Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2010

Får inte andra skärnen att funka

Hej alla Sweclockers!

Köpte nyss ett nytt grafikkort (ASUS-R9270-DC2OC-2GD5) och kan inte få min andra skärm att hitta en signal. Det flyger runt en box som säger "Check Signal Cable" med tre små rektanglar i rött, grönt och blött. I boxen längre ner står det även "Analog". På grafikkortet har jag ett DVI-D uttag och DVI-I. Det spelar ingen roll om jag byter mellan uttagen, går inte igång ändå. Jag har installerat drivrutinerna som kom med skivan och i "GPU Tweaker:n" står det att alla drivrutiner är up-to-date och att den kollat via internet efter nya. Vad kan det vara för fel?

Använder Windows 7.

Tack på förhand, Mega

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Sep 2006

Har du gått in på inställningar för skärmupplösning och kollat så skärmen inte är frånkopplad?
Det ska finnas ett alternativ där man ställer in om man ska spegla eller utvidga skrivbordet.

Chassi: Lian Li PC-10N Black || CPU: i5 2500K || CPU Kylare: Corsair H100 || GPU: Gigabyte GTX 670 || PSU: Fractal Design Newton 800w || MOBO: Gigabyte Z68XP-UD3P (Rev. 1.0) || RAM: 2x4GB Corsair Vengenace LP 1600MHz || SSD: 120GB Samsung 830 + 128GB Corsair Force 3 Series || HDD: 1TB WD Green || ISP: Tele2 100/10 Fiber || Router: TP-Link TL-WDR4300

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2007

Du glömde skriva vilken port i skärmen kabeln är kopplad och vilka portar skärmen har.

Skärmen verka tror att kabeln sitter i skärmens VGA porten (analog). Det bruka finnas knappar på skärmen där man ändrar från analog till digital eller nåt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av panpo98:

Du glömde skriva vilken port i skärmarna kablarna är kopplad och vilka portar skärmarna har.

Skärmen verka tror att kabeln sitter i skärmens VGA porten (analog). Det bruka finnas knappar på skärmen där man ändrar från analog till digital eller nåt.

Du är en ängel, mannen!! Att ändra källa på en knapp vid skärmen fixade det, måste ha kommit emot den när jag flyttade den. Tack så mycket!