Funkar mitt moderkort för Nvidia GTX 780 eller högre?

Permalänk

Funkar mitt moderkort för Nvidia GTX 780 eller högre?

Tjena!

Jag undrar om mitt moderkort (ASUSTeK Computer INC. M5A78L-M LE Rev X.0x) Gissar att det är vad som behövs?

Om det skulle kunna klara Nvidia GTX 780 eller högre? ska byta grafikkort snart och undrar om mitt moderkort orkar med?

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenmelon:

Tjena!

Jag undrar om mitt moderkort (ASUSTeK Computer INC. M5A78L-M LE Rev X.0x) Gissar att det är vad som behövs?

Om det skulle kunna klara Nvidia GTX 780 eller högre? ska byta grafikkort snart och undrar om mitt moderkort orkar med?

Jadå det gör de, men vad för övriga komponenter har du?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av Brainsplitter:

Jadå det gör de, men vad för övriga komponenter har du?

AMD Processor, 3.1 ghz 8 kärnor, 8 gig ram. 2 terabytes hårddisk + ssd på 120 gig. En Noctua fläkt till min vattenkylning och en Nvidia GTX 560

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vattenmelon:

AMD Processor, 3.1 ghz 8 kärnor, 8 gig ram. 2 terabytes hårddisk + ssd på 120 gig. En Noctua fläkt till min vattenkylning och en Nvidia GTX 560

Det kommer att funka men du kommer inte att utnyttja GTX780:s hela potential, det är CPU:n för klen för, men snabbare borde det bli. Du kan ju ha graffet till en ny rigg så det är väl inte fel att köpa den ändå.

Har du provat att överklocka CPU:n för det gör det hela lite jämnare? Kanske till 4.0+ GHz?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Det kommer att funka men du kommer inte att utnyttja GTX780:s hela potential, det är CPU:n för klen för, men snabbare borde det bli. Du kan ju ha graffet till en ny rigg så det är väl inte fel att köpa den ändå.

Har du provat att överklocka CPU:n för det gör det hela lite jämnare? Kanske till 4.0+ GHz?

Haha, jag drog till Netonnet lager och köpte mig en Asus Geforce 770 ist. Gissar att den fortfarande är bra?

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Avstängd

är nog lite samma där att 770 blir ett lyft och cpu´n är ok men agerar flaskhals ibland så en oc till 4ghz som rekommenderades är bra och sitter du med vatten så kan du nog få lite mer än så med

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w