Skärm, För Video editing samt gaming ?

Permalänk

Skärm, För Video editing samt gaming ?

Har precis köpt delarna för min nya dator och letar nu efter en skärm som framför allt ska ha extremt bra bild då jag kommer att rikta in mig mycket på photoshop samt video editing i after effects osv. Jag vill dock inte gå miste om en ricktigt bra spelupplevelse när jag då och då gamar spel som, call of duty, css, lol och så vidare...

marknaden för skärmar är enorm så skulle behöva lite hjälp med detta om ni skulle kunna linka några skärmar som hållet en bra kvalité och ger den där grymma färgen utan att mista för mycket på fps;n när du gamar.

Vill även inte lägga flera tusen på det då jag nu bara kör på en benQ för 1500:- så vad som helst blir en förbättring. vill lägga ca 3000-5000 på denna nya skärmen

Permalänk
Avstängd

Du kan inte få båda. Det är antingen IPS eller TN.

IPS ger bra färger samt betraktningsvinkel men däremot så stannar det på 60Hz här.
TN har sämre färger samt vinkel men däremot går det upp till 144Hz vilket är underbart.

Permalänk
Skrivet av AdventureFox:

Du kan inte få båda. Det är antingen IPS eller TN.

IPS ger bra färger samt betraktningsvinkel men däremot så stannar det på 60Hz här.
TN har sämre färger samt vinkel men däremot går det upp till 144Hz vilket är underbart.

Länka dina 2 favoriter på varje sida så kan jag se om jag kmr närmare till ett beslut

Permalänk
Medlem

Annars finns koreaskärmar som är 2k-upplösning. Dessa har IPS-paneler och kan oftast klockas till minst 96Hz.

Permalänk
Medlem

Jag har en koreaskärm själv, PLS panel från samsung som bara sitter i en annan ram, den är 1440p 27".
Har den klockad till 96Hz vid normalt användande och 110Hz vid spel.
En helt underbar skärm för bara drygt 2500-2800Kr

Permalänk

inga länkar ?

Permalänk