Permalänk
Medlem

Skärm seg vid minimering av spel

Jag har just skaffat mej en tredje skärm, en BenQ GW2750. När jag minimerar t.ex. ett spel från fullscren eller då jag tabbar upp det i fullscreen igen så blir min nya skärm svart i kanske 3 sekunder längre än de andra innan något visas. De andra kanske kan bli svarta någon sekund, inget konstigt där. Men min nya verkar vara väldigt seg. Vad tror ni att det beror på? Är det att själva skärmen är dålig eller något mjukvaruproblem? Någon som vet om och hur det skulle gå att fixa?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen2:

Jag har just skaffat mej en tredje skärm, en BenQ GW2750. När jag minimerar t.ex. ett spel från fullscren eller då jag tabbar upp det i fullscreen igen så blir min nya skärm svart i kanske 3 sekunder längre än de andra innan något visas. De andra kanske kan bli svarta någon sekund, inget konstigt där. Men min nya verkar vara väldigt seg. Vad tror ni att det beror på? Är det att själva skärmen är dålig eller något mjukvaruproblem? Någon som vet om och hur det skulle gå att fixa?

Använder du samma utgångar för alla skärmar?
Skulle gissa på att det antingen är Windows som tar lite tid att uppdatera skärmytan när ett spel gått från/till fullscreen eller att skärmarna förlorar signal en kort stund och börjar söka anslutning, (HDMI/DVI osv)

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Jag testade använda VGA-utgången på bildskärmen men hade då bara två skärmar inkopplade då jag inte hade fler kablar. Då var det inga problem. Så förhoppningsvis så kommer det att funka bättre om jag byter kabeln mot en VGA eller DVI. Tack för tipset.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000