Problem med anslutning till vissa sidor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkarp (Lund)
Registrerad
Jun 2007

Problem med anslutning till vissa sidor.

Tjena!

På senare tid har jag fått problem med att öppna vissa hemsidor/appar på min iphone via mitt wifi, likaså min flickvän och hennes iphone samt dator. Skulle jag koppla ner mig från wifit och köra på 3G't så fungerar det. Vad som är märkligt är att på min dator fungerar internet utan några som helst problem, jag kan öppna alla sidor etc.. Notera att det har fungerat smärtfritt tidigare, problemet uppstod för några veckor sedan. Någon som har varit med om liknande problem?

Jag kör router från D-link, modell DIR655 och internet från Universal 100/10.

Jag misstänker att det är något i min router som är fel inställt, men jag har ingen aning om vad, jag har testat att starta om den men det är fortfarande samma sak.

Tack på förhand..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkarp (Lund)
Registrerad
Jun 2007

Ingen som har koll på det här? Jag har testat det mesta, jag har dock inte testat att byta router, är det något jag borde göra? Har bredband via stadsnätet ViaEuropa och leverantören Universal. Jag tittar mycket på fotboll via Acestream (P2P torrent), och sen senaste reset av routern har det slutat fungera, trots att jag har samma inställningar som tidigare (har kört diverse test för att se om dom stryper P2P men det verkar dom INTE göra)..

Några tips? Som sagt, kör D-link DIR655. Någon där ute med liknande problem, eller några tips på hur routern ska ställas in för att få bästa möjliga resultat?

Edit: bör tilläggas att ibland när man inte kan öppna sidor slussas man vidare till antigen Universal's hemsida eller routern (192.168....).

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Leta firmware till routern och uppgradera om det finns nyare, prova även att göra en reset i stället för att bara starta om.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkarp (Lund)
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av mrqaffe:

Leta firmware till routern och uppgradera om det finns nyare, prova även att göra en reset i stället för att bara starta om.

Jag har tyvärr redan testat att fabriksåterställa den ett par gånger, och någon ny firmwire hittar den inte.. :/