Permalänk
Medlem

Vilket moderkort letar jag efter?

Hejsan.
För att göra allt lättar tar jag allt från början.
Jag har en Asrock vision 3D bd som är två år gammal.
Blixten slog i huset i veckan och brände moderkortet. (ser en komponent som bubblat sej och smält) det står hm55 på moderkortet men vad jag har förstått går de inte få tag på längre. Det ser ut som chassit är samma på de nya, alla mått stämmer. exempelvis asrock vision x eller ht.

Vart får man tag på dessa moderkort? jag har letat överallt. tror det ska vara hm87 chipset, ska sitta en dc ingång på kortet och vara usb ingångar på frontsidan med. kan nån hjälpa mej med detta?

MVH Jim

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet att fotografera kortet, skulle möjligtvis kunna hjälpa till med identifikationen

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Medlem

Jag ska göra det så fort jag kommer hem imorgon.

Permalänk
Medlem

http://www.techspot.com/photos/article/773-asrock-vision-ht-4...

väldigt likt detta, men vart får jag tag i det som visas på bilden exempelvis?

Permalänk
Medlem

Det kanske fungerar att skicka in den på garanti, annars är det nog tyvärr svårt att få tag på moderkortet endast, gjorde en snabb sökning och hittade inget löst.

Hör med dem som du köpte det ifrån, serviceverkstäder som dessa brukar använda brukar har tillgång till reservddelar

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Medlem

Bara det att garanti tiden har gått ut

Permalänk

hade ändå inte gått på garantin... täcker bara fabrikationsfel

därimot går det ofta få de på ev drulleförsäkring om du har sån antingen med hemförsäkringen eller ev tillköpt mot ev självrisk som brukar ligga mellan några hundra till 1500:-

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows