Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014

överklocka en i7 4770

Hej.

Ska köpa en ny kylare så att jag kan börja överklocka procesorn. Men då jag köpte den var så inte tanken. Därför köpte jag i7 4770 utan k. Har hört att skillnaden är typ Att kärnorna är öppna eller nått sånt. Men jag undrar Vad är skillnaden i praktiken??? Går min processor att överklocka???

Tacksam för svar:-)

Intel i7 4770 | Msi 770 2 gb |Crucial BallistixSport 8gb 1600MHz | Coolermaster 412S | Evga supernova G2 750w Guld | Nzxt H440 röd | MSI Gaming 5 | Logitech G502 | Benq XL2430T 144 Hz | Xtrify XG1-R | Flygprylar: Thrustmaster warthog | Trackir 5 | Saitek combat rudder pedals
En stolt aspie!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Du kan justera upp turbon lite grann. Med K-modellen kan multipeln vridas upp betydligt högre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

K-modellen kostar bara en hundralapp eller så mer men har ett betydligt högre andrahandsvärde. Så dom är alltid en bättre investering.
Hur som helst, du kan kanske överklocka "oldschool" med högre basklock även kallad BCLK. Men det ger inte mycket....

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Foxmaner:

Hej.

Ska köpa en ny kylare så att jag kan börja överklocka procesorn. Men då jag köpte den var så inte tanken. Därför köpte jag i7 4770 utan k. Har hört att skillnaden är typ Att kärnorna är öppna eller nått sånt. Men jag undrar Vad är skillnaden i praktiken??? Går min processor att överklocka???

Tacksam för svar:-)

Om du har ett ASUS moderkort så kan du använda ''CPU Level up'', då clockar den CPU:n automatiskt. På mitt moderkort kan jag få 4,2Ghz med ''upplevelingen.'' Räkna dock med att volten kan bli lite hög

Funktionen funkar med modeller utan ''-k''.

Kanske funkar med andra tillverkares moderkort också, vet ej.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014

Men om man kör båda oklockade så är dom väll lika Bra???

Intel i7 4770 | Msi 770 2 gb |Crucial BallistixSport 8gb 1600MHz | Coolermaster 412S | Evga supernova G2 750w Guld | Nzxt H440 röd | MSI Gaming 5 | Logitech G502 | Benq XL2430T 144 Hz | Xtrify XG1-R | Flygprylar: Thrustmaster warthog | Trackir 5 | Saitek combat rudder pedals
En stolt aspie!