hjälp med överrasknings dator åt kompis

Permalänk

hjälp med överrasknings dator åt kompis

Hejsan detta är riggen jag byggt åt en kompis för han ingen dator haft och det mesta har varit saker som jag fått eller andra kompisar har kommit till extra med.
Mobo: http://www.asus.com/Motherboards/P5KPL_SE/
Psu: något ace 500w tror jag inte helt hundra dock.
Grafikkort: Nvidia GeForce 7900 GTX 256Mb
HDD 1: Samsung 250GB
HDD 2: WD 250GB
Ram: saknas
Cpu: fråga mig inte satt på när vi fick burken
Chassi: coolermaster något något
So till frågan. ***bort/moderator*** .... vart man kan köpa 2x 2gb ddr 800mhz? ***bort/moderator***

Vill bara påpeka att jag skriver detta här för att jag är 15år och kan inte åka och hämta på långt avstånd så helst runt lidköping. Sen får ni gärna ge feedback på vad ni tycker om att vi bygger datorer åt kompisar utan datorer. Han vet inget än heller då det är en överraskning. Som kommer filmas och kan postas här då.

Skickat från m.sweclockers.com

Tagit bort tiggari
Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Tänk på att det bli knepigt att byta grafikkort med det där agget för det är ett riktigt skit nätaggret men eftersom burken är så pass gammal med överblivna delar hade jag kört med agget men bygger du eller han ny burk sen släng agget direkt!

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Tänk på att det bli knepigt att byta grafikkort med det där agget för det är ett riktigt skit nätaggret men eftersom burken är så pass gammal med överblivna delar hade jag kört med agget men bygger du eller han ny burk sen släng agget direkt!

aa det är de som är tanken att han ska ha burken tills han samlat ihop till en bättre burk då för 6-8 tusen ungefär sen kommer en annan kompis att få burken efter honom om vi inte hinner bygga en till innan han är klar med burken. men ja jag har fått veta att det är ett skit agg och pappa min tror inte på att den kommer fungera men om jag lyckas ska jag skratta honom i ansiktet

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk

sen glömde jag att nämna att jag frågade en annan kompis om han ville ha datorn före men han sade att han var mycket bättre (vilket den inte är) det är df vi vill skaffa 2gb i grafikkort och 4gb ram så att den blir mycket bättre än hans dator och han kanske ångrar sig

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

sen glömde jag att nämna att jag frågade en annan kompis om han ville ha datorn före men han sade att han var mycket bättre (vilket den inte är) det är df vi vill skaffa 2gb i grafikkort och 4gb ram så att den blir mycket bättre än hans dator och han kanske ångrar sig

Notera att grafikminnet oftast inte spelar så stor roll, speciellt inte i prestandaklassen ni snackar om. Det är endast försäljningssnack från Elgiganten etc.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Notera att grafikminnet oftast inte spelar så stor roll, speciellt inte i prestandaklassen ni snackar om. Det är endast försäljningssnack från Elgiganten etc.

jo jag vet men min andra kompis vet inte detta så då kan man ju köra försäljnings snacket med honom eftersom han säger att hans
https://www.google.se/search?q=fujitsu+siemens+chassie&es_sm=... är lite bättre för vi bytt mobo med 2 gb ram och 1 gb grafikkort så vill jag bevisa för honom att det är fel. den gick nyss sunder för ett halvå sedan och då fick vi mobo av en på swec här som vi tackar 1000 gånger om och jag sa det börja spara till en ny bättre dator men han är fullt bestämd att hans dator är tillräkligt bra sen tycker jag det låter coolare med 2 gb sen kan man väll spela med högre upplösning va?

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad, inlägg redigerad*

Observera att annonsering/tiggeri inte är tillåtet här på forumet. All handel ska ske via marknaden (annars skulle forumet snabbt drunkna i liknande trådar).

Citat:

§ 9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...