Barnprogrammen vi minns från förr - Inspelat någon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr:Bandit:

Jag gillade han som stod i ett skafferi och öppnade plåtaskar som det kom roliga filmer ur. Minns även också en tecknad kinesisk serie som jag tror gick under namnet apkungen.

Ja!!!
Beppe Volgers barnprogram.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Avstängd

SuperTed och Bumbibjörnarna var mina favoriter.

SuperTed intro

Permalänk
Medlem

Tittade mycket mer på TV när jag var liten/ung än jag gör numera.

Fem myror är fler än fyra elefanter
Baltazar
I fablernas värld
Doktor Snuggles
Vilse i pannkakan
Tårtan
Från A till Ö
Den vita stenen
Drutten och Krokodilen
Kroppen
Kroppen och Maten
Fragglarna
Solstollarna
Hajk
Pojken med guldbyxorna
Emil i Lönneberga
Farbror Frippes skafferi
Jalle, Julle och Hjulius
Katitzi
Lilla Sportspegeln
Lillstrumpa och Syster Yster
Pippi Långstrump
På kurs med Kurt
Skrotnisse och hans vänner
Svenska Sesam
The Pling & Plong Show
Trazan & Banarne
Ville, Valle och Viktor

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Var det någon som såg Simpsons på TV3 när den sändes svensk-dubbad? Totalt bortglömd av många... och nog inte många som vet om det ens

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Tittade mycket mer på TV när jag var liten/ung än jag gör numera.

Fem myror är fler än fyra elefanter
Baltazar
I fablernas värld
Doktor Snuggles
Vilse i pannkakan
Tårtan
Från A till Ö
Den vita stenen
Drutten och Krokodilen
Kroppen
Kroppen och Maten
Fragglarna
Solstollarna
Hajk
Pojken med guldbyxorna
Emil i Lönneberga
Farbror Frippes skafferi
Jalle, Julle och Hjulius
Katitzi
Lilla Sportspegeln
Lillstrumpa och Syster Yster
Pippi Långstrump
På kurs med Kurt
Skrotnisse och hans vänner
Svenska Sesam
The Pling & Plong Show
Trazan & Banarne
Ville, Valle och Viktor

Det är nog exakt det jag har sett med, hahaha.

Ellen som var en amöba var klädd i en one-piece dräkt hehehe. Nog därför jag har avsky för sådana plagg än idag.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Hedersmedlem

TV-Piraterna

Samen Mika & renen Ossian

Fragglarna

Alf

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

"Trolltyg i tomteskogen" är ju så bäst

Permalänk
Medlem

Höll på att glömma.

Sant och sånt (med Staffan och Bengt)

Barnjournalen

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

VINTERGATAN<3

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

Dessa gick på barn trean när jag var liten igärnfall

samt dom ha fortfarande, de de bästa introna

Biker mice from mars
https://www.youtube.com/watch?v=zistsWz2FzA

Swat cats
https://www.youtube.com/watch?v=sCPXw4Kvozg

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Mycket nostalgi här. Men ingen som har nämnt: https://www.youtube.com/watch?v=GgtLSqKXLrY

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Den sista är klockren snacka om vinkling (ja man vet ju hur det gick sen också).

disneydags och bumbibjörnarna är det jag kommer ihåg mest.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ika i rutan. Bland det sjukaste jag sett. Brukar fortfarande gå och småskratta när jag tänker på Ika.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Professor Drömmels Hemlighet eller var det drövels hmm minns inte

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Medlem

Minns ju en hel del som redan nämnts förstås men man får ju inte glömma "Skrotnisse" eller "Lillstrumpa och Systeryster"!

Sedan Spindelmannen, Batman och Sailor Moon som gick på TV tidigt på morgonen under 90-talet.

Kommer också ihåg något tecknat som jag inte minns alls vad det hette... på svenska var det väl något i stil med "Stjärnpoliserna" _tror_ jag. Det var något sci-fi tecknat med någon typ av lagens väktare i rymden som ibland red på robothästar. Detta gick väl dock inte på TV utan var ett par avsnitt som mina kusiner hade köpt på VHS. Om något vet det riktiga namnet så hojta gärna till.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

Gamla CartoonNetwork!

Johnny Bravo och Ed Edd n Eddie <3

Permalänk
Medlem

En klassiker som gått flera gånger på svt är ju fragglarna. En favorit när jag var liten.

Svenska sesam med nyligen bortgångne Magnus härenstam var också något man satt klistrad framför :

Sedan minns jag också starkt serien "The tripods". Kanske inte direkt bara ett barnprogram, utan en riktig kul sci-fi serie. Skulle gärna se en remake på den. Riktigt spännande och kusligt när de fientliga tripoderna tornade upp sig vid horisonten.
Mänskligheten har i serien sedan en lång tid varit förslavad under enorma tripods. När barn kommit upp i en viss ålder hämtas de in av en tripod som ger dem hjärnimplantat med syftet att göra dem fogliga och dämpa deras nyfikenhet för teknologi och utforskande.
Människorna tillåts att leva i någon sorts 1800-tals miljö.
Det är för folket lite osäkert vad tripoderna är, om de är aliens som tagit över eller om det är en av människorna konstruerad A.I som tagit kontroll över mänskligheten för att förhindra de krig om tidigare hotat utplåna all.

En sci-fi serie riktad till barn jag gillade när jag var liten var "vägen till gyllenblå".
Det handlade om en planet där ingen fick skratta eller ha kul. Dit kunde man teleporteras från grannens garderob...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

@kruukzz: Hmm gjorde lite bildsökningar och annat på Bravestarr, fast det är med säkerhet inte rätt. Känner inte igen någon av karaktärerna alls. Där var väl fyra huvudkaraktärer - som alla var någon slags rymdsheriffer och red på robothästar. Minns tyvärr inte så avsevärt mycket om handlingen mer än att jag gillade filmerna när jag var liten (kring 9 år eller så). Så här 20-25 år senare gör lite på minnet tyvärr.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zicsoen:

@kruukzz: Hmm gjorde lite bildsökningar och annat på Bravestarr, fast det är med säkerhet inte rätt. Känner inte igen någon av karaktärerna alls. Där var väl fyra huvudkaraktärer - som alla var någon slags rymdsheriffer och red på robothästar. Minns tyvärr inte så avsevärt mycket om handlingen mer än att jag gillade filmerna när jag var liten (kring 9 år eller så). Så här 20-25 år senare gör lite på minnet tyvärr.

Saber Rider and the Star Sheriffs må hända och den finns på DVD med svenskt tal dessutom

Permalänk
Medlem

@kruukzz: Aha, det där ser mycket mer bekant ut! Särskilt efter att jag hittade denna bilden:

Hästen där ser iaf väldigt bekant ut!

Stort tack för det, kommer förmodligen tycka det är töntigt om jag skulle glo på den idag men jag tvingade mig igenom Starzinger för ett par år sedan, än om jag med råge insåg att jag så är på tok för gammal för den idag så var det en trevlig nostalgitripp. Nu vet jag vad jag ska leta efter iaf, så tack igen!

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

Nostalgi.. Starzinger och Robotech, Defenders of The Earth

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr:Bandit:

Professor Drömmels Hemlighet eller var det drövels hmm minns inte

Professor Drövels hemlighet. Jag minns att jag alltid var skitskraj när jag tittade på den. Speciellt avsnittens slutscener.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Bara barn kunde gå på detta 1962.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Disney's frukostklubb på TV3 =D ingen som har inspelat tecknat från TV3 liggandes läs gärna trådens start isåfall.

Permalänk
Medlem

Dexter!!

Permalänk
Inaktiv

Rölli va en klassiker:

Permalänk
Skäggig legend

Ika i rutan är ju en klassiker, även fem myror är fler än fyra elefanter! Rätt kul med fem myror just för att vi på jobbet har träffat Owe Gustafsons som är illustratör till myror och elefanterna! Vi gör just canvas av hans illustrationer och han hade ganska nyligen en utställning av hans verk på seriegalleriet

Denver som någon här innan nämnde är också en så otroligt mysig serie. Denver, the last dinosaur - He's my friend and a whole lot more <3

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Tyckte att Ika i Rutan var skitläskig, hade mardrömmar om henne kommer jag ihåg. Kollade på mycket tecknat, Disneydags kommer jag ihåg. Var varannan helg hos farsan och han hade ju alla barnkanaler så då blev det ju Scooby Doo, Dexter, Johnny Bravo osv.

Kommer också ihåg när jag gick på sommarfritids en sommar och vi varje morgon klockan 9 fick gå in i klassrummet som var bredvid och titta på Vintergatan.

I övrigt så har jag fått för mig att jag älskade Darkwing Duck av hela mitt hjärta och vi har det inspelat men har insett att jag måste blivit påverkad av mina föräldrar (farsan gillade det skarpt) för det förbjöds (?) ju 94 om jag minns rätt och då var jag inte tillräckligt gammal för att komma ihåg något.

Visa signatur

Min burk: Fractal Design R4, Intel i7 4790K, Asus Z97- PRO, Corsair Vengeance 8GB, GeForce GTX 750 Ti, Samsung Evo SSD 120GB, WD Blue 1TB, Corsair CX 500W.

Permalänk

Vet att detta är en väldigt gammal tråd, men jag undrar ifall någon vet vilken serie/film för barn jag tänker på. Jag kommer inte på något namn.

I den, så är det någon som flyger flyplan, och alltid slåt till en brevlåda med vingspetsen. Mer än så kommer jag inte ihåg :/

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Pro M, CPU: Intel Core i5 6600k, GPU: Sapphire R9 390 Nitro, MOBO: MSI Z170A Inet edition, HDD: WD 500GB Caviar Blue, PSU: EVGA Supernova G2 750W, RAM: Corsair Vengence LPX 2x4GB Röd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Tittade mycket mer på TV när jag var liten/ung än jag gör numera.

Fem myror är fler än fyra elefanter
Baltazar
I fablernas värld
Doktor Snuggles
Vilse i pannkakan
Tårtan
Från A till Ö
Den vita stenen
Drutten och Krokodilen
Kroppen
Kroppen och Maten
Fragglarna
Solstollarna
Hajk
Pojken med guldbyxorna
Emil i Lönneberga
Farbror Frippes skafferi
Jalle, Julle och Hjulius
Katitzi
Lilla Sportspegeln
Lillstrumpa och Syster Yster
Pippi Långstrump
På kurs med Kurt
Skrotnisse och hans vänner
Svenska Sesam
The Pling & Plong Show
Trazan & Banarne
Ville, Valle och Viktor

Hehe tror du fick in det mesta, var dock några program som jag minns man tittade på
Anita och Televinken
Beppes Godnattstund
Dårfinkar och Dönickar
Paddington
bamse
Joel Bitar (inte för att det var bra men...)
Toffelhjältarna
Narnia

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”