Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en koja i skogen
Registrerad
Jan 2007

akut hjälp!!!! blöta processorben

Nu måste jag ha hjälp fort. Jag har inte fått igång min antec h20 920 vattenkylning så då gav jag upp och skulle byta tillbaks till min orginala fläkt.

När jag tog bort processorn så "droppade" jag ett par droppar på processorn med rengörnings vätska dock missade jag ovansidan så den träffa kanten på processorn. "Darra lite för mycket"

Detta resulterade i att det kom fukt/vätska mellan processorbenen

Är det någon fara eller är det bara att vänta någon timme och tuta och köra? Innehåll aliphatic hydrocarbon 30%. Va det nu än är.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

Vet du om vätskan bildar en hinna när den torkar? Om inte så är det ingen fara, bara låt det torka. Bildar det en hinna så ska du helst rengöra innan du använder prylarna.

Förvänta dig inte mer hjälp om du inte svarat på alla mina frågor och provat alla mina förslag!
Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Låt det torka först sedan bör det inte vara några som helst problem med det.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Mar 2004

"Jag vet vad data är" sa min före detta datorlärare. "Det är rök, det är vad som kom ur min processor när den brann upp!"

Kom osökt att tänka på det haha

Tillbaka till topik, nej det är ingen fara. Rengöringsvätska är "rent" i sig för det mesta och man använder ju det ibland för att få bättre kontakt (tar bort eventuellt fett från fingrar osv). Det är bara att köra när den torkat.

Silverstone | ASUS Z170 PRO GAMING ATX | Intel Core i5 6600K Skylake @ 4500 Mhz | Corsair H75 Hydro cooling |Asus Geforce GTX 970 med NZXT Kraken g10 kylning | Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | PS Corsair TX850W | SSD 3x Samsung 850 EVO 120/250GB/500 GB | Samsung syncmaster S27A950D 120hz | Qpad 8K Opical mouse| Corsair Vengeance K90 Mechanical Keyboard | Corsair Vengance 2000 Headset| Samsung Galaxy S6 edge+|

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
In your system
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av Clogsman:

Nu måste jag ha hjälp fort. Jag har inte fått igång min antec h20 920 vattenkylning så då gav jag upp och skulle byta tillbaks till min orginala fläkt.

När jag tog bort processorn så "droppade" jag ett par droppar på processorn med rengörnings vätska dock missade jag ovansidan så den träffa kanten på processorn. "Darra lite för mycket"

Detta resulterade i att det kom fukt/vätska mellan processorbenen

Är det någon fara eller är det bara att vänta någon timme och tuta och köra? Innehåll aliphatic hydrocarbon 30%. Va det nu än är.

Vad för rengöringsvätska är det? Ju mer vi vet, desto bättre svar.
Om vätskan är vattenbaserad (Innehåller vatten), är det vettigt att försöka få bort det, då det kan oxidera kontaktytorna.
Är det större delen alkohol eller annan kemikalie som avdustar lätt, så är det bara att vänta på att det avdustar. Se till att ingen smuts ligger kvar.

Sedan är frågan varför ni använde den rengöringsvätskan?
För att tvätta bort gammal kylpasta? I så fall hade kemiskt ren bensin varit det bästa. Det lämnar inga rester och skadar inte elektronik. (Dock skall man vara försiktig runt platsdetaljer, som beroende på plasttyp kan missfärgas)

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)