Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2010

Viera Link har slutat fungera?!

Hejsan!

Förut så funkade Viera Link perfekt för mig. (Dvs, jag kunde höja och sänka volymen med TV kontrollen på min Reciver). Men för några veckor sedan så slutade det helt plötsligt funka. Dessutom så stängs allt av ifall jag stänger av TVn.

Inget stort problem men lite jobbigt att stänga av 3-4 saker med olika kontroller när man är trött och hålla på.

Jag har försökt ALLT jag kan tänka på, inget funkar. Allt "är som det ska" men ändå funkar det inte längre?

Så det jag söker är råd / tips / hjälp med att felsöka. Allt ni kan tänka på så ska jag svara så snabbt jag kan. Börjar bli lite för trött i huvudet av denna skiten...

Har det kopplat så här:

Reciver > TV
Reciver > Bluray spelare
Reciver > Wii U
Reciver > Telia Box

Dator: I5 3570k | [Evo 212] | Z77 MPOWER ATX | Asus 1080 TI Turbo 11GB | Fractal R4 | CX 600X 80+ Bronze | Seagate 7200RPM 500GB | Samsung 840 250GB | G35 Headset | Ducky G2PRO Blue / Green Mix | Qpad 5K | BenQ XL2430T
HemmaBio: Panasonic Plasma ST50 | Dynavoice DF8 | XTZ 12.16 | Onkyo TX NR609
Övrigt: iPhone 6S +

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av FBGKimpan:

Förmodligen ganska självklart, men jag antar att du redan har försökt återaktivera Viera Link i TVns menyn?

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Casgar:

Förmodligen ganska självklart, men jag antar att du redan har försökt återaktivera Viera Link i TVns menyn?

Yeah och i förstärkarens meny också! Såklart det är en självklart sak, men jag har mekat på detta så länge att jag kan missat något självklart

Dator: I5 3570k | [Evo 212] | Z77 MPOWER ATX | Asus 1080 TI Turbo 11GB | Fractal R4 | CX 600X 80+ Bronze | Seagate 7200RPM 500GB | Samsung 840 250GB | G35 Headset | Ducky G2PRO Blue / Green Mix | Qpad 5K | BenQ XL2430T
HemmaBio: Panasonic Plasma ST50 | Dynavoice DF8 | XTZ 12.16 | Onkyo TX NR609
Övrigt: iPhone 6S +