Spela på en skärm och surfa på andra utan lagg?

Permalänk
Medlem

Spela på en skärm och surfa på andra utan lagg?

Hej, vet inte om tråden ligger i fel kategori nu men men.

Det är så att jag har 2 skärmar, när jag spelar på main skärmen och har streams på andra så börjar det stutter lagga. Någon som har en lösning?

Permalänk
Medlem

För klen hårdvara kanske? Vad har du för grejer, vilket spel och vad för typ av stream samt upplösning?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

har inget med hårdvaran o göra.. 7970 it 2500k. det kan vara ett spel som inte kräver ngt alls och det blir alltid likadant

Permalänk
Medlem

Är samma för mig,2500k + gtx680 men vart så rätt så länge nu,spelar ingen roll vilket spel det är.

Permalänk
Medlem

Prova att spela i Windowed eller Windowed fullscreen, istället för fullskärm.

Permalänk
Medlem

Hittade denna tråd när jag googlade mitt problem. Har exakt samma problem som du beskriver och har inte heller nån vidare klen hårdvara (3770K / GTX 680), Ingen som har någon idé/lösning till detta? Kan det vara att grafikkortsminnet tar slut?

Permalänk

Har samma problem! Blir att jag stänger av den andra skärmen.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Samma för mig, dock inte på alla streams..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Är det streamen eller spelet som laggar? Stäng av gpu acceleration i webbläsaren och se om det blir någon skillnad.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

Är det streamen eller spelet som laggar? Stäng av gpu acceleration i webbläsaren och se om det blir någon skillnad.

Det är spelet som Laggar inte så värst mycket, men det känns av. Hur stänger man av det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxudd:

Hej, vet inte om tråden ligger i fel kategori nu men men.

Det är så att jag har 2 skärmar, när jag spelar på main skärmen och har streams på andra så börjar det stutter lagga. Någon som har en lösning?

Skrivet av Gurawn:

Hittade denna tråd när jag googlade mitt problem. Har exakt samma problem som du beskriver och har inte heller nån vidare klen hårdvara (3770K / GTX 680), Ingen som har någon idé/lösning till detta? Kan det vara att grafikkortsminnet tar slut?

Skrivet av TheCoLdSniPer:

Har samma problem! Blir att jag stänger av den andra skärmen.

Skrivet av Boozfob:

Samma för mig, dock inte på alla streams..

Provat http://livestreamer.tanuki.se ?
Skulle inte bli förvånad om det är flash helvetet som stör för er.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Provat http://livestreamer.tanuki.se ?
Skulle inte bli förvånad om det är flash helvetet som stör för er.

Dold text

Säger som BergHa. Har läst att det är flash som spökar. Jag har löst det med tex VLC som streamar och sedan chatten som popout sidan av.

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Skrivet av Gurawn:

Det är spelet som Laggar inte så värst mycket, men det känns av. Hur stänger man av det?

Beror på vilken webbläsare du använder men något i stil med: "Use software rendering instead of gpu rendering". Borde vara ganska enkelt att hitta i inställningarna.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω