Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Novice om 3D projektor.

Hej, har precis köpt en Optoma HD131Xe projektor. Tänkte ta och köpa glasögon till denna. Men jag är helt borta på vilka glasögon jag ska köpa. Vad jag förstår så har alla DLP 3D projektorer DLP-Link ? Som skickar en IR signal via duken vidare till glasögonen ? Sen RF så måste jag köpa en RF modul? Så om jag nöjer mig med och köra DLP-Link kommer dessa glasögon att fungera till min projektor ? Som sagt har sökt och sökt men inte fått någon rätsida på detta.

Mvh Jimmy

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Lurta:

Hej, har precis köpt en Optoma HD131Xe projektor. Tänkte ta och köpa glasögon till denna. Men jag är helt borta på vilka glasögon jag ska köpa. Vad jag förstår så har alla DLP 3D projektorer DLP-Link ? Som skickar en IR signal via duken vidare till glasögonen ? Sen RF så måste jag köpa en RF modul? Så om jag nöjer mig med och köra DLP-Link kommer dessa glasögon att fungera till min projektor ? Som sagt har sökt och sökt men inte fått någon rätsida på detta.

Mvh Jimmy

Jag vet inte om det är så att alla har det men på just din står det ju iaf:

3D Mode: DLP-Link / VESA 3D

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av evil penguin:

Jag vet inte om det är så att alla har det men på just din står det ju iaf:

3D Mode: DLP-Link / VESA 3D

Japp, men sen om man tittar lite på olika glasögon som har just DLP-Link så står det ibland att dom inte passar till den och den projektorn. Men in min värld, är DLP-Link ett sätt att skicka 3D signal. Så då bordet det fungera oavsett vilken projektor man har så länge den har DLP_Link. Jäkla djungel det här.