angående pewdiepie vad ska jag göra?

Permalänk
Avstängd

angående pewdiepie vad ska jag göra?

Hej som vissa kanske vet så har jag pewdiepie som "vän" och har haft honom som vän i snart 2-3 år nu när vi var vänner så frågade han efter hjälp med väldigt många saker han ville att jag skulle köpa honom spel eftersom han inte kunde göra det från där han var han ville ha hjälp med gta 4 mods också, videos han gjorde på spelen jag köpte åt honom har inte ens ett tack han kunde länkat min kanal skulle vara ett underbart tack men nej inte ens ett tack.

Iallafall han var en bra vän jag pratade med honom och han var stödjande till sakerna jag går igenom trodde han skulle bli en lika otrolig vän som min vän robbaz är men jag hade fel, i april förra året så slutade han svara tillslut så blev det något konstigt fel där jag blev borttagen ur hans vänlista enligt xebaz som jag fick kontakt med efter detta så hade han pratat med pewdiepie och pewdiepie eller felix hade aldrig tagit bort mig enligt honom, plötsligt så kom jag tillbaka i hans vänlista igen.

Efter detta så har jag inte fått ett enda litet svar inte en bokstav, jag har frågat honom FLERA gånger att han ska ta bort mig om han inte vill prata med mig fortfarande inget svar inte en bokstav det första tecknet på liv från honom var när efter jag hade skrivit ut ett stycke om hur jag känner sårad etc så bjöd han in mig till ett spel men ingen text från honom eller något bara bjöd in mig, jag förstår att han är upptagen han är störst på youtube han har 30 miljoner prenumeranter men han kunde säga hej någon gång i månaden eller svarat över huvudtaget, innan detta hade han bjudit in mig till ett spel medan han spelade in så jag får nu hundratals väninbjudningar i steam, trotts allt detta så vägrar han svara han säger INGENTING 0 0 0 0 inte en bokstav han är ett helt dött namn i min vänlista och han vägrar ta bort mig har honom i skype också, jag vägrar ta bort honom innan jag får en förklaring vad jag gjorde för fel vad som har hänt tänk om det är ett missförstånd? jag har svårt att tro att han är sån så jag väntar fortfarande på en förklaring, vi pratade aktivt i ett år vi blev vänner eller trodde jag, vad ska jag göra eftersom detta sårar mig ärligt talat han frågade mig efter massa hjälp inte en gång frågade jag honom efter hjälp han är ENORM lite hjälp från honom hade förändrat mitt liv men jag frågade aldrig eftersom man ska inte fråga vänner efter hjälp, men han frågade efter massor av hjälp jag vet inte jag känner mig sårad och utnyttjad jag är som många kanske vet väldigt känslig just nu pågrund av depression stress så ja detta sårar mig väldigt mycket eftersom jag vet inte varför, han ser mina meddelanden men han bryr sig inte om att svara varför? han kunde sagt 3 bokstäver inte ens det, jag skriver nu varje dag jag kan om hur sårad jag är av detta men nej inte ett enda svar jag vet ingenting längre.

och ja jag vet att jag inte är som andra jag är som sagt känslig nu

Permalänk
Medlem

Om du hade varit gift med någon och levt ihop i 20 år med barn tillsammans och liknande och partnern bara försvinner utan att säga ett ord så hade din reaktion varit rimlig.
Nu rör det sig om någon person du inte känner annat än lite ytligt via nätet. Skit i honom totalt.
Vad spelar det för roll om han svarar eller inte ? Han är inte någon gud allsmäktige eller något och vad han säger eller låter bli att säga betyder i praktiken noll för ditt liv.

Jag förstår att depression kan göra att man förstorar upp problem, men försök tänka logiskt kring det hela. Vad skulle konkret förändras i ditt liv om han svarade ? Garanterat ingenting annat än en tillfällig lindring över din fixering över just detta, sedan skulle nästa random person som säger något eller inte säger något sätta dig i samma situation igen.
Problemet är inte dessa personer, utan ditt ältande kring allt negativt du kan finna. Detta är depressionen som talar och inget annat.
Tänk dessutom på att folk ofta undviker folk som beter sig som stalkers. Din uttryckta desperation kan mycket väl vara anledningen till att han inte skriver.

Ägna dina krafter åt sådant som verkligen har påverkar ditt liv.
Du kommer, liksom samtliga människor på denna jord, att möta mängder av andra människor på nätet och i verkligheten som ignorerar och avvisar dig. Det saknar betydelse, ägna dig åt dem som inte avvisar dig.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JesperT:

Om du hade varit gift med någon och levt ihop i 20 år med barn tillsammans och liknande och partnern bara försvinner utan att säga ett ord så hade din reaktion varit rimlig.
Nu rör det sig om någon person du inte känner annat än lite ytligt via nätet. Skit i honom totalt.
Vad spelar det för roll om han svarar eller inte ? Han är inte någon gud allsmäktige eller något och vad han säger eller låter bli att säga betyder i praktiken noll för ditt liv.

Jag förstår att depression kan göra att man förstorar upp problem, men försök tänka logiskt kring det hela. Vad skulle konkret förändras i ditt liv om han svarade ? Garanterat ingenting annat än en tillfällig lindring över din fixering över just detta, sedan skulle nästa random person som säger något eller inte säger något sätta dig i samma situation igen.
Problemet är inte dessa personer, utan ditt ältande kring allt negativt du kan finna. Detta är depressionen som talar och inget annat.
Tänk dessutom på att folk ofta undviker folk som beter sig som stalkers. Din uttryckta desperation kan mycket väl vara anledningen till att han inte skriver.

Ägna dina krafter åt sådant som verkligen har påverkar ditt liv.
Du kommer, liksom samtliga människor på denna jord, att möta mängder av andra människor på nätet och i verkligheten som ignorerar och avvisar dig. Det saknar betydelse, ägna dig åt dem som inte avvisar dig.

min desperation på svar började nyligen har annars bara sagt hej lite då och då

och tack för ditt råd

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

min desperation på svar började nyligen har annars bara sagt hej lite då och då

och tack för ditt råd

Även om din desperation att få svar nyligen börjat så kanske din kompis upplever det på ett helt annat sätt, t.ex. att han länge upplevt dig som efterhängsen och till slut har han bestämt att totalt ignorera dig. Du kanske tror att du betyder mer för honom än det verkar som nu, och det kanske du har gjort en gång.

Det betyder inte att du är dålig på något sätt. Pewdiepie har ju EXTREMT många fans och följare och jag tror att han verkligen filtrerar hårt bland all inkommande kommunikation. Utan att veta något om honom eller följa honom så misstänker jag att han får hundratals meddelanden varje dag och han svarar knappast på en bråkdel av detta. De flesta av hans gamla vänner och bekanta har troligen fått känna på att bli ignorerade, precis som du.

Även om det kan verka väldigt elakt att ignorera någon så är det en ganska enkel utväg, och i pewdiepie's situation kanske till och med ett måste.

Jag har en bekant på facebook jag träffat en gång. I början chattade vi ibland men jag märkte att han skrev allt oftare och även när han inte ville berätta något speciellt. Det kom ofta bara ett "Hello". Senast vi pratade var 2012 men trots det skriver han nästan varannan månad. Såhär ser vår chatt-logg ut.

1/8, 1:10pm
..
http://youtu.be/CjpUU
try to watch this?
January 9, 2012

1/9, 1:35pm
..
hello
February 5, 2012

2/5, 12:22pm
..
hi
February 8, 2012

2/8, 1:45pm
..
hello
February 19, 2012

2/19, 2:04pm
..
hello
March 9, 2012

3/9, 1:37pm
..
hi
March 14, 2012

3/14, 3:27pm
..
HI
March 20, 2012

3/20, 2:09pm
..
hello there?
April 16, 2012

4/16, 4:01pm
..
hello there?
April 23, 2012

4/23, 3:19pm
..
hello
April 25, 2012

4/25, 3:07pm
..
hello
May 30, 2012

5/30, 1:44pm
..
hello
July 2, 2012

7/2, 2:56pm
..
hello
August 11, 2012

8/11, 2:25pm
..
hi
September 2, 2012

9/2, 3:31pm
..
hello there?
September 10, 2012

9/10, 2:45pm
..
hi
October 18, 2012

10/18, 4:25pm
..
hi
November 24, 2012

11/24, 12:51pm
..
hello my dear friend?
January 31, 2013

1/31, 1:00pm
..
hello
February 15, 2013

2/15, 2:10pm
..
hello
happy valentines
February 22, 2013

2/22, 12:48pm
..
hello
March 5, 2013

3/5, 2:22pm
..
hello
April 21, 2013

4/21, 2:46pm
..
hello there?
April 30, 2013

4/30, 4:13pm
..
hi
May 16, 2013

5/16, 2:42pm
..
hello
May 24, 2013

5/24, 2:55pm
..
hello
June 15, 2013

6/15, 2:55pm
..
happy birthday to you...... more days and years to come and blessings.....
July 7, 2013

7/7, 3:43pm
..
hello
September 9, 2013

9/9, 3:00pm
..
hello
September 10, 2013

9/10, 2:39pm
..
hello
September 19, 2013

9/19, 12:34pm
..
hi sir
December 29, 2013

12/29, 2:23pm
..
hi
December 30, 2013

12/30, 11:59am
..
happy new year
February 19

2/19, 11:53am
..
hello
apr.01

4/1, 2:48pm
..
hi

Dold text

Då vi inte är mer än väldigt ytligt bekanta tänkte jag att han fattar väl vinken snart, samtidigt vill jag inte vara så hård att jag säger att jag inte vill att han skriver till mig igen. Nu inser jag dock att det kanske skulle varit det rätta att göra för länge sen.

Jag minns inte om du skrivit att du får psykologhjälp, men jag tror att det skulle vara det bästa att prata med någon som är utbildad och arbetar med att hjälpa människor med liknande problem som ditt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av glemmy:

Även om din desperation att få svar nyligen börjat så kanske din kompis upplever det på ett helt annat sätt, t.ex. att han länge upplevt dig som efterhängsen och till slut har han bestämt att totalt ignorera dig. Du kanske tror att du betyder mer för honom än det verkar som nu, och det kanske du har gjort en gång.

Det betyder inte att du är dålig på något sätt. Pewdiepie har ju EXTREMT många fans och följare och jag tror att han verkligen filtrerar hårt bland all inkommande kommunikation. Utan att veta något om honom eller följa honom så misstänker jag att han får hundratals meddelanden varje dag och han svarar knappast på en bråkdel av detta. De flesta av hans gamla vänner och bekanta har troligen fått känna på att bli ignorerade, precis som du.

Även om det kan verka väldigt elakt att ignorera någon så är det en ganska enkel utväg, och i pewdiepie's situation kanske till och med ett måste.

Jag har en bekant på facebook jag träffat en gång. I början chattade vi ibland men jag märkte att han skrev allt oftare och även när han inte ville berätta något speciellt. Det kom ofta bara ett "Hello". Senast vi pratade var 2012 men trots det skriver han nästan varannan månad. Såhär ser vår chatt-logg ut.

1/8, 1:10pm
..
http://youtu.be/CjpUU
try to watch this?
January 9, 2012

1/9, 1:35pm
..
hello
February 5, 2012

2/5, 12:22pm
..
hi
February 8, 2012

2/8, 1:45pm
..
hello
February 19, 2012

2/19, 2:04pm
..
hello
March 9, 2012

3/9, 1:37pm
..
hi
March 14, 2012

3/14, 3:27pm
..
HI
March 20, 2012

3/20, 2:09pm
..
hello there?
April 16, 2012

4/16, 4:01pm
..
hello there?
April 23, 2012

4/23, 3:19pm
..
hello
April 25, 2012

4/25, 3:07pm
..
hello
May 30, 2012

5/30, 1:44pm
..
hello
July 2, 2012

7/2, 2:56pm
..
hello
August 11, 2012

8/11, 2:25pm
..
hi
September 2, 2012

9/2, 3:31pm
..
hello there?
September 10, 2012

9/10, 2:45pm
..
hi
October 18, 2012

10/18, 4:25pm
..
hi
November 24, 2012

11/24, 12:51pm
..
hello my dear friend?
January 31, 2013

1/31, 1:00pm
..
hello
February 15, 2013

2/15, 2:10pm
..
hello
happy valentines
February 22, 2013

2/22, 12:48pm
..
hello
March 5, 2013

3/5, 2:22pm
..
hello
April 21, 2013

4/21, 2:46pm
..
hello there?
April 30, 2013

4/30, 4:13pm
..
hi
May 16, 2013

5/16, 2:42pm
..
hello
May 24, 2013

5/24, 2:55pm
..
hello
June 15, 2013

6/15, 2:55pm
..
happy birthday to you...... more days and years to come and blessings.....
July 7, 2013

7/7, 3:43pm
..
hello
September 9, 2013

9/9, 3:00pm
..
hello
September 10, 2013

9/10, 2:39pm
..
hello
September 19, 2013

9/19, 12:34pm
..
hi sir
December 29, 2013

12/29, 2:23pm
..
hi
December 30, 2013

12/30, 11:59am
..
happy new year
February 19

2/19, 11:53am
..
hello
apr.01

4/1, 2:48pm
..
hi

Dold text

Då vi inte är mer än väldigt ytligt bekanta tänkte jag att han fattar väl vinken snart, samtidigt vill jag inte vara så hård att jag säger att jag inte vill att han skriver till mig igen. Nu inser jag dock att det kanske skulle varit det rätta att göra för länge sen.

Jag minns inte om du skrivit att du får psykologhjälp, men jag tror att det skulle vara det bästa att prata med någon som är utbildad och arbetar med att hjälpa människor med liknande problem som ditt.

jo jag förstår helt att han får många meddelanden men detta är i steam han har max 20 vänner där och hans profil är gömd det är skillnad med steam

men du har rätt får helt enkelt glömma honom han frågade efter massa hjälp anledningen till att jag känner mig utnyttjad känns som han bara tog hjälpen han behövde sen stack

men vad vet jag

Permalänk
Medlem

Är det här igång nu igen? För mig jag såg en och annan tråd om detta för länge sedan då du fick samma råd som du ska få återigen..

Gå vidare.. Livet är inte alltid rättvist.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eptk:

Är det här igång nu igen? För mig jag såg en och annan tråd om detta för länge sedan då du fick samma råd som du ska få återigen..

Gå vidare.. Livet är inte alltid rättvist.

japp du har rätt får nog ta bort honom eller jag vet inte förstår inte varför han inte gör det som sagt känner mig utnyttjad kanske inte någon annan skulle göra men det gör mig ledsen helt enkelt han frågade flera gånger att köpa honom spel sen boom borta förstår inte vad han vill problemet är att han är så enorm känns som han bara gjorde det för att få den hjälpen han behövde

en av hans gta videos jag hjälpte honom med fick mer visningar än någon video han hade 1 miljon prenumeranter då fått höra från en vän som känner personen som gjorde hans gamla intro musik att samma hände med den personen bara försvann aldrig svarade etc

men nåja får strunta i tråden den kommer nog spåra ur

Permalänk
Medlem

Människor gör ofta saker man inte förstår sig på, det du gör lättast i är att gå vidare. Ditt liv kommer vara lättare om du kan sålla på vilka "fighter" som är värda och ta och inte.

Just i detta fall är det nog en sådan fight som du gör bäst i att gå ifrån och glömma, men ta det som en erfarenhet och lär av den.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oobum:

Människor gör ofta saker man inte förstår sig på, det du gör lättast i är att gå vidare. Ditt liv kommer vara lättare om du kan sålla på vilka "fighter" som är värda och ta och inte.

Just i detta fall är det nog en sådan fight som du gör bäst i att gå ifrån och glömma, men ta det som en erfarenhet och lär av den.

Problemet är att jag inte förstår vad han vill med mig, han tar inte bort mig varför? han bjuder in mig till spel varför? jag förväntade mig inte att han skulle vara sån han var en snäll vän när jag pratade med honom, känner mig förådd även om det kanske är löjligt men nåja är väl så det är jag förstår bara inte varför varför, men ja jag känner mig sårad av detta hur löjligt det än må vara, blir så arg på personer som aldrig bryr sig det är inte speciellt snällt att gå publikt med detta men jag orkar inte mer det är som att sett att ventilera.

Verkar inte finnas någon person som faktiskt är bra, finns en vän som jag har som aldrig har gått emot mig, aldrig krävt pengar aldrig utnyttjat och det är robbaz som jag har varit vän med sedan 2009 mes osjälviska personen jag har träffat, alla andra har antingen gått emot mig för pengar utnyttjat mig för pengar gått emot mig av avundsjuka, förlorade runt 100 000.kr på en person som bad om pengar varje månad, gick till runt 2 år, om jag inte gav honom 500$ här och där så förlorar han pengarna han skulle betala tillbaka till mig eller så förlorar han sitt jobb eller så har han inte pengar till mat eller så förlorar han sitt hem, det bara fortsatte och fortsatte och jag orkar inte bli behandlad så här längre, jag har gjort ALLT jag kan för att hjälpa vänner jag frågade aldrig pewdiepie om något kunde sagt hej skulle du kunna gilla den här videon det hade förändrat mitt liv helt men nej jag kunde inte ville inte utnyttja en vän.

Så ja det gör mig ledsen han lever sitt perfekta lilla liv efter att han bad mig om massa hjälp och sen stack, kan ju vara avundsjuka också men ja det gör mig ledsen, känns mest som han bara hade mig som vän för hjälp trotts detta så är han hur lycklig som helst ingen ånger ingenting.

Jag har svårt att tro att han är sån efter kontakten vi hade därav anledningen att jag inte har tagit bort mig och väntar på hans förklaring som nog aldrig kommer, fast det är ju roligt att det blev så med xebaz också finns en bild där en chatt med xebaz kommit med där han skrev du pratar aldrig med mig spelar aldrig med mig etc, och xebaz var vän med honom innan youtube.

Som sagt felix var en bra vän och jag har svårt att tro att han är sån därför säger jag ingenting om honom men jag vet inte längre jag vet sen att detta är löjligt men jag kan inte hjälpa det har nog lite med avundsjuka att göra med också känner mig utnyttjad helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Du verkar rikta dina känslor mot helt fel person. Den där Pewdiepie har antagligen inte blåst dig på några pengar eller något, vilket däremot den där skitstöveln du nämner gjort. Han har uppenbarligen ljugit på alla möjliga sätt och du har delat ut dina pengar till honom och trott på allt han sagt. Vet inte om det är möjligt att göra någon polisanmälan, men om du bara gett bort dina pengar så är det svårt att göra så mycket antar jag.

Ge aldrig bort pengar sådär överhuvudtaget ! Han levde garanterat gott på dina pengar och visste att du bara ger bort hur mycket som helst oavsett vilken dålig lögn han kom med.
Akta dig förresten för sådana där så kallade Nigeriabrev och liknande som förekommer i mängder. Det är email som brukar handla om att någon behöver lite pengar tillfälligt för att kunna få ut ett stort arv eller liknande. Det hela är naturligtvis bara en bluff för att lura folk på pengar.

Du skulle nog behöva någon sorts förmyndare som folk kan få om de har något sorts psykologiskt handikapp och inte kan ta hand om sin ekonomi (och kanske annat också). Jag säger inte det för att vara taskig, men är man så naiv att man så lätt låter sig luras att dela ut sina pengar till höger och vänster så är man oförmögen att ta hand om sig själv när det gäller det ekonomiska.
Dock är jag själv inte alls insatt i hur sådant där fungerar. Kanske någon psykologkontakt kan hjälpa till ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JesperT:

Du verkar rikta dina känslor mot helt fel person. Den där Pewdiepie har antagligen inte blåst dig på några pengar eller något, vilket däremot den där skitstöveln du nämner gjort. Han har uppenbarligen ljugit på alla möjliga sätt och du har delat ut dina pengar till honom och trott på allt han sagt. Vet inte om det är möjligt att göra någon polisanmälan, men om du bara gett bort dina pengar så är det svårt att göra så mycket antar jag.

Ge aldrig bort pengar sådär överhuvudtaget ! Han levde garanterat gott på dina pengar och visste att du bara ger bort hur mycket som helst oavsett vilken dålig lögn han kom med.
Akta dig förresten för sådana där så kallade Nigeriabrev och liknande som förekommer i mängder. Det är email som brukar handla om att någon behöver lite pengar tillfälligt för att kunna få ut ett stort arv eller liknande. Det hela är naturligtvis bara en bluff för att lura folk på pengar.

Du skulle nog behöva någon sorts förmyndare som folk kan få om de har något sorts psykologiskt handikapp och inte kan ta hand om sin ekonomi (och kanske annat också). Jag säger inte det för att vara taskig, men är man så naiv att man så lätt låter sig luras att dela ut sina pengar till höger och vänster så är man oförmögen att ta hand om sig själv när det gäller det ekonomiska.
Dock är jag själv inte alls insatt i hur sådant där fungerar. Kanske någon psykologkontakt kan hjälpa till ?

Hej, jo jag vet om nigeria och all sorts nätfiske sånt går jag inte på men den här personen var en vän han hjälpte mig med viss information, det var han som lät mig "läcka" gta 5 vehicles ide filen från max payne 3 något som gick viral eftersom det visade alla fordon i gta 5 innan det släpptes, problemet är också att hans historier iallafall den där han skulle förlora sitt hem var sann han visade mig brevet jag sökte upp företaget kontaktade dem och dem sa att han var skyldig dem pengar.

Så nej jag är inte så lättlurad men personer som har varit vänner är jag lättlurad på, sen om pewdiepie han har inte lurat mig nej men är det ok för honom att behandla mig som han har gjort är jag den enda som faktiskt bryr sig om detta?

ska jag bara glömma det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

ska jag bara glömma det?

Ja. Släpp det. Gå vidare.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

Hej!

Vet vem du är och vet vad du gått igenom. (Subbad på ytube ;D )
Och att livet inte alltid är i topp.

Men mitt tips till dig är och skriva ett mail eller så till Felix och berätta hur du känner dig.

Va inte rädd för och vika ut dig för mycket.
Är han verkligen en vän så kommer han och svara dig.

Lycka till!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Låser denna då du redan har en liknande tråd (korspostning). Dessutom är Sweclockers nog inte rätt ställa att lämna ut sig själv, lätt att det blir påhopp, pajkastning osv. vilket ingen tjänar på (har ju hänt en del ggr. innan).
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...