Borde jag köpa nytt moderkort? Har nått fujitsu

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Borde jag köpa nytt moderkort? Har nått fujitsu

Jag tänkte uppgradera lite saker i datorn och har lite funderingar.
Setup nu: i5 2320 , HD6950 2GB , 460w PSU, Barracuda 1 TB och nått moderkort från en köpt fujitsu dator.

Hade tänkt skaffa bla SSD, Win8 och kanske nytt nätagg. Jag har egentligen inte pengar över men kanske kan skrapa ihop lite till så jag kan
köpa nytt moderkort också. Dock vet jag inte om det verkligen behövs. Skulle de sketna moderkortet kunna dra ner på SSDns prestanda? Ärligt så vet jag inte ens om det går att koppla in en ssd nånstans, har inte kollat.
Sen är ju Windows 7 som jag har nu bundet till moderkortet, Så jag vet inte hur lätt det skulle vara att slänga windows 8 på det.
Men om jag nu skulle köpa nytt moderkort, vilket rekommenderar ni? är ju socket 1155.
USB 3.0 är något jag saknar just nu. Sen hade det vart bra om det inte hade vart allt för krånligt att installera windows från usb, Vet en polare som byggde
dator och hans moderkort vägrade boota från usb, Så han fick lov att köpa windows skiva tillslut.

Tack på förhand. Ursäktar för luddig text.

Tråd återställd
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Kolla om moderkortet har SATA 3.0 eller 2.0, om det "bara" är SATA 2.0 så kommer SSDns prestanda vara aningen sämre, men fortfarande en riktigt stor uppgradering från en hårddisk. Klivet i prestanda på en SSD i 2.0 till 3.0 är inte så pass stort att det är värt att köpa ett nytt moderkort.

Moderkortet kan jag nästan garantera att det har stöd för en SSD, titta bara att du har en ledig SATA-port och en SATA-strömanslutning på ditt nätaggregat, och om du inte har det så kan du använda en 4 pins molex till sata-adapter.

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Utelåst hobbymoderator