PC-marknaden lyfter Intels kvartalsresultat

Permalänk
Melding Plague

PC-marknaden lyfter Intels kvartalsresultat

Den slumrande PC-marknaden har vaknat till liv och hjälper Intel slå förväntningarna i den senaste kvartalsrapporten. Samtidigt försäkrar bolagets vd att Broadwell är redo för julhandeln.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Finns det någon chans att Macbook Pro 2014 kommer få Broadwell? Apple brukar ju få tillgång tidigt tänker jag.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Tyckte väl att det märktes en liten skjuts i aktieportföljen, 58 % + sedan köp ser jag nu
Blir nog inte helt fel om jag återinvesterar en del av avkastningen i en ny Intel-processor

Wow, när jag kollade i dag så var det helt plötsligt 74 %

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Finns det någon chans att Macbook Pro 2014 kommer få Broadwell? Apple brukar ju få tillgång tidigt tänker jag.

Tror inte det kommer någon ny macbook, varken pro eller air, förrän de har möjlighet att skeppa dem med de nya processorerna. Om tidigare generationer macbooks är till någon indikation så är oftast en ny plattform från intel själva huvudingrediensen.

Så skulle tippa på nya macbooks runt sen höst. Inte förvånande om Apple får första tjing på ULV-broadwell

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Teddis:

Tror inte det kommer någon ny macbook, varken pro eller air, förrän de har möjlighet att skeppa dem med de nya processorerna. Om tidigare generationer macbooks är till någon indikation så är oftast en ny plattform från intel själva huvudingrediensen.

Så skulle tippa på nya macbooks runt sen höst. Inte förvånande om Apple får första tjing på ULV-broadwell

Skickades från m.sweclockers.com

Apple hade väl Haswell i sina datorer nästan sex månader innan andra tillverkare?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Datavetare
Skrivet av MrAdde:

Apple hade väl Haswell i sina datorer nästan sex månader innan andra tillverkare?

Tror det bara var Haswell med IrisPro som Apple hade långt före alla andra. Å andra sidan verkar väldigt få andra tillverkare använda modellerna med IrisPro än idag. Många tillverkare väntade nog däremot lite med sin Haswell-lansering då det hade lager av Ivy-baserade produkter, vem som har bara lite koll på CPU-nyheter var det minsta intresserad av en ny bärbar med Ivy när man såg förbättringen i batteritid med Haswell?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Tror det bara var Haswell med IrisPro som Apple hade långt före alla andra. Å andra sidan verkar väldigt få andra tillverkare använda modellerna med IrisPro än idag. Många tillverkare väntade nog däremot lite med sin Haswell-lansering då det hade lager av Ivy-baserade produkter, vem som har bara lite koll på CPU-nyheter var det minsta intresserad av en ny bärbar med Ivy när man såg förbättringen i batteritid med Haswell?

Skrivet av MrAdde:

Apple hade väl Haswell i sina datorer nästan sex månader innan andra tillverkare?

Skrivet av MrAdde:

Finns det någon chans att Macbook Pro 2014 kommer få Broadwell? Apple brukar ju få tillgång tidigt tänker jag.

IrisPro var för många datortillverkare en dyr investering som kanske inte lockade så mycket då de vill sälja lite billigare dator.
Apple är en stabil kund till Intel och tror intel gärna skickar första batchen till apple, sen måste ju också tillverkarna få tillgång till chippen för att utveckla produkten. Kommersiell lansering sker julen? då antar jag (lekman) att apple, asus, samsung, etc har redan nu har tillgång till chippen.

Så, spara lite mer pengar och köp en fin macbook pro retina med broadwell & maxwell grafikkort 2014

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem

Förmodligen microsoft också till sin Surface serie.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon