kort och inte har foto som hobby? och kan "bara! köra med 8 bit? Och angående Samsungs Glossy, vad är egentligen best, Matte eller Glossy? Fan för många val. hehe

Edit: Såg att Asus PA279Q har "Daisy chaining" Den har 2 DP så man kan koppla vidare till en till monitor. Det har inte Samsung SyncMaster S27B970D och Eizo FlexScan EV2736W. Skulle sitta jäkligt fint eftersom jag kommer köra i början med "bara" ett gtx 880 och vet inte ännu om den kommer komma med dual DP ports. Har tänkt att ha en IPS(film, surf mm) och en Asus ROG SWIFT(För gaming) Dual screen setup. så kommer behöva ha två st DP ingångar på grafikkortet eller "Daisy chaining".
http://www.displayport.org/cables/driving-multiple-displays-f...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Men då kan man väll istället bara köra med en dvi kabel? men vad jag har hört så behöver man köra med DP om man ska kunna utnyttja all färg och res på en IPS Skärm. Såg en video av LinusTech på youtube om Asus PA279Q och då sa han att man måste använda sig av DP

Stämmer nog att det är DP only för 10bit. Men måste ha Quadro oavsett så..

Skrivet av tyvar1:

SÅ om man har råd så tycker du fortfarande att det är helt onödigt att skaffa Asus PA279Q om man har ett gtx kort och inte har foto som hobby? och kan "bara! köra med 8 bit? Och angående Samsungs Glossy, vad är egentligen best, Matte eller Glossy? Fan för många val. hehe

Ja sluta kolla på Wide-gamut skärmar om du inte tänkt köra 10bit arghh
PA279Q kostar 2500:- mer, har mer inputlag och mer ghosting än PB278QR. Så den enda fördelen är 10bit som endast stödjs i vissa program, Photoshop bl.a. Det är en proffsskärm för folk med foto intresse etc som inte nöjer sig med vanlig sRBG.

Matt, semi glossy eller glossy är smaksak, de flesta gillar nog matt eller semi glossy (min favo) på sina skärmar för det är mest praktiskt. Edge-to-edge glas skärmar är super känsliga för reflektioner. Måste ha rullgardin/persienner vid daganvändning och på kvällen du kan glömma ha lampor bakom dig eller i taket om du inte kan dimma ner.

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Edit: Såg att Asus PA279Q har "Daisy chaining" Den har 2 DP så man kan koppla vidare till en till monitor. Det har inte Samsung SyncMaster S27B970D och Eizo FlexScan EV2736W.

Du kan ju köra Swiften med DP och den andra skärmen med DVI , GTX 880 kommer ha minst 1st DVI & DP utgång iaf.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av SuperFlugan:

Stämmer nog att det är DP only för 10bit. Men måste ha Quadro oavsett så..

okej då förstår jag! då kan man ju lika gärna köra med dvi

Skrivet av SuperFlugan:

Ja sluta kolla på Wide-gamut skärmar om du inte tänkt köra 10bit arghh
PA279Q kostar 2500:- mer, har mer inputlag och mer ghosting än PB278QR. Så den enda fördelen är 10bit som endast stödjs i vissa program, Photoshop bl.a. Det är en proffsskärm för folk med foto intresse etc som inte nöjer sig med vanlig sRBG.

då låter ju PB278QR som dröm skärmen för gtx users Kommer nog bli den!

Skrivet av SuperFlugan:

Matt, semi glossy eller glossy är smaksak, de flesta gillar nog matt eller semi glossy (min favo) på sina skärmar för det är mest praktiskt. Edge-to-edge glas skärmar är super känsliga för reflektioner. Måste ha rullgardin/persienner vid daganvändning och på kvällen du kan glömma ha lampor bakom dig eller i taket om du inte kan dimma ner.

okej tack för informationen! Såg lite bilder och tycker att Matte verkar trevligast! Så Samsungen går bort!

Skrivet av SuperFlugan:

Du kan ju köra Swiften med DP och den andra skärmen med DVI , GTX 880 kommer ha minst 1st DVI & DP utgång iaf.

Låter ju hur bra som helst! Då är det ju bara att köra med PB278QR! Eller är Eizo FlexScan EV2736W ett bättre val?

Tack så mycket för att du tar dig tid att svara på mina frågor!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Låter ju hur bra som helst! Då är det ju bara att köra med PB278QR! Eller är Eizo FlexScan EV2736W ett bättre val?

Tack så mycket för att du tar dig tid att svara på mina frågor!

Eizon är dyrare men den är i princip glow-free och har ingen backlight-bleed vilket gör ett den har mycket bättre svärta och kontrast än alla andra IPS-skärmar, gött vid filmtittning t.ex.

Här är några andra skärmar btw som presterar likvärdigt med PB278QR:

AOC q2770 - Överlägset mest 27" skärm för pengarna just nu , flimmerfri.

BenQ BL2700PT - Likvärdig PB278QR , flimmerfri.

Nämner inget om inputlag etc då du inte tänkt spela på dem men om du vill läsa mer - Best 27" 1440p monitors

No problemo, kul att vara till hjälp ^_^

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av SuperFlugan:

Eizon är dyrare men den är i princip glow-free och har ingen backlight-bleed vilket gör ett den har mycket bättre svärta och kontrast än alla andra IPS-skärmar, gött vid filmtittning t.ex.

Här är några andra skärmar btw som presterar likvärdigt med PB278QR:

AOC q2770 - Överlägset mest 27" skärm för pengarna just nu , flimmerfri.

BenQ BL2700PT - Likvärdig PB278QR , flimmerfri.

Nämner inget om inputlag etc då du inte tänkt spela på dem men om du vill läsa mer - Best 27" 1440p monitors

No problemo, kul att vara till hjälp ^_^

Då får det bli en Eizo FlexScan EV2736W!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Bra val, Eizo gör kvalitetsprodukter och EV2736 är inget undantag.

Skrivet av tyvar1:

Då får det bli en Eizo FlexScan EV2736W!

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av SuperFlugan:

Eizon är dyrare men den är i princip glow-free och har ingen backlight-bleed vilket gör ett den har mycket bättre svärta och kontrast än alla andra IPS-skärmar, gött vid filmtittning t.ex.

Här är några andra skärmar btw som presterar likvärdigt med PB278QR:

AOC q2770Pqu - Överlägset mest 27" skärm för pengarna just nu , flimmerfri.
BenQ BL2700PT - Likvärdig PB278QR , flimmerfri.

Nämner inget om inputlag etc då du inte tänkt spela på dem men om du vill läsa mer - Best 27" 1440p monitors

No problemo, kul att vara till hjälp ^_^

Skrivet av KiXeR:

Bra val, Eizo gör kvalitetsprodukter och EV2736 är inget undantag.

Har nu läst rätt mycket om IPS skärmar och nästan överallt på olika forum och hemsidor så säger dom att den bästa IPS/8bit color/sRGB skärmen för pengarna är AOC q2770Pqu och den bästa "High end" IPS/8bit color/sRGB skärmen är Eizo FlexScan EV2736W. Kommer nog bli nöjd med mitt val av att skaffa Eizo FlexScan EV2736W

Asus PA279Q skulle bli för overkill eftersom man skulle ändå köra den i sRGB/8bit color mode och som du säger så har den mycket högre inputlag och respons time än dom andra skärmarna. Ghosting och IPS glow verkar vara rätt vanligt med den också.

Eizo FlexScan EV2736W och Asus ROG Swift PG278Q kombon med min gamla BenQ XL2410T i portrait kommer bli grymt!

Detta blir update 1

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7031997/2014-08-09

Dold text

Sen när gtx 800 serien kommer så skaffar man ett GTX 880 och Asus ROG Swift PG278Q

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Hur är Eizo FlexScan EV2736W för spel med responstid/inputlag? Sjukt sugen på en! Läst mig helt snurrig på alla recensioner haha..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av jonte6950:

Hur är Eizo FlexScan EV2736W för spel med responstid/inputlag? Sjukt sugen på en! Läst mig helt snurrig på alla recensioner haha..

Enligt tftcentral så fungerar den utmärkt för gaming. Den fick:
Class 1) Less than 16ms / 1 frame lag - should be fine for gamers, even at high levels.

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/eizo_ev2736w.htm
och gå ner och läs om:
*Responsiveness and Gaming
*Lag

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Enligt tftcentral så fungerar den utmärkt för gaming. Den fick:
Class 1) Less than 16ms / 1 frame lag - should be fine for gamers, even at high levels.

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/eizo_ev2736w.htm
och gå ner och läs om:
*Responsiveness and Gaming
*Lag

Jo har läst den där recensionen! Skärmen verkar väldigt grym! Det bästa vore om man fick testa den först för att se så att flyter på bra i tex CS: GO

Är sjukt orolig för att beställa hem en skärm för 5,5k och sedan inte vara 100% nöjd!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Jo har läst den där recensionen! Skärmen verkar väldigt grym! Det bästa vore om man fick testa den först för att se så att flyter på bra i tex CS: GO

Är sjukt orolig för att beställa hem en skärm för 5,5k och sedan inte vara 100% nöjd!

Jag sitter i precis samma sits som dej, jag har spelat på 120hz skärm många år och crt innan dess. så kan ge min egen upfattning när jag väl fått hem den

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min Dell U2713HM

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankoz:

Jag sitter i precis samma sits som dej, jag har spelat på 120hz skärm många år och crt innan dess. så kan ge min egen upfattning när jag väl fått hem den

Åh va roligt! Då skulle jag gärna vilja veta vad du tycker sen! Du får gärna testa Cs Go och om du märker av minsta lilla eftersläpning så säg till

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonte6950:

Hur är Eizo FlexScan EV2736W för spel med responstid/inputlag? Sjukt sugen på en! Läst mig helt snurrig på alla recensioner haha..

EIZO har ju speciella skärmar för gaming, deras Foris serie som är grymt bra, FlexScan är inte optimerade för spel, de är mer för CAD och bildbearbetning i Photoshop

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

EIZO har ju speciella skärmar för gaming, deras Foris serie som är grymt bra, FlexScan är inte optimerade för spel, de är mer för CAD och bildbearbetning i Photoshop

Är inte intresserad av 1080P utan siktar på 1440P! Men om Asus släppte AsusRog utan g-sync för 5,5 eller liknande så skulle de vara intressant

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Konsolgrävare

Då var Eizo FlexScan EV2736W införskaffad! hoppas man blir nöjd!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilka 27 tums 1440p skärmar som har daisychain stöd?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av magohl:

Någon som vet vilka 27 tums 1440p skärmar som har daisychain stöd?

Har hittills bara sett http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1961970

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på en billig mini display port kabel från typ ebay som fungerar med en AOC q2770pqu? Det måste väl vara mini display port 1.2?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Bäst per krona:

AOC q2770Pqu 3490:- - Presterar faktiskt bättre i tester än vissa(Asus, Benq) skärmar för 4k+ , Bäst per krona imo.

Asus PB278QR 4290:- - Väldigt poppis skärm, hittar inga recensioner på denna nya modell men enligt asus produktsida ska denna vara flickerfree.

Här har du lite tips Själv hade jag nog kört på AOCn eller Asusen för bäst per krona.

Är Asusskärmen 500:- bättre än AOCskärmen?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Näbbdjuret:

Är Asusskärmen 500:- bättre än AOCskärmen?

För dem som kan räkna så är det 800kr emellan dem, men som svar på din fråga så säger jag knappast.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

För dem som kan räkna så är det 800kr emellan dem, men som svar på din fråga så säger jag knappast.

Tack för input.
Har man 5% rabatt på cdon och en rabattkod så blir det inte 800:- skillnad.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av Näbbdjuret:

Är Asusskärmen 500:- bättre än AOCskärmen?

Nej.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag bara haft otur eller om Asus börjat tumma på sin kvalité. Jag bestämde mig för en Asus PB278Q. Fick helt sjukt mycket backlight bleeding på första skärmen. Speciellt i det nedersta vänstra hörnet så det blev en retur på den. Fick sedan en annan skärm. Tyvärr va inte den mycket bättre den heller. Dessutom var en bit, ca 4mm i diameter, där pixlarna inte kunde byta från vit till svart. De blev grå-vita istället. Denna fläck fanns ganska nära mitten på skärmen

Det blev ju reklamation på den med. As tråkigt tycker jag då jag verkligen sett fram emot skärmen. Den kändes ju riktigt bra annars & gillade verkligen stativet. Nu vet jag inte vad jag ska skaffa för skärm men för mina behov kändes PB278Q som den bästa skärmen. Frågan är om man ska testa någon annanstans istället & hoppas på en bättre skärm. Orkar bara inte med att returnera en tredje skärm.

Asus support ska ha sig en känga också för att vara totalt värdelösa. Jag brukar inte skicka klagomail men denna gång vart jag riktigt besviken så jag gjorde det. Mer tänkt som feedback men snacka om att man får leta efter en mer clueless support. Comhem varning på dem.

Permalänk
Medlem

Letar även jag efter en 27"...

Har skummat runt lite i tråden men blir fanimej inte klok! Skulle uppskatta eran hjälp..
Jag spelar lite fps spel, är inget proffs och siktar inte heller på att bli det.. Spelar mest Tibia, surfar, tittar på film osv..
Skulle då AOC q27770Pqu funka för mig? Har inte direkt möjlighet att åka till någon butik och testa skärmen..
Tack snälla för era synpunkter. God jul

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2296503

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronix:

Vet inte om jag bara haft otur eller om Asus börjat tumma på sin kvalité. Jag bestämde mig för en Asus PB278Q. Fick helt sjukt mycket backlight bleeding på första skärmen. Speciellt i det nedersta vänstra hörnet så det blev en retur på den. Fick sedan en annan skärm. Tyvärr va inte den mycket bättre den heller. Dessutom var en bit, ca 4mm i diameter, där pixlarna inte kunde byta från vit till svart. De blev grå-vita istället. Denna fläck fanns ganska nära mitten på skärmen

Det blev ju reklamation på den med. As tråkigt tycker jag då jag verkligen sett fram emot skärmen. Den kändes ju riktigt bra annars & gillade verkligen stativet. Nu vet jag inte vad jag ska skaffa för skärm men för mina behov kändes PB278Q som den bästa skärmen. Frågan är om man ska testa någon annanstans istället & hoppas på en bättre skärm. Orkar bara inte med att returnera en tredje skärm.

Asus support ska ha sig en känga också för att vara totalt värdelösa. Jag brukar inte skicka klagomail men denna gång vart jag riktigt besviken så jag gjorde det. Mer tänkt som feedback men snacka om att man får leta efter en mer clueless support. Comhem varning på dem.

Dold text

Jag har också upplevt Asus som ett B märke med värdelös support speciellt dom senaste åren.
Jag har sammanlagt ägt 7st GPUer 1 monitor och 2 moderkort.
Alla köptes spritt nya från butik. Efter lite varierande tid 2 dagar till 1.5 år, så har dom gått sönder.
Och när man vill skicka in skiten dit det kom ifrån för att repareras, så nekar dom bara och förhalar det så gott det går.
Så för min del så blir det aldrig mer Asus. Dom har kremerat sitt förtroende hos mig.
Vad som gör det hela ännu sjukare, är att i princip hela Sweclockers verkar se Asus som sina största gudar.
Är folk för blinda för att se skiten dom pressar ur fabriken, eller vad beror det på?
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:
Dold text

Jag har också upplevt Asus som ett B märke med värdelös support speciellt dom senaste åren.
Jag har sammanlagt ägt 7st GPUer 1 monitor och 2 moderkort.
Alla köptes spritt nya från butik. Efter lite varierande tid 2 dagar till 1.5 år, så har dom gått sönder.
Och när man vill skicka in skiten dit det kom ifrån för att repareras, så nekar dom bara och förhalar det så gott det går.
Så för min del så blir det aldrig mer Asus. Dom har kremerat sitt förtroende hos mig.
Vad som gör det hela ännu sjukare, är att i princip hela Sweclockers verkar se Asus som sina största gudar.
Är folk för blinda för att se skiten dom pressar ur fabriken, eller vad beror det på?
/Lifooz

Äntligen någon mer som förstår att ASUS är kasst och det är inte bara de senaste åren, det vara samma skit för 10-15 år sedan, men man får inte prata illa om ASUS och Samsung på detta forum, dessa är husgudar här, hur dåligt produkt de än har gjort så är den bäst.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Äntligen någon mer som förstår att ASUS är kasst och det är inte bara de senaste åren, det vara samma skit för 10-15 år sedan, men man får inte prata illa om ASUS och Samsung på detta forum, dessa är husgudar här, hur dåligt produkt de än har gjort så är den bäst.

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Jag förstår inte varför folk inte öppnar ögonen, och trycker ner Asus i skoskaften så att dom vaknar upp.
För om vi övergår till bilar, så kan vi se speciellt det märket som mitt hjärta brinner för, nämligen Mercedes-Benz.
Dom har fått sina fiskar varma ett antal gånger. Det rykte som dom byggt upp från starten (och uppfinnandet av bilen) är helt sjukt.
Men så kom rosten och elfelen kring år 2000, och deras rykte föll lika stenhårt som World Trade Center.
Så där var folk med på hugget, så det bara small för kung och fosterland. Men när det kommer till datorvärlden, så verkar folk stänga av ögonen och bara köpa produkten för loggans skull. Detta låter helt sjukt i mina öron då jag ger ett företag 5 chanser normalt sett, innan dom blir för evigt bojkottade av mig.
Asus har fått 8 chanser, (mer än normalt alltså), men dom har gång på gång bevisat att dom är skräp.
Samsung då? Deras telefoner t.ex skulle jag inte ta i med specialförlängd tång ens en gång. Jag har polare som haft dom i fickorna, och när dom tagit upp enheterna så har skärmarna varit spräckta. Från leverans är dom proppade med reklam och bloatware. Deras TV-apparater har jag ingen erfarenhet av men blev knappast impad av min mosters Samsung-led iallafall. Den såg sämre ut än min budget-BenQ-monitor.
(Enda produkten från Samsung som varit klockren, är en dammsugare morsan har, som kostade 1000:- helvete i havet vad den suger hårt.)
Men som du säger Rajat, vi får inte snacka skit om Asus och Samsung här. För då kommer märkespoliserna och arresterar våra konton här på Swec.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!