Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

ETS2/ATS SwecLogistics VTC

Information För oss som spelar MP

Välkomna till Sweclockers Logistics VTC. Ett virtuellt företag för truckers bland Sweclockers medlemmar.
Ett Svenskt företag, leverar vadsomhelst närsomhelst, inom hela Europa samt USA.
Din last är våran framtid och främsta prioritet!

Vi är ett litet företag med få anställda, som nu skall växa och frodas. Vi transporterar alla typer av laster, oavsett vikt, distans och hur brådskande det än är.

Vårat huvudsäte är beläget i Stockhom, Sverige för ETS2 samt Los Angeles, Californa, USA för ATS.

VI har äntligen flyttat till en (2) ny hemsida för att sköta allt för företaget:
ETS2: http://virtualtruckingmanager.com/company/1421
ATS: http://ats.virtualtruckingmanager.com/company/868

Nedan finns info för ansökan
Konton för ETS2/ATS är separerade, ett konto för ETS2 och ett annat för ATS alltså.

Regler

Skulle nån av dessa regler brytas är chansen stor att ni inte har möjlighet att fortsätta köra för SwecLogistics VTC
Följs dem inte så är det stor risk att eran rapportering inte kommer godkännas av Chef eller Personalansvarig.

  • Officiell tagg för VTC är [Swec-VTC] Den ska alla våra chaufförer använda

  • Använda namnskyltar i fönstret på lastbilen, den högra med taggen och den framför er med erat namn

  • I chatt, vare sig det är röst eller text håller vi en sjysst ton mot alla

  • Om och när vi tar ett jobb måste det fullföljas. Om man avslutar spelet utan att leverera kommer leveransen bli försenad vilket är tvärtemot vad vi strävar efter

  • Vi måste spela in körningarna; /http://plays.tv/ & http://www.fraps.com/ Får gärna laddas upp till youtube eller liknande i syfte att visa upp SwecVTC

  • Vid avslutad leverans får ni credit för totala beloppet som ges i spelet (med eventuella avdrag)

  • Använd gärna funktionen Snabbspara. Fäst funktionen till en tangent och använd den rätt ofta

  • Lön och bonusar delas ut, samt avdrag för förseningar, tankningar, färjor, skador, tull etc.

  • En eller flera uppkörningar (prov) måste genomföras och godkännas

Grundläggande trafikregler

  • Stannar vid rödljus och inväntar grönt ljus

  • Vi håller hastigheten

  • Använder blinkers i korsningar och filbyten samt tittar åt alla håll innan vi fortsätter

  • Vi syns även! Vi använder lampor och saftblandare när det är nödvändigt. Farligt gods, dålig sikt, dimma, om vi stannar efter vägkant osv

  • Vi rammar och blockerar INTE andra lastbilar eller liknande eller på något sätt uppför oss illa i trafiken

Dold text

Rapporteringar
Om ni, i en körning tankar, åker färja, får skador etc måste man göra avdrag för detta innan rapporten skickas in!

  • För varje % skada: -150 EUR

  • Resterande ger lika avdrag för vad ni betalat.

  • En grundlön om 100 EUR utges, för varje km tillkommer 1 EUR

Vill du ansöka?
Ni registrerar er på virtualtruckmanager eller ats.virtualtruckmanager först och främst, sedan skickar ni in ansökan;
Ett anv.namn på VTM bör återspegla Swec's anv.namn.
I ansökan beskriver ni er själva, eran erfarenhet, varför ni vill köra för oss samt länk till erat Steamkonto.

Konvojer och mötesplats http://ets2c.com/
Radio: http://truckers.fm/
Live: https://ets2map.com/

Kontakt, frågor, tips idéer
Sweclockerstråd: http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel...

Har ni andra egenskaper som designer t.ex och vill hjälpa till är det självklart välkommet!
En personalansvarig eller chef kommer att se över din ansökan och antingen godkänna eller neka din ansökan.

/tcntad
Grundare, ägare, VD Sweclockers Logistics VTC

Permalänk
Medlem

detta ser vi fram emot

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av LINJEinc:

detta ser vi fram emot

Det tackar vi för:)

Hoppas på att flera vill ansluta sig, skapa ett gemensamt community och ha trevligt!

Möjligen kommer jag starta en tråd på etsmp's forum också men jag avvaktar, vill gärna ha det här på svenska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det tackar vi för:)

Hoppas på att flera vill ansluta sig, skapa ett gemensamt community och ha trevligt!

Möjligen kommer jag starta en tråd på etsmp's forum också men jag avvaktar, vill gärna ha det här på svenska.

Jo, kan ju vara bra och börja här så, sen ta steget vidare.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk

Härligt! jag är gärna på, lite tråkigt att köra ETS2 MP själv ju

Men kommer det fixas någon typ vent/teamspeak eller kommer folk samlas i teamspeak som MP håller med själva?

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cyberduck:

Härligt! jag är gärna på, lite tråkigt att köra ETS2 MP själv ju

Men kommer det fixas någon typ vent/teamspeak eller kommer folk samlas i teamspeak som MP håller med själva?

Jag tycker vi har har en egen Chat/TS/Vent så vi slipper allt annat tjafs från deras.
Vet inte riktigt hur TS fungerar dock om man kan ha en egen grupp.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Jag tycker vi har har en egen Chat/TS/Vent så vi slipper allt annat tjafs från deras.
Vet inte riktigt hur TS fungerar dock om man kan ha en egen grupp.

Håller med,
Dock har jag inte möjligheten att sätta upp en ts server själv :/
Tror man kan ha en ts server med 32 slots gratis, men någon måste ju ha datorn på dygnet runt då.

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cyberduck:

Håller med,
Dock har jag inte möjligheten att sätta upp en ts server själv :/
Tror man kan ha en ts server med 32 slots gratis, men någon måste ju ha datorn på dygnet runt då.

Min dator står på nästan 24/7. Enda gångerna den är avstängd eller startar om när uppdateringar, kraschar eller rengöring.

En brådskande leverans avklarad men.. No homo, right?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Min dator står på nästan 24/7. Enda gångerna den är avstängd eller startar om när uppdateringar, kraschar eller rengöring.

Haha går inte att köra med skyltar blir ju bara knas hela tiden, har tagit bort mina...

Det är ju nice
då kanske det skulle gå att lägga TS server hos dig då?

Dock är jag okunnig hur man gör men det mesta brukar ju gå att googla fram

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Välkomna till Sweclockers Logistics VTC. Ett virtuellt företag för truckers bland Sweclockers medlemmar.

Vi är ett nystartat litet företag som nu skall växa och frodas.
Vi transporterar alla typer av laster, oavsett vikt, distans och hur brådskande det än är.
Vi kör säkert, tar hand om våra laster men framför allt levererar vi alltid i tid!

Kan du förklara lite mer om hur det fungerar för oss förare? Hur spelar man? Tar man ett random jobb, bokför sina laster och skickar in datat efteråt?

Rolig ide btw!

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Jag kan inte hämta hem MP för den hittar inte mitt spel i steam biblioteket. Trotts att det är genom steam det körs och uppdateras.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Tinardirith:

Kan du förklara lite mer om hur det fungerar för oss förare? Hur spelar man? Tar man ett random jobb, bokför sina laster och skickar in datat efteråt?

Rolig ide btw!

Yes. Vi kör den lite simplare modellen såklart.
Ni kör random jobb och tar tar en skärmdump när det levererats och visa upp här. Visa gärna upp utigfter också.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cyberduck:

Haha går inte att köra med skyltar blir ju bara knas hela tiden, har tagit bort mina...

Det är ju nice
då kanske det skulle gå att lägga TS server hos dig då?

Dock är jag okunnig hur man gör men det mesta brukar ju gå att googla fram

Ja det är möjligt. Ska i framtiden ha en egen liten server ståendes nånstans som kan hosta ftp, minecraftserver och nu TS och antagligen lite annat.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Ja det är möjligt. Ska i framtiden ha en egen liten server ståendes nånstans som kan hosta ftp, minecraftserver och nu TS och antagligen lite annat.

Låter ju inte helt fel om du skulle få upp en liten server

Men under utgifter räknas typ bränsle, service? vad mer?

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Jag kan inte hämta hem MP för den hittar inte mitt spel i steam biblioteket. Trotts att det är genom steam det körs och uppdateras.

Ja men din profl o sekretessinställningar o står håll dina steam-gåvor privata, oberonde av din inställning för ditt förråd ovan . Nere syns lilla ruta stäng av då fungerar med mp utan problem .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk

Tjenare!

Fabbe heter jag och vill gärna köra för Swec Logistics! Är i skrivande stund 16 år gammal och har även Körkort klass AM i verkligheten, så kan alla trafikregler osv. Kör även med Logitech G27, vilket gör att det blir lättare att köra riktigt fint. Hoppas att jag får vara med och köra

Visa signatur

GamingLaptopen (MSI GE70 2PE Apache Pro): i7-4710HQ @ 2.5GHz (3.7 Turbo) - GTX860M 2GB - 128GB SSD - 1TB HDD - 16GB DDR3

Övrigt: Razer Naga 2014 - CM Storm TK QuickFire (MX Blue) - Steelseries Siberia V2 - Logitech G27 - Galaxy Note III

Finns även på Garaget.org som VolvoFabbe98!

Permalänk
Medlem

Tjena! Är gärna med. 24 bast, kör med Logitech Driving Force GT. Har även en server med en polare, som är igång 24/7 - med en TS3-server som i skrivande stund har en uptime på över 52 dagar. Kan slänga in en kanal för detta ändamål där, om så önskas.

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.

Permalänk
Skrivet av Monkei:

Tjena! Är gärna med. 24 bast, kör med Logitech Driving Force GT. Har även en server med en polare, som är igång 24/7 - med en TS3-server som i skrivande stund har en uptime på över 52 dagar. Kan slänga in en kanal för detta ändamål där, om så önskas.

Låter ju sjukt nice med TS server, hur många slots har den?

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Medlem

Jag hittar nu finns flera team på VTC oxå . kanske ni känner smeknamn igen ?

http://forum.ets2mp.com/forumdisplay.php?fid=33

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Då återstår nästa problem inga moddar aktiverade men ÄNDÅ så får jag inga snabbjobb...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av FabulousFabbe:

Tjenare!

Fabbe heter jag och vill gärna köra för Swec Logistics! Är i skrivande stund 16 år gammal och har även Körkort klass AM i verkligheten, så kan alla trafikregler osv. Kör även med Logitech G27, vilket gör att det blir lättare att köra riktigt fint. Hoppas att jag får vara med och köra

Skrivet av Monkei:

Tjena! Är gärna med. 24 bast, kör med Logitech Driving Force GT. Har även en server med en polare, som är igång 24/7 - med en TS3-server som i skrivande stund har en uptime på över 52 dagar. Kan slänga in en kanal för detta ändamål där, om så önskas.

Båda är välkomna!

TS-Servern låter intressant:)

Skrivet av Quadcore:

Jag hittar nu finns flera team på VTC oxå . kanske ni känner smeknamn igen ?

http://forum.ets2mp.com/forumdisplay.php?fid=33

Jo det finns flertal VTC på deras forum, många intressanta också men eget Svenskt föredras:)

Skrivet av Ant3:

Då återstår nästa problem inga moddar aktiverade men ÄNDÅ så får jag inga snabbjobb...

Snabbjobb i MP? Du måste ju ha egen lastbil först och främst. Skulle du iaf inte få några jobb så pröva några jobb i SP.

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle börja köra lite lastbil när man är ledig också? Ptja varför inte. Är lite sugen på att rulla några mil hemma framför datorn också, inte bara svettas ute i hytten. Ska ordna med MP-modden och kanske några andra bilar. Men jag kör gärna med er.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Tjena
jag vill gjärna spela med er

Namn: Niklas
Ålder: 22
Kontroll: xbox 360 funkar skit bra
tidigare erfarenhet : spelade ets1 förr och nu spelar jag ets2 så klart=)
följer alla lagar.

vet inte om detta gör nån skillnad men jag har åkt lastbil i 22 år=)

låter detta bra så hör av er i PM

Permalänk

Kör ni online? Jag försökte köra online innan idag men det är mest folk som tramsar som verkar köra..

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Johii:

Man kanske skulle börja köra lite lastbil när man är ledig också? Ptja varför inte. Är lite sugen på att rulla några mil hemma framför datorn också, inte bara svettas ute i hytten. Ska ordna med MP-modden och kanske några andra bilar. Men jag kör gärna med er.

Det tycker jag gärna, riktig erfarenhet är ju den bästa:)

Skrivet av nobleman:

Tjena
jag vill gjärna spela med er

Namn: Niklas
Ålder: 22
Kontroll: xbox 360 funkar skit bra
tidigare erfarenhet : spelade ets1 förr och nu spelar jag ets2 så klart=)
följer alla lagar.

vet inte om detta gör nån skillnad men jag har åkt lastbil i 22 år=)

låter detta bra så hör av er i PM

Ni är välkomna!

Skrivet av Swedish Berserk:

Kör ni online? Jag försökte köra online innan idag men det är mest folk som tramsar som verkar köra..

Japp det gör vi. Ibland är det mycket folk som ska tramsa, ramma och blockera andra tyvär. Rapportera gärna detta till admin och samla på er bevis.
Bra tips är att spela in era körningar.

Permalänk
Relik 📜

Lite orelaterat tips, snacka med SpelClockers-gänget (Lan eller Kinekin är nog enklast) och kolla läget för att få ett rum på SweClockers Mumble-server. Då slipper ni pilla själva och kanske till och med kan rekrytera lite nya nyfikna. Dessutom kul att "hålla ihop" spelgängen lite.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av emilakered:

Lite orelaterat tips, snacka med SpelClockers-gänget (Lan eller Kinekin är nog enklast) och kolla läget för att få ett rum på SweClockers Mumble-server. Då slipper ni pilla själva och kanske till och med kan rekrytera lite nya nyfikna. Dessutom kul att "hålla ihop" spelgängen lite.

Visstja, vi har dem typerna också:)
Tack för tipset!

Permalänk

har vi kommit fram till något på Företags tagg och design på lastbilen? om man vill böra tjuvstarta lite bara för visa vad man tillhör

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Japp det gör vi. Ibland är det mycket folk som ska tramsa, ramma och blockera andra tyvär. Rapportera gärna detta till admin och samla på er bevis.
Bra tips är att spela in era körningar.

Då vill det till att en admin är närvarande. Där jag körde tidigare idag fanns ingen admin enligt de som skrev i chatten och det märktes på hur tramsigt det var.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cyberduck:

har vi kommit fram till något på Företags tagg och design på lastbilen? om man vill böra tjuvstarta lite bara för visa vad man tillhör

Jag har en Swec-orange färg på min lastbil med gråa ränder förtillfället. Nåt snyggare kan vi hitta!.