Permalänk

Köpråd. Dataskärm.

Hej!

Dax att köpa ny skärm. Kollat runt och kan inte bestämma mig. Vill ha riktigt bra bild och lutar mest mot en Samsung 27" S27B970D PLS LED.
Några kommentarer om den? Prisvärd?
Vet inte vad man ska ha. Blir tokig! Några andra förslag på bra skärmar tack!
2560x1440 helst.

Tack för svar!
Mvh Timmy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohlinaren:

Hej!

Dax att köpa ny skärm. Kollat runt och kan inte bestämma mig. Vill ha riktigt bra bild och lutar mest mot en Samsung 27" S27B970D PLS LED.
Några kommentarer om den? Prisvärd?
Vet inte vad man ska ha. Blir tokig! Några andra förslag på bra skärmar tack!
2560x1440 helst.

Tack för svar!
Mvh Timmy

om du ska syssla med gaming tycker jag det är värt vänta på att asus släpper sin ROG swift PG278Q.

http://www.sweclockers.com/recension/19072-asus-rog-swift-pg2...

Om du vill ha bättre färger tycker jag du ska köpa en matt skärm istället för högblank som den du länkade.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av oolllee:

om du ska syssla med gaming tycker jag det är värt vänta på att asus släpper sin ROG swift PG278Q.

http://www.sweclockers.com/recension/19072-asus-rog-swift-pg2...

Om du vill ha bättre färger tycker jag du ska köpa en matt skärm istället för högblank som den du länkade.

TN panel, usch och fy.

Köp matt precis som han sade så slipper du reflektioner och andra störiga moment.
Qnix QX2710 kör jag och den är perfa men garantin är inte så bra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd

AOC q2770Pqu är en väldigt prisvärd och bra skärm för runt 3500. 27'', 1440p och IPS/PLS. Det finns förstås bättre skärmar att hitta men då får man lägga åtminstone en tusing till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

TN panel, usch och fy.

Köp matt precis som han sade så slipper du reflektioner och andra störiga moment.
Qnix QX2710 kör jag och den är perfa men garantin är inte så bra.

Även om det är en väldigt påkostad TN-panel så har du ju rätt i att man förlorar lite.

Det beror på om han ska spela på skärmen eller syssla med annat.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oolllee:

Även om det är en väldigt påkostad TN-panel så har du ju rätt i att man förlorar lite.

Det beror på om han ska spela på skärmen eller syssla med annat.

Han efterfrågade bildkvalitet och då duger knappast en TN-panel.

Permalänk

Läser och funderar på allt ni skriver!

Fick tips om en 4k skärm. Vågar man köpa sån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohlinaren:

Hej!

Dax att köpa ny skärm. Kollat runt och kan inte bestämma mig. Vill ha riktigt bra bild och lutar mest mot en Samsung 27" S27B970D PLS LED.
Några kommentarer om den? Prisvärd?
Vet inte vad man ska ha. Blir tokig! Några andra förslag på bra skärmar tack!
2560x1440 helst.

Tack för svar!
Mvh Timmy

Vad är viktigast för dig? Spelar du? Arbetar du med foto eller video redigering? Vad får det lov att kosta? Om du skall spela, vad har du för Gpu?

All information om vad du har för preferenser, förväntningar och förutsättningar underlättar våra rekommendationer.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Skrivet av Uberlaz0:

Vad är viktigast för dig? Spelar du? Arbetar du med foto eller video redigering? Vad får det lov att kosta? Om du skall spela, vad har du för Gpu?

All information om vad du har för preferenser, förväntningar och förutsättningar underlättar våra rekommendationer.

Bra bild. Men jag spelar mest. Alla möjliga spel. Arbetar inte mycket med bilder och sånt. Hade tänkt lägga runt 5-8k, inte så noga.
Har ett XFX radeon HD 7970.