Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Köpråd. Dataskärm.

Hej!

Dax att köpa ny skärm. Kollat runt och kan inte bestämma mig. Vill ha riktigt bra bild och lutar mest mot en Samsung 27" S27B970D PLS LED.
Några kommentarer om den? Prisvärd?
Vet inte vad man ska ha. Blir tokig! Några andra förslag på bra skärmar tack!
2560x1440 helst.

Tack för svar!
Mvh Timmy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Ohlinaren:

Hej!

Dax att köpa ny skärm. Kollat runt och kan inte bestämma mig. Vill ha riktigt bra bild och lutar mest mot en Samsung 27" S27B970D PLS LED.
2560x1440 helst.

Tack för svar!
Mvh Timmy

om du ska syssla med gaming tycker jag det är värt vänta på att asus släpper sin ROG swift PG278Q.

http://www.sweclockers.com/recension/19072-asus-rog-swift-pg2...

Om du vill ha bättre färger tycker jag du ska köpa en matt skärm istället för högblank som den du länkade.

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av oolllee:

om du ska syssla med gaming tycker jag det är värt vänta på att asus släpper sin ROG swift PG278Q.

http://www.sweclockers.com/recension/19072-asus-rog-swift-pg2...

Om du vill ha bättre färger tycker jag du ska köpa en matt skärm istället för högblank som den du länkade.

TN panel, usch och fy.

Köp matt precis som han sade så slipper du reflektioner och andra störiga moment.
Qnix QX2710 kör jag och den är perfa men garantin är inte så bra.

I7 2600K, MSI GTX 970 SLI och annat smått o gott.

Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync + Qnix 2710

CITERA OM DU/NI VILL HA SVAR :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

AOC q2770Pqu är en väldigt prisvärd och bra skärm för runt 3500. 27'', 1440p och IPS/PLS. Det finns förstås bättre skärmar att hitta men då får man lägga åtminstone en tusing till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

TN panel, usch och fy.

Köp matt precis som han sade så slipper du reflektioner och andra störiga moment.
Qnix QX2710 kör jag och den är perfa men garantin är inte så bra.

Även om det är en väldigt påkostad TN-panel så har du ju rätt i att man förlorar lite.

Det beror på om han ska spela på skärmen eller syssla med annat.

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av oolllee:

Även om det är en väldigt påkostad TN-panel så har du ju rätt i att man förlorar lite.

Det beror på om han ska spela på skärmen eller syssla med annat.

Han efterfrågade bildkvalitet och då duger knappast en TN-panel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Läser och funderar på allt ni skriver!

Fick tips om en 4k skärm. Vågar man köpa sån?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Ohlinaren:

Hej!

2560x1440 helst.

Tack för svar!
Mvh Timmy

Vad är viktigast för dig? Spelar du? Arbetar du med foto eller video redigering? Vad får det lov att kosta? Om du skall spela, vad har du för Gpu?

All information om vad du har för preferenser, förväntningar och förutsättningar underlättar våra rekommendationer.

Chassi Fractal Design Define XL Black Pearl Cpu Intel® Core™ i7-2600K @ 4.4
Mob ASUS P8Z68-V PRO Ram Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB
Gfx 2xAsus 970 Strix SLI Cpu Cooler Noctua NH-D14 HDD 2tb
SSD Samsung 850 EVO, 240GB OS Win 10 Home Prem 64bit
Psu SilverstoneStrider 1200w Gold

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014
Skrivet av Uberlaz0:

Vad är viktigast för dig? Spelar du? Arbetar du med foto eller video redigering? Vad får det lov att kosta? Om du skall spela, vad har du för Gpu?

All information om vad du har för preferenser, förväntningar och förutsättningar underlättar våra rekommendationer.

Bra bild. Men jag spelar mest. Alla möjliga spel. Arbetar inte mycket med bilder och sånt. Hade tänkt lägga runt 5-8k, inte så noga.
Har ett XFX radeon HD 7970.