Startade ett spel, skärmen blev svart, efter omstart är skärmen svart efter startup loggan!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strängnäs
Registrerad
Sep 2009

Startade ett spel, skärmen blev svart, efter omstart är skärmen svart efter startup loggan!

Hej,

Laddade ner Metro 2033 på Steam och startade spelet. När jag kom tillbaka så var skärmen helt svart, inga problem tänkte jag det har hänt tidigare. Så jag håller in "Power" knappen och stänger av datorn för att starta om den eftersom skärmen var helt svart och jag kunde inte tabba eller någonting. Så när jag senare starta upp datorn igen så ser jag Acer loggan, men sen är allt, svart. Jag prövade att ta med mig skärmen + sladd till vår andra dator, det funkade perfekt. Så det är alltså något med datorn som håller på. För övrigt så har jag Windows 8.1 och jag har försökt att starta det i Safe Mode genom att trycka på F8 men det verkar ej funka.

Några tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strängnäs
Registrerad
Sep 2009

Uppdatering: Den andra skärmen vi har som är betydligt sämre och mindre fungerar däremot på min dator!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strängnäs
Registrerad
Sep 2009

Uppdatering 2: Det är något fel på grafikkortet antar jag. För jag avinstallerade grafikkortsinställningarna, ominstallerade de till senaste versionen. Det funkade ej. Då inaktiverade jag grafikkortet i enhetshanteraren och nu funkar min skärm, däremot så är grafikkortet inaktiverat så det går inte att spela eller använda det alls! Däremot så kan jag ju se grafikkortet GTX Nvidia 760 i enhetshanteraren så det är inte sönder.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Akalla
Registrerad
Mar 2009

Så vad händer om du har din skärm inkopplad och sedan aktiverar kortet igen? Blir det svart då?

Provat båda DVI-utgångarna?

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strängnäs
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av Phukkitt:

Så vad händer om du har din skärm inkopplad och sedan aktiverar kortet igen? Blir det svart då?

Provat båda DVI-utgångarna?

Om jag har min huvudskärm som jag vill att det ska funka på inkopplad och aktiverar kortet, så blir det svart. Ja.

Japp, antingen så funkar båda eller så fungerar ingen av de.

Håller på med en systemåterställning nu.