Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lindahl:

Hallojt.

Efter 4 veckor på Mariefreds anstalten så är man redo för mer seriöst trucking.

Nej jag har inte suttit i fängelse utan jobbat här i 4 veckor

Hur ska man redovisa för företaget det man kör?
Spelar ni in medans ni kör? vilket program använder ni?

I kväll väntas en god grogg och en o annan hutt med Rom

Jaja, det tror vi vad vi ill om

Du kör din last och när du är klar tar du en skärmdump av summeringen och postar. Vi ska försöka hålla oss till forumet, länk finns på första siden.

Nej vi spelar inte in, men det borde vi göra:) Dra ihop oss och köra Mumble eller TS. Dessvärre väntar iaf jag på uppdateringen från både SCS och MP-gänget så man kan spela online.

Du är självklart välkommen in i företaget om du vill det. Skall reda ut hemsidan/forumet lite bättre och skriva upp våra direktiv snyggare.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nytt
Nu finns en hemsida för att sköta allt för företaget: http://myvtc.net/ Finns under SwecLogistics.

Jag PM'ar er och registrerar er med era steam-nick. Enklast så för alla.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Nytt
Nu finns en hemsida för att sköta allt för företaget: http://myvtc.net/ Finns under SwecLogistics. Registrera er gärna med era ingame nicks från steam, meddela vilket Swecnamn ni har.

Hur registrerar man en användare då? Finns ju bara registrering för företag.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av crille631:

Hur registrerar man en användare då? Finns ju bara registrering för företag.

Bra upptäckt:P

Skriv in Sweclogistics och tcntad som ägare, pröva och rapportera.
När du reggat dig behöver jag ditt EID.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Bra upptäckt:P

Skriv in Sweclogistics och tcntad som ägare, pröva och rapportera.
När du reggat dig behöver jag ditt EID.

Men då försöker jag ju registrera ett nytt företag?

Citat:

Company name already in use.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av crille631:

Men då försöker jag ju registrera ett nytt företag?

Nu hänger jag med...

Jag tar anställdas namn som ni använder ingame och PM'ar er alla så därför behöver jag dem

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering, ny profil och den första lastbilen införskaffad.

Bara hoppas multiplayermoden blir uppdaterad hyffsat snart, men antaligen blir det väl att den kommer när 1.12 släpps.

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Startade MP för första gången på ett tag..

Blir rammad av (då 1208) Texaco.C efter 15 min Röd Volvo FH. Körde som en idiot bakom mig och välte lastbilen på egen hand, körde ikapp och rammade mig, flög över muren. Var bara att avsluta och ladda backup på sparfil...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Startade MP för första gången på ett tag..

Blir rammad av (då 1208) Texaco.C efter 15 min Röd Volvo FH. Körde som en idiot bakom mig och välte lastbilen på egen hand, körde ikapp och rammade mig, flög över muren. Var bara att avsluta och ladda backup på sparfil...

Just av den anledningen fick mig att ta ett uppehåll från spelet, blev lagom trött på alla som tyckte att ETS2 var det nya Need for Speed. Men får väl hoppas att där är fler aktiva admins nu än vad där var innan.

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Startade MP för första gången på ett tag..

Blir rammad av (då 1208) Texaco.C efter 15 min Röd Volvo FH. Körde som en idiot bakom mig och välte lastbilen på egen hand, körde ikapp och rammade mig, flög över muren. Var bara att avsluta och ladda backup på sparfil...

Som jag skrattade åt detta. Förstår att du blev lack har hänt mig flertalet gånger också. Var en som jag såg började "jaga" mig i backspegeln men så kom det en kurva och han flög som en studsboll mellan räckena bakom mig. Sen har jag för mig att han kom tillbaka igen och rammade mig så jag fick ladda om.

Nej multiplayern måste bli mycket bättre om det ska vara värt att köra det.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Tja! Kenan heter jag och skulle gärna gå med! Jag är 16 år gammal och har inte kört så mycket ETS2, kanske runt 3000 km. Jag har även kört ETS1 lite. Efter att ha testat multiplayer känns det rätt så tomt då inga av mina polare kör ETS. Därför vill jag se hur det går här Jag kör med en Logitech Force Formula EX

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Swedish Berserk:

Som jag skrattade åt detta. Förstår att du blev lack har hänt mig flertalet gånger också. Var en som jag såg började "jaga" mig i backspegeln men så kom det en kurva och han flög som en studsboll mellan räckena bakom mig. Sen har jag för mig att han kom tillbaka igen och rammade mig så jag fick ladda om.

Nej multiplayern måste bli mycket bättre om det ska vara värt att köra det.

Blev riktigt jävla lack.. Nåja, no harm done, sådana idioter ser man lite här och där.. Fick bara känslan av att han skulle ramma mig, just a hunch liksom.
Ser hur han gasar, klantar sig i en rondell och välter lastbilen för att sedan snabbt komma ikapp mig och preja mig över kanten.. Fick 14% skada på mina redan 16% osm en annan idiot åsamkade mig..

MP-läget är najs, riktigt trevligt när det är mycket folk som bara hänger, kör lastbil och skriver i chatten. Läser man runt på forumet så är administratörerna inte de bästa, snabbaste eller tillräckligt många, trist !

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av TroubleBaker:

Tja! Kenan heter jag och skulle gärna gå med! Jag är 16 år gammal och har inte kört så mycket ETS2, kanske runt 3000 km. Jag har även kört ETS1 lite. Efter att ha testat multiplayer känns det rätt så tomt då inga av mina polare kör ETS. Därför vill jag se hur det går här Jag kör med en Logitech Force Formula EX

Välkommen!

Heter du Kenan på Steam också? Jag kommer "anställa" dig på myvtc.net så blir det enklare för företaget;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Välkommen!

Heter du Kenan på Steam också? Jag kommer "anställa" dig på myvtc.net så blir det enklare för företaget;)

Hoppsan, glömde nämna att mitt steamnamn är samma som här, TroubleBaker. Steamid: troubleb

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vi behöver reda ut hur all credit ska hanteraas.

1000 för varje avslutad körning?
Extra för hur fort det levererats?

xx credit minus för varje tankning / liter, per procent skada osv..

vad tycker ni?
1000 för varje avslutad?
+500 skadefritt?
+xx för varje ton?
+ liten bonus för trailerparkering?

-20 för varje 2% skada?
-2xx för varje liter man tankar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vi behöver reda ut hur all credit ska hanteraas.

1000 för varje avslutad körning?
Extra för hur fort det levererats?

xx credit minus för varje tankning / liter, per procent skada osv..

vad tycker ni?
1000 för varje avslutad?
+500 skadefritt?
+xx för varje ton?
+ liten bonus för trailerparkering?

-20 för varje 2% skada?
-2xx för varje liter man tankar?

Trailerparkering är ju obligatoriskt

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vi behöver reda ut hur all credit ska hanteraas.

1000 för varje avslutad körning?
Extra för hur fort det levererats?

xx credit minus för varje tankning / liter, per procent skada osv..

vad tycker ni?
1000 för varje avslutad?
+500 skadefritt?
+xx för varje ton?
+ liten bonus för trailerparkering?

-20 för varje 2% skada?
-2xx för varje liter man tankar?

Nu står det allvarligt talat still i skallen för min del.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av TroubleBaker:

Trailerparkering är ju obligatoriskt

Sant, man behöver dock inte parkera i det markerade området;)

Permalänk

Vad tycker ni om den svenska översättningen då? Satt uppe inatt och översatte.
Hittar ni några stavfel/översättningsfel/konstiga meningar så säg gärna till!

http://myvtc.net/

Edit: Ser nu att det känns fel med "Arbetstagarens ID-nummer" som visas på profilen.
På engelska är det "Employee ID" vilket direktöversatt (gtranslate) blir "Anställd ID", men jag tycker inte att det låter rätt heller. Så vad säger ni?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lifooz:

Nu står det allvarligt talat still i skallen för min del.

Jasså?

Permalänk
Skrivet av crille631:

Vad tycker ni om den svenska översättningen då? Satt uppe inatt och översatte.
Hittar ni några stavfel/översättningsfel/konstiga meningar så säg gärna till!

http://myvtc.net/

Edit: Ser nu att det känns fel med "Arbetstagarens ID-nummer" som visas på profilen.
På engelska är det "Employee ID" vilket direktöversatt (gtranslate) blir "Anställd ID", men jag tycker inte att det låter rätt heller. Så vad säger ni?

Anställningsnummer kanske?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av crille631:

Vad tycker ni om den svenska översättningen då? Satt uppe inatt och översatte.
Hittar ni några stavfel/översättningsfel/konstiga meningar så säg gärna till!

http://myvtc.net/

Edit: Ser nu att det känns fel med "Arbetstagarens ID-nummer" som visas på profilen.
På engelska är det "Employee ID" vilket direktöversatt (gtranslate) blir "Anställd ID", men jag tycker inte att det låter rätt heller. Så vad säger ni?

AnställningsID, Anställnings-ID?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det kanske är lätt när allt kommer omkring men det står verkligen still, vad som menas.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lifooz:

Det kanske är lätt när allt kommer omkring men det står verkligen still, vad som menas.

Man får ju pröjs för varje körning:)
Totalt står längst ner när körningen är avslutad, tänkte mig lite extra/minus beroende på vad som hänt under körningen men jag tror jag skippar det.

Permalänk
Medlem

Vilket program är bäst och smidigast att använda för att spela in när man kör?
Göra en lång video.
Enkelt o använda och inte lagga sönder datorn.

Ska ut o köra ikväll och vill spela in allt.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Skrivet av Lindahl:

Vilket program är bäst och smidigast att använda för att spela in när man kör?
Göra en lång video.
Enkelt o använda och inte lagga sönder datorn.

Ska ut o köra ikväll och vill spela in allt.

Om du har ett nvidia-kort från 600-serien eller nyare så kan du använda Shadowplay. Enligt Mattias P drog det inte märkbart på prestandan. Har ingen egen erfarenhet.

http://www.trucksims.se/forum/index.php?/topic/145-nvidia-sha...

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Om du har ett nvidia-kort från 600-serien eller nyare så kan du använda Shadowplay. Enligt Mattias P drog det inte märkbart på prestandan. Har ingen egen erfarenhet.

http://www.trucksims.se/forum/index.php?/topic/145-nvidia-sha...

Hepp.
Nope har inget sådant fräsarkort.
Jag har ett GTX 260.
Ska bygga mig en ny burk framöver när ekonomin är bättre.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Skrivet av Lindahl:

Hepp.
Nope har inget sådant fräsarkort.
Jag har ett GTX 260.
Ska bygga mig en ny burk framöver när ekonomin är bättre.

OBS brukar jag använda.
https://obsproject.com/download

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av crille631:

Hur fungerar det? Spanade genom det lite, verkar "krångligt" ?