Blixtskadad LG TV där bilden blir röd och mörk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2013

Blixtskadad LG TV där bilden blir röd och mörk

Tjänare!

För ett tag sedan så blev jag erbjuden en blixtskadad tv som jag gladligen tog emot (som den snyltare jag är) då den var gratis.
I början märkte jag inte av något av det problem som den tidigare ägaren hade berättat om (att skärmen blev mörkare och mörkare, slutligen svart).
Har använt till mitt ps2 och kopplat med dvi till min dator.

Men för ett par månader sedan märkte jag de hemskheter som hade talats om. Nu blir skärmen gradvis rödare och mörkare under en kort tidsperiod. Den ser ut att fungera i början (ca. 5 min), men när det röda väl börjar sätta igång eskalerar det snabbt.

Alla tips och potentiella fix uppskattas!

Tack på förhand!
Mvh Andreas

| Intel i7 3770k | Asus Maximus V Formula | Corsair Vengeance 2x4GB 1600Mhz DDR3 | Corsair SSD Force GS Series 128GB | Seagate Barracuda 2TB HDD | Gigabyte Windforce 780 ti | Corsair CX600 | Fractal Design Define R4 | Corsair H80i |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Pumpkill:

Tjänare!

För ett tag sedan så blev jag erbjuden en blixtskadad tv som jag gladligen tog emot (som den snyltare jag är) då den var gratis.
I början märkte jag inte av något av det problem som den tidigare ägaren hade berättat om (att skärmen blev mörkare och mörkare, slutligen svart).
Har använt till mitt ps2 och kopplat med dvi till min dator.

Men för ett par månader sedan märkte jag de hemskheter som hade talats om. Nu blir skärmen gradvis rödare och mörkare under en kort tidsperiod. Den ser ut att fungera i början (ca. 5 min), men när det röda väl börjar sätta igång eskalerar det snabbt.

Alla tips och potentiella fix uppskattas!

Tack på förhand!
Mvh Andreas

Såvida skärmen inte är skadad så är det kanske något på kontrollerkortet som behöver bytas.

EDIT: Ta av bakhöljet på din TV, och kolla efter svullna eller brända elektrolytkondesatorer dom kan ställa till det.

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"