Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Ojämn USB ström (5v)

Tjena, har under senaste veckorna kört med USB fläkt efterssom det varit så förbannat varmt. Till en början fungerade 2 USB fläktar finfint och inga problem fanns men under senaste tiden dog den ena usb fläkten efter ca 5 sekunder. Jag kunde starta den men den dog direkt efter så jag plockade ner den.
Den andra fläkten fungerade prima tills för 2 dagar sedan då den tappar fart men går igång igen direkt efter (hinner inte dö helt). Jag hör också windowsljudet när man sätter i eller plockar ut USB enheter vilket tyder på att något är fel.
Tangentbord + mus funkar bra dock.

Jag kan inte förstå vad som är fel förutom att det troligtvis är moderkortsrelaterat. Så hjälp mig iaf förstå problemet Swec.

I7 2600K@4.4, MSI GTX 1080TI och annat smått o gott.

Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync + Qnix 2710

CITERA OM DU VILL HA SVAR :)

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Troligen så är det överströmsskydden som går in, usb 2 får bara belastas 500mA per kontroller och vill man ha mer ström behöver man en powerhub.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av mrqaffe:

Troligen så är det överströmsskydden som går in, usb 2 får bara belastas 500mA per kontroller och vill man ha mer ström behöver man en powerhub.

Aha... Ska testa med USB 3 men det du säger låter som en trovärdig förklaring. Tänkte inte på att det kunde vara på det sättet.

I7 2600K@4.4, MSI GTX 1080TI och annat smått o gott.

Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync + Qnix 2710

CITERA OM DU VILL HA SVAR :)