LG gör böjd ultrabred 34-tummare med IPS-panel

Permalänk
Melding Plague

LG gör böjd ultrabred 34-tummare med IPS-panel

Det blir flera skärmnyheter från LG på mässan IFA i september, däribland en böjd och ultrabred modell med IPS-panel samt en högupplöst skärm i filmformatet 4K Digital Cinema.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

120/144hz!!! Gief!

Seriöst, om det är rundad kan det ju faktiskt sitta en bra TN panel i den utan att det blir knas!

(Bra TN- samsung 950)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Riktigt najs, hoppas att den har VESA fäste också så är den helt perfekt.
4k är inte så intressant för min egen del, utan 21:9 något jag hellre ser fram emot. Som att köra en dual skärm setup men slippa bezeln i mitten.

Permalänk

Man skulle ha ett par såna så man har skärmar i en cirkel runt sig, skulle va ganska coolt xD

Permalänk
Medlem

34'' + 21:9 + curved +IPS = vill ha!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Discokungen

Åhhh. En riktig 4k-skärm! Sugeeeen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Keeper of Traditions

21:9, usch och fy...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilverrrGaming:

Man skulle ha ett par såna så man har skärmar i en cirkel runt sig, skulle va ganska coolt xD

...med Oculus Rift

En böjd 34-tummare i 21:9 skulle jag definitivt köpa om jag kunde.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Eftersom LG's andra 21:9 34-tummare var så sprid i kvaliteten så lär jag avvakta ett bra tag innan jag blir hypad av den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hoppas fler tillverkare hoppar på 21:9, min nästa skärm blir nog en sådan om det finns bra alternativ

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Först kom nyheten om den där AOC:en med 21:9, där jag skrev att det vore riktigt gött om den blev rundad. Så kommer denna nyhet, riktigt intressant för min del. Frågan är bara om priset, vilket säkert blir skyhögt, då bara LG's förra 34 tummare med dessa bildförhållanden kostar runt 10k. Men nog är det bra att det börjar med denna utveckling, så får man hoppas att det blir hyfsat populärt så det blir lite konkurrens också som driver ner priserna. När en sådan här hamnar på rimlig prisnivå, blir det nog att uppgradera från min QNIX.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk

Vad krävs för att driva denna badboy?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dunder:

21:9, usch och fy...

Tok! 21:9 är underbart! Har testat 4:3, 16:9, 16:10, 3x 16:9 och sitter nu på 21:9... kommer inte lämna det

Permalänk
Medlem

Dat prislapp... nöjer mig med min så länge!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ostbiten:

Först kom nyheten om den där AOC:en med 21:9, där jag skrev att det vore riktigt gött om den blev rundad. Så kommer denna nyhet, riktigt intressant för min del. Frågan är bara om priset, vilket säkert blir skyhögt, då bara LG's förra 34 tummare med dessa bildförhållanden kostar runt 10k. Men nog är det bra att det börjar med denna utveckling, så får man hoppas att det blir hyfsat populärt så det blir lite konkurrens också som driver ner priserna. När en sådan här hamnar på rimlig prisnivå, blir det nog att uppgradera från min QNIX.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja precis så tänkte jag också!
Har varit taggad på AOCskärmen ett tag nu. Skulle ju komma i augusti, men de har skjutit på det och flyttat prel. lanseringsdatum till oktober.
Men så kommer det såklart en rundad skärm från LG istället.
Aja, jag kanske slår till på AOCskärmen när den går ner under 6k ändå för de där rundade skärmarna kommer gissningsvis ha rätt otäcka prislappar de närmsta 2 åren...

Men det är jäkla roligt att det kommer en del ultrabreda alternativ ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

*dreglar

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Börjar se fint ut!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

När ska det börja bli standard med 1440P 120hz etc då? Är så trött på dessa 24 tums 1080 paneler. Ja jag vet att Asus Rog finns men prislappen är för hög och G-SYNC känns onödigt för mig

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Vill se mer 21:9 skärmar komma nu, men tackar nog nej till att införskaffa en böjd sådan.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Först kom nyheten om den där AOC:en med 21:9, där jag skrev att det vore riktigt gött om den blev rundad. Så kommer denna nyhet, riktigt intressant för min del. Frågan är bara om priset, vilket säkert blir skyhögt, då bara LG's förra 34 tummare med dessa bildförhållanden kostar runt 10k. Men nog är det bra att det börjar med denna utveckling, så får man hoppas att det blir hyfsat populärt så det blir lite konkurrens också som driver ner priserna. När en sådan här hamnar på rimlig prisnivå, blir det nog att uppgradera från min QNIX.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, samma här! Har fortfarande ingen lust att punga ut med mer än typ 5 tuss om den inte håller i mer än några år, och så måste det ju vara en hyfsad skärm dessutom, men jag har mest bara hört dåliga saker om LG. Fortfarande kul att det görs, då kanske andra följer efter snart! Skulle vilja ha FreeSync också när jag ändå håller på, så jag får nog vänta i nåt år till.

Skrivet av Teddis:

Vill se mer 21:9 skärmar komma nu, men tackar nog nej till att införskaffa en böjd sådan.

Säger inte att du har fel, men varför vill du inte ha en böjd? Tänker du sitta väldigt långt bort?

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Teddis:

Vill se mer 21:9 skärmar komma nu, men tackar nog nej till att införskaffa en böjd sådan.

Oh, enlighten me about this!
Förstår inte riktigt vad man ska med en böjd TV till. "Radien" från mina ögon till TVn gör krökningen rätt onödig.

Men på en så stor datorskärm lär det kunna ställa till med förvrängningar och IPSglow när man sitter så pass nära skärmen, right? Så det borde väl vara fördelaktigt med en krökt datorskärm. Eller det är vad jag antar. Vet ju inte för jag har såklart inte spanat in denna skärm och jämfört ännu ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zpnk:

Tok! 21:9 är underbart! Har testat 4:3, 16:9, 16:10, 3x 16:9 och sitter nu på 21:9... kommer inte lämna det

Nein, 16:10 ska det vara!

Sitter fortfarande kvar på 1680x1050 bara för att det inte finns några prisvärda uppgraderingar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Bra med mer IPS!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

4K och 120hz+ är synnerligen intressanta grejer. Men böjda skärmar eller 21:9 är ingenting för mig. Framförallt känns vitsen med 21:9 helt obegriplig, tycker det är hemskt när skärmen är alltför bred jämför med hur hög den är. Känns minst sagt störande.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem

tjohej, det här blir min nästa investering!

misstänker att den kommer hamna prismässigt på samma nivå som en oculus VR..

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

21:9 är inte lika efterblivet längre, nu när upplösningarna ökar så att man får mer än 1080 på höjden.
Men är krökta skärmar verkligen nödvändigt vid denna storlek, eller försöker dom bara skapa lite hype?

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att testa på, men är inget fan av krökta skärmar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lorgix:

21:9 är inte lika efterblivet längre, nu när upplösningarna ökar så att man får mer än 1080 på höjden.
Men är krökta skärmar verkligen nödvändigt vid denna storlek, eller försöker dom bara skapa lite hype?

Bra fråga.
På jobbet sitter jag med 2 och/eller 3 skärmar om vart annat. De skärmarna står inte i en rät linje utan det känns naturligt att ha dem lite olika vinklade så att alla är rakt mot mig. Så det låter väl inte helt orimligt att man även vill ha samma "arc" på skärmytan om man har en jätteskärm som ersätter flera mindre. Iaf när skärmen är så pass nära en som datorskärmar generellt är.
Har testat att ställa upp min TV på 40" på skrivbordet hemma istället för vanliga 24"-skärmen. Betraktningsvinkeln mot hörnen och kanterna av TVn blev inge vidare vill jag påstå.

Som jag skrivit tidigare så ser jag noll och ingen mening med krökta TVapparater (om de används som TVapparater på normalavstånd). Men för stora datorskärmar ser jag nog en rätt tydlig vinst. Eller för alla stora skärmar som man tänkt ha nära sig.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Bra fråga.
På jobbet sitter jag med 2 och/eller 3 skärmar om vart annat. De skärmarna står inte i en rät linje utan det känns naturligt att ha dem lite olika vinklade så att alla är rakt mot mig. Så det låter väl inte helt orimligt att man även vill ha samma "arc" på skärmytan om man har en jätteskärm som ersätter flera mindre. Iaf när skärmen är så pass nära en som datorskärmar generellt är.

Ja, med tillräckligt stor skärm så är det förstås dags för krökning. Jag har inte räknat på det, men spontant kändes det lite "tidigt".

Det pratas mycket om betraktningsvinklar, men när skärmarna blir stora nog så finns det ju bara en korrekt punkt att betrakta dem ifrån..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lorgix:

Ja, med tillräckligt stor skärm så är det förstås dags för krökning. Jag har inte räknat på det, men spontant kändes det lite "tidigt".

Det pratas mycket om betraktningsvinklar, men när skärmarna blir stora nog så finns det ju bara en korrekt punkt att betrakta dem ifrån..

You are right! När är skärmen "tillräckligt" stor? Min personliga gräns kanske är någonstans i detta område över 30". Smaken är väl som baken å andra sidan.
And yes, finns bara ett optimalt ställe att ha huvudet på framför en krökt skärm. Hade funkat bra för min del med tanke på hur jag använder hemdatorn, men kanske inte passar alla.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled