Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2010

Problem med minnena?

Tja!
Kompisen bytte minne från 16gb corsair dominator 1866mhz till team group 2400mhz och datorn har varit lite lustig efter det.
När han spelar Bf4 så stängs spelet ner, inget error meddelande eller något utan det bara stängs ner.
Han håller på och kör memtest86 och fick precis fram en felkod verkar det som.

Dold text

I övrigt så kör han 4770k@4.4ghz, Msi Mpower z97, 290x och ett DPP 850w Platinum agg.
Minnena körs med XMP profil. Dom ska vara testade 24 timmar från fabrik.
Datorn körs med riktigt vattenkylning.

Någon som har någon idé om det är klocken som strular eller om det är minnena som är trasiga?

Dator: Clevo p370em 680m sli Dell xps m1730 8800gtx (såld) Alienware m17x r2 5870m (såld) Msi gx660r 5870m (såld), Alienware M18x R2 7970m cf (såld)
Konsoll: Ps3 ca 100 spel på hårddisken. Ca 60 spel på skiva. 15 platinum och 1300+ trophies
Ljud:: Reciever: Yamaha RX-V771, Front: Blue Diamond: Rear: Black Ruby Cent: Black Ruby C

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Jonathanknet:

Tja!
Kompisen bytte minne från 16gb corsair dominator 1866mhz till team group 2400mhz och datorn har varit lite lustig efter det.
När han spelar Bf4 så stängs spelet ner, inget error meddelande eller något utan det bara stängs ner.
Han håller på och kör memtest86 och fick precis fram en felkod verkar det som.

I övrigt så kör han 4770k@4.4ghz, Msi Mpower z97, 290x och ett DPP 850w Platinum agg.
Minnena körs med XMP profil. Dom ska vara testade 24 timmar från fabrik.
Datorn körs med riktigt vattenkylning.

Någon som har någon idé om det är klocken som strular eller om det är minnena som är trasiga?

Började det när han satte i minnena och memtest visar fel så är det nog minnena som är kass. Du skriver att han kör dem på XMP profil. I så fall snurrar de nya minnena förmodligen bara i 1866 eftersom man brukar behöva ställa allt över det manuellt. Och om han nu har ställt dem på 2400 manuellt så ska ni börja med att kolla alla timings så att han verkligen ställt minnena så som de ska köras i 2400MHz. Annars blir det ju så klart fel.

Förvänta dig inte mer hjälp om du inte svarat på alla mina frågor och provat alla mina förslag!
Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Husvagn på Axamo
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av giplet:

Började det när han satte i minnena och memtest visar fel så är det nog minnena som är kass. Du skriver att han kör dem på XMP profil. I så fall snurrar de nya minnena förmodligen bara i 1866 eftersom man brukar behöva ställa allt över det manuellt. Och om han nu har ställt dem på 2400 manuellt så ska ni börja med att kolla alla timings så att han verkligen ställt minnena så som de ska köras i 2400MHz. Annars blir det ju så klart fel.

Har liknande prylar och xmp sätter mina minnen över 1866 med rätt Tim och volt .
Men jag ber personen i fråga att sätta in det manuellt och höja volten en gnutta och köra memtest igen

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller