Hjälp med TV som andra skärm!? suddig text mm

Permalänk

Hjälp med TV som andra skärm!? suddig text mm

Hallå Sweclockers, jag har googlat och googlar men inte funnit något svar..

Förut hade jag en Finlux 32"tv som skärm som går via VGA och en liten annan skit skärm med DVI och det funkade "clockrent" och nu har jag tagit upp en Toshiba 32" tv och kopplade in DVI från den andra skärmen in i tvn och trodde det skulle funka fast nej... Jag får bild på båda skärmarna men felet är att båda börjar blinka hela tiden och ljudet som blir när man kopplar ur usb kommer hela tiden, det står ingen signal, sen kommer bild sen ingen signal om och om igen.. När jag drar ur Toshiban så funkar finluxen som vanligt..

Jag kopplade in HDMI i toshiban och det funkar precis som vanligt, men texten är nå djävulskt suddig, fast jag har 1920x1080 upplösning och e rekommenderat!

Jag har också Cleartype aktiverat. Kan du/ni/w\e hjälpa mig med något? :$

Permalänk

Problemet du har är att det är glapp i kontakten via DVI, antingen kabeln eller någon utav utgångarna.

TV är alltid roligt via HDMI, den kör overscan och annat skräp för att ... jag vet inte varför de gör det. Kolla att overscan är AV på TV:n och kolla också att bildformatet på TV:n är inställt på 16:9. Det skall göra att 1080p sprids på 1080p.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN