Permalänk
Medlem

överlockning

Hej, ska börja med att säga att jag inte är jätte kunnig när det kommer till datorer, men skulle självklart ge mig 17 på att bygga en själv, men nu har jag problem med värmen eller rättare sagt fläktarna i chassit. Jag har kopplat in fläktarna till nätagget (ENBART) och ingen annanstans då jag inte hittar något som passar.. Blivit fundersam om det inte ska sitta en kabel till moderkortet?

Säg att jag spelar cs, bf eller något liknande så dör datorn helt plötsligt och tar ett tag och få igång den, men då har jag kollat alla temperaturer på allt, men inget har någon gång legat över 50, men så prövade jag ställa din en fläkt och då funkar det ju klockrent. Skall även säga att chassi fläktarna går i samma varv jämn och aldrig ökar.

Datorn består av:
HyperX 3K SSD 120GB 2.5"
HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Black
Microsoft Windows 8.1 Pro
Intel Core i5-4690K
MSI GeForce GTX 760 Gaming 2GB PhysX
Cooler Master Silencio 452 Midi Tower
Cooler Master B700, 700W PSU
MSI Z97 GAMING 3, Socket-1150
nVIDIA's WATCH_DOGS (Voucher)

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av larzyv:

Hej, ska börja med att säga att jag inte är jätte kunnig när det kommer till datorer, men skulle självklart ge mig 17 på att bygga en själv, men nu har jag problem med värmen eller rättare sagt fläktarna i chassit. Jag har kopplat in fläktarna till nätagget (ENBART) och ingen annanstans då jag inte hittar något som passar.. Blivit fundersam om det inte ska sitta en kabel till moderkortet?

Säg att jag spelar cs, bf eller något liknande så dör datorn helt plötsligt och tar ett tag och få igång den, men då har jag kollat alla temperaturer på allt, men inget har någon gång legat över 50, men så prövade jag ställa din en fläkt och då funkar det ju klockrent. Skall även säga att chassi fläktarna går i samma varv jämn och aldrig ökar.

Datorn består av:
HyperX 3K SSD 120GB 2.5"
HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Black
Microsoft Windows 8.1 Pro
Intel Core i5-4690K
MSI GeForce GTX 760 Gaming 2GB PhysX
Cooler Master Silencio 452 Midi Tower
Cooler Master B700, 700W PSU
MSI Z97 GAMING 3, Socket-1150
nVIDIA's WATCH_DOGS (Voucher)

Tack på förhand!

Tjenare,
Skulle du kunna vara mer detaljerad och ange hur många fläktar datorn har, storleken? Så återkommer jag med svar och lösning på hur du kan kyla ner chassit ordentligt.

Mvh
EmiCem

Visa signatur

A clean room is a sign of a broken computer

Permalänk
Medlem

Hej!

Front : 120 mm fläkt x 1 / 800 rpm /
Bakre : 120 mm fläkt x 1 / 800 rpm /

En bak, fram, i nätagget och även till processorn.

Det som känns tillsmestadels konstigt är att fläktarna ej är inkopplade till moderkortet utan enbart till nätagget.

Tacksam för svar!