Nintendos svenska distributör drabbas av stöld i mångmiljonklassen

Permalänk
Melding Plague

Nintendos svenska distributör drabbas av stöld i mångmiljonklassen

I en kupp mot Nintendos svenska distributör, Bergsala AB, har rånare kommit över spelkonsoler och spel till ett värde av uppemot 20 miljoner kronor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vilket företag kommer härnäst? Asus?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Jag bor i Kungsbacka och ser den nintendo skylten varje dag. Lilla Kungsbacka alltså...

Permalänk
Medlem

Som spelsamlare själv så känns det för jävligt :/
Lär ju komma upp en del på blocket och tradera inom sin tid!

Eller vad tror ni?

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt att Rånarna körde Go-karts ifrån brottsplatsen och kastade bananskal.

Synd för Nintendo.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragon_Ball:

Jag bor i Kungsbacka och ser den nintendo skylten varje dag. Lilla Kungsbacka alltså...

Grattis..?

OT:
J**la pack som hela tiden ska förstöra.. gå o lägg er under stenen ni kom ifrån!

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Hur fan kommer obehöriga undan med ARTON pallar mitt på ljusa dagen?

Permalänk
Medlem

Är inte rån någonting annat? Detta räknas väl som stöld?

Permalänk
Medlem

Rån nr 2, nästa rån blir nr 3... Half-Life 3 confirmed?

Permalänk

Jag undrar hur de kan ha haft sån extremt dålig koll? "någon gång mellan fredag eftermiddag och tidig måndagsmorgon" låter som att de varken har larm eller övervakningskameror.. Om man har varor för sådana stora pengar så kanske det skulle vara en investering.

Självklart tycker jag att det är tråkigt att de har blivit bestulna och hoppas innerligt att de hittar stöldgodset, men lite koll måste man ändå ha!

Permalänk
Medlem

Ofta man inte har rörelsedeckare inne på lagret samt kameror utanför lagrets väggar :S Måste juh varit en insider eller liknande, som vetat att dessa 18 pall skulle stå där de stod.

Skrivet av m4rc0:

Hur fan kommer obehöriga undan med ARTON pallar mitt på ljusa dagen?

detta va väll natten mellan sön-mån?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4rc0:

Hur fan kommer obehöriga undan med ARTON pallar mitt på ljusa dagen?

Citat:

Bergsala AB, framförallt känt som Nintendos svenska distributör, har någon gång mellan fredag eftermiddag och tidig måndagsmorgon utsatts för en kupp.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som finner den inledande meningen högst förbryllande?
"Bergsala AB, framförallt känt som Nintendos svenska distributör, har någon gång mellan fredag eftermiddag och tidig måndagsmorgon utsatts för en kupp. "

Det är nu torsdag och utöver att brottet skedde någon gång förra helgen, så har de spenderat hela veckan ovetandes om hål i staketet och bortsprungna pallar?
Expressen beskriver tydligare, häpnadsväckande nog, att så inte var fallet - men ändock så är det illa formulerat här.

Visa signatur

Main: ROG XI Hero|i9 9900K| 2080ti| m.2 970 256x2 RAID0|16GB DDR42133|
HTPC: STRIX H270I|i5 6400|8GB DDR4|1050 Ti|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragon_Ball:

Jag bor i Kungsbacka och ser den nintendo skylten varje dag. Lilla Kungsbacka alltså...

De borde stulit gubben (Mario) för den distraherar alla spelintresserade längs E6:an.

Verkar som deras larmsystem är från 90-talet om man kan ta sig in på området, bryta ner en vägg och ta ut 18 pallar utan att någon märker det förrän på måndag morgon.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Offt: Varför står det Mii på skärmen i bilden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Någon som verkar ha varit inspirerad av kuppen mot Samsung i Brasilien (minus kidnappsningsmomentet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av skippy_pewpew:

Offt: Varför står det Mii på skärmen i bilden?

Skickades från m.sweclockers.com

The game, initially entitled New Super Mario Bros. Mii, was first revealed at E3 2011 as one of several tech demos demonstrating the capabilities of Wii U.
http://en.wikipedia.org/wiki/New_Super_Mario_Bros._U

Permalänk
Medlem
Skrivet av emer:

Är det bara jag som finner den inledande meningen högst förbryllande?
"Bergsala AB, framförallt känt som Nintendos svenska distributör, har någon gång mellan fredag eftermiddag och tidig måndagsmorgon utsatts för en kupp. "

Det är nu torsdag och utöver att brottet skedde någon gång förra helgen, så har de spenderat hela veckan ovetandes om hål i staketet och bortsprungna pallar?
Expressen beskriver tydligare, häpnadsväckande nog, att så inte var fallet - men ändock så är det illa formulerat här.

Jag tror att (nästan) alla som läser artikeln förstår att de upptäckte det i måndags...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Inte posta före kaffet inte posta före kaffet...
Det hela låter ytterst märkligt i vilket fall som helst, hoppas de får tillbaka varorna lika smidigt de försvann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonbe843:

The game, initially entitled New Super Mario Bros. Mii, was first revealed at E3 2011 as one of several tech demos demonstrating the capabilities of Wii U.
http://en.wikipedia.org/wiki/New_Super_Mario_Bros._U

Aha där ser man!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Inaktiv

Varför stjäl man skräp?

Permalänk
Avstängd

nintendo borde vara glada då försäljningen flerdubblades bara igenom att betala försäkrings premien

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Varför stjäl man skräp?

Går väl att utvinna metaller ur kretskorten kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Tjuvarna hade bra smak i alla fall

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Inaktiv

För er som inte har kört Wii u. Så spelar jag med sällskap och har lika roligt som för 10-20 år sedan.

Permalänk
Medlem

Nintendo? Skulle nog hellre brutit mig in i ett Sony/PS-lager ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad på politiskt skit*

Vad sysslar ni med? Lägg ned det märkliga sidospåret.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Nu flyttar väl snart Nintendo detta till annat land efter detta rånet.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

De lär gå med lastbil till något annat land, vi har mycket trafik in och ur landet.

Annars verkar spelkonsoler vara svårsålda i större volymer.