Rise of the Tomb Raider blir Xbox-exklusivt

Permalänk
Melding Plague

Rise of the Tomb Raider blir Xbox-exklusivt

Den som ser fram emot uppföljaren till omstarten av Tomb Raider till PC/Windows eller Playstation kommer att bli besviken. Nu framgår att nästa del i serien blir Xbox-exklusiv.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande någon som bryr sig om Tomb Raider-serien?
Känns som en svag vinst för Microsoft.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mr.Borka:

Är det fortfarande någon som bryr sig om Tomb Raider-serien?
Känns som en svag vinst för Microsoft.

Otroligt många som älskade rebooten.

Förstår inte att det inte släpps till PC, varför hatar Microsoft deras största kassako?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Permalänk

Vad ska man säga?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Fy säger jag bara.

Permalänk
Entusiast

Konstigt med tanke på att PC-versionen av Tomb Raider (2013) till och med fick AMD-teknologin "TressFX" implementerad och overall var en ganska bra port.
Men men... någonting exklusivt ska väl Xbone ha...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Men helvete också. Nu blir jag arg. Det spelet såg jag fram emot. Hoppas på något i stil med "massive fan backlash" och ett dedikerat Jimquisition-avsnitt.

Vill fanimig inte köpa någon jävla xbox. Hur mycket får vi svära på det här forumet?

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MrAdde:

Otroligt många som älskade rebooten.

Förstår inte att det inte släpps till PC, varför hatar Microsoft deras största kassako?

För att exklusiva spel är det som säljer spelkonsoler och om du kan sälja konsolen så kan du sedan sälja fler spel. Både Xbox och Playstation har problem med spelutbudet och att det inte finns mycket till anledning att köpa någon av konsolerna. Så nu verkar det som om Microsoft har öppnat plånboken och köpt sig ett exklusivt spel för att försöka dra till sig fler kunder.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Idioter.

Permalänk
Medlem

Försäljningen kommer att floppa och sen kommer det att släppas till PC. Vi kan ert mönster, Microsoft!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Förmodligen kommer en extrem shitstorm och dom beslutar att släppa spelet till alla system. Förutom Wii U då. Såklart.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Borka:

Är det fortfarande någon som bryr sig om Tomb Raider-serien?
Känns som en svag vinst för Microsoft.

Skrivet av MSIOCGenie:

Otroligt många som älskade rebooten.

Förstår inte att det inte släpps till PC, varför hatar Microsoft deras största kassako?

Frågan är snarare: Hur mycket pengar har Microsoft betalt utvecklarna för att göra det Xbox One exklusivt? Det är nog några miljoner kronor......

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr.Borka:

Är det fortfarande någon som bryr sig om Tomb Raider-serien?
Känns som en svag vinst för Microsoft.

Den senaste var en succé, precis som sina föregångare...så var du har fått det ifrån undgår mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Microsoft öppnar plånboken för att säkra exklusiva titlar från Playstation. Det luktar desperation här!

De klarar uppenbarligen inte av att göra spel själva.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Smart val, då finns det större skäl att skaffa sig en Xbox One.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Hädelse i min mening. Microsoft brukar ju slänga skit omkring sig för att sen få skit för det. Det ordnar sig, (hoppas jag).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Medlem

Det släpps säkert till PC och PS4 efter 1-2 år ändå. De enda spel som garanterat förblir exklusiva är de som Microsoft, Sony och Nintendo utvecklar själva.

Permalänk
Medlem

Tja, det blir deras förlust.

Permalänk
Medlem

Vad bra då kan de sälja mindre.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Otroligt många som älskade rebooten.

Förstår inte att det inte släpps till PC, varför hatar Microsoft deras största kassako?

Med tanke på hur otroligt ospelbart det senaste spelet var till PC med mus och tangentbord så känns det verkligen inte som en förlust att missa nästa dåliga consolportning..

Permalänk

Blir till PC när det kommer till PC.

Permalänk
Avstängd

spelar ingen roll, gillade inte den senaste Tomb Raider, för scriptat, mash space, press left and right to left for swing osv...nää ta det gärna microsoft

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

Microsoft fortsätter att ge Xbone One livsupport suck..

Skrivet av lanbonden:

Med tanke på hur otroligt ospelbart det senaste spelet var till PC med mus och tangentbord så känns det verkligen inte som en förlust att missa nästa dåliga consolportning..

Tomb Raider klarade iaf jag ut på svåraste svårighetsgraden med mus och tangentbord utan problem.
Likaså föredrar jag mus och tangentbord för Asscreed spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Är det fortfarande någon som bryr sig om Tomb Raider-serien?
Känns som en svag vinst för Microsoft.

Personligen så tyckte jag att senaste Tomb Raider var riktigt riktigt bra. Besviken att dom inte släpper nästa till PC. Temple of Osiris skiter jag dock fullständigt i.

Permalänk
Medlem

NEEEEEEEEEEEEJ! DÖ MICROSOFT! Fyfan för exclusiva titlar mitt i. Det blir väl som med halo. Släppte 1an och 2an men 3an och 4an blev de aldrig röken av fyfan.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

.. Fall of the Tomb Raider

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Är det fortfarande någon som bryr sig om Tomb Raider-serien?
Känns som en svag vinst för Microsoft.

Min personliga åsikt men jag tyckte det senaste i serien var riktigt bra även om det finns lite problem med storyns uppbyggnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är väl som flera påpekat så att exklusivt är exklusivt vid släpp. Några månader senare är det nog mer öppet. Men bra titel att köpa exklusivitet på, förra tomb raider sålde ju riktigt bra och fick många fans.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Snusfri
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro