Intel Q9550/P5E Deluxe vs AMD FX8350 Gigabyte FDA 990

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Spännande. Skall sparas.

Äger både 4100 och 8350 så ska göra lite tester i höst

Skickades från m.sweclockers.com

Låter skoj!
Har själv märkt av problem med stabilitet när man pressar en hög OC och tempen hoppar över det "magiska" 62C strecket,
kan hålla sig stabilt fram till 61C, men när vattentempen går upp så blir det bsod/fryser, ganska intressant faktiskt

Skrivet av _SpaxX_:

Kan ju tillägga att 5ghz+ med en trehundrakronors kylfäns så går den i 80c vilket inte gick att göra nått nämvärt innan de krasha. men 4,8ghz vid 70c tog jag mig igenom några tester utan att de gjorde någon större skillnad på prestandan =(

Att validera 5GHz är inte svårt med 8350, här är mitt OC rekord på min http://valid.canardpc.com/wg60gf 5318MHz.
Dock är det väldigt svårt att få dessa stabila nära 5GHz efter att 9590 släpptes :/

skulle däremot avråda dig från att köra med så höga temps, inte mycket som mår bra av det

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Låter skoj!
Har själv märkt av problem med stabilitet när man pressar en hög OC och tempen hoppar över det "magiska" 62C strecket,
kan hålla sig stabilt fram till 61C, men när vattentempen går upp så blir det bsod/fryser, ganska intressant faktiskt

Att validera 5GHz är inte svårt med 8350, här är mitt OC rekord på min http://valid.canardpc.com/wg60gf 5318MHz.
Dock är det väldigt svårt att få dessa stabila nära 5GHz efter att 9590 släpptes :/

skulle däremot avråda dig från att köra med så höga temps, inte mycket som mår bra av det

Härlig fart du fick på den! Lyckades du få den stabil? Nä jag vet, jag ville bara testa lite. Men jag börjar faktiskt allvarligt fundera vad jag skulle behöva för propp och moderkort för att kunna botta ur kortena.. Eller är det nått mjukvarufel kanske? I och med att det inte gjorde någon större skillnad.

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi