Permalänk

Alltele: Stabil + Bra internet.

Hejsan vi hade tänkt byta leverantör och byta till fiber och undrar vad ni föredrar.

Finns gamla trådar men saker ändras som sagt och vissa blir bättre.

Jag spelar mycket och MÅSTE ha stabilt internet och vill absolut inte att det där en sekund mitt på dagen.
Har någon här Alltele i dagsläget? många har Telia för dom är väldigt stora så är mest nyfiken på om Alltele är stabila och bra.
Eller bör man gå mot Telia istället?

Permalänk
Skrivet av ExtremeBBQ:

Hejsan vi hade tänkt byta leverantör och byta till fiber och undrar vad ni föredrar.

Finns gamla trådar men saker ändras som sagt och vissa blir bättre.

Jag spelar mycket och MÅSTE ha stabilt internet och vill absolut inte att det där en sekund mitt på dagen.
Har någon här Alltele i dagsläget? många har Telia för dom är väldigt stora så är mest nyfiken på om Alltele är stabila och bra.
Eller bör man gå mot Telia istället?

Det är iofs. 2-3 år sedan vi hade AllTele, men vi tog vårt pick och pack och bytte så fort vi bara kunde sedan vi fått dem. Nätet var nere minst en gång i veckan, och supporten hade så usla öppettider att det aldrig var öppet när nätet var nere. Kul att sitta en hel helg utan nät för att man väntade på att kunna felanmäla t.ex.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Avstängd

Alltele har ja bara dåliga erfarnheter utav, as otrevlig support, liksom att dem fortsatte skicka ut fakturor ca 10månader efter jag sagt upp dem och allt var klart med dem, liksom massor utav driftstop och problem ifrån dem. nej du använd inte AllTele.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

vi har dom just nu och kan bara meddela att jag hatar det företaget, så fruktansvärt ostabilt och supporten är så inövad på sitt manus att gå efter så det känns som om man pratar med robotar. ända bra med dom som vi haft är att dom har levererat väldigt bra hastighet och hållt den hastigheten

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Alltele är den mest instabila leverantör som jag råkat ut för. Jag bytte till Telia för 2,5 år sedan och det blev mycket bättre (bättre stabilitet, bättre peering mot utlandet, bättre service när något händer). Tyvärr ligger en del företagskunder jag hjälper kvar på Alltele så de senaste månaderna har jag blivit uppringd minst 4 gånger pga internetproblem som varit direkt relaterat till Alltele, alltså inte kundfel.

Senaste gången var förra tisdagen tror jag, då enbart några få enstaka IP-spann fungerade, resten var oåtkomliga (bl a Google och Alltele själva). Fanns ingen information (som vanligt) och det pågick hela förmiddagen. Först efter lunch började det fungera någorlunda normalt igen.

Telia är alltså mycket bra (i topp) medan Alltele ligger i botten om du frågar mig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Har precis flyttat, och den nya kåken ska få fiber 100/100 från AllTele. Fördelen är att det blir billigt, nackdelen är väl att jag går från Telia till AllTele, och med tanke på trådens attityd gentemot AllTele verkar det inte bli bättre.

Aja, smällar man får ta med gamla hus

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Har precis flyttat, och den nya kåken ska få fiber 100/100 från AllTele. Fördelen är att det blir billigt, nackdelen är väl att jag går från Telia till AllTele, och med tanke på trådens attityd gentemot AllTele verkar det inte bli bättre.

Aja, smällar man får ta med gamla hus

Lycka till!!

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Jag tror att erfarenheterna av Allteles tjänsteleverans beror mycket på vem det är som faktiskt levererar tjänsten. Själv har jag numera Alltele till mobilen, och det verkar fungera, (Telia) och polaren har sedan länge Alltele till mobilen & i stadsnätet. (Telia & Öresundskraft för respektive.) Problemfritt även för honom. Möjligen har vi båda ett gemensamt klagomål som består i att de är lite slöa med porteringen av telefonnummer när man skaffar sig deras tjänst. För honom tog det tre dagar efter utsatt tid innan det blev rätt nummer, för mig missade det med 6-7 timmar. En ganska drastisk förbättring, men fortfarande inte bra.

Om supporten. Jag har ännu inte haft någon anledning att ta kontakt med dem angående egentliga "problem" utan bara standarddetaljer som inaktivering av tjänster, felaktiga tjänster osv. De har tagits per email, och de har varit snabba med att svara, (Email, snabba, ett par timmar. Inte som snabba på telefon, ett par minuter. Olika referensramar.) och så trevliga man nu kan förväntas vara per email med någon man inte känner.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Nå, återkoppling på mitt inlägg ovan.
Allteles tjänst verkar fungera som väntat. Bra, med andra ord, eftersom det är Telia som står för leveransen.
Deras support, ska man nog helst slippa hålla på med. Jag har efter upprepade påstötningar per telefon och email fortfarande inte fått hjälp nog för att få MMS att fungera på min Nokia N9. Något som Comviq löste med ett meddelande med automatiska inställningar när jag stoppade i kortet i telefonen, när jag köpte den som ny. Ett sådant meddelande kommer för all del nu med, och det går att skicka det till sig hur många gånger som helst via AllTeles hemsida, men det ger inte önskat resultat. Det "bästa" de lyckats ge mig så här långt, är en konfigurationsguide, för Android. Vilket inte hjälper mig speciellt mycket, eftersom jag inte har en Android telefon.

Kan de bara få tummen ur röven och lösa det här problemet så är deras tjänst tillfredsställande, men i dagsläget brister det något...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Kan dra min bild lite snabbt, har haft Alltele sen TDC blev uppköpt av Alltele. Haft lite småproblem under åren med ADSL men inget som kan beslastas Alltele, supporten har fungerat bra.
Kan inte påstå att jag har haft mycket med dom att göra i supportärenden förvisso.

Fick fiber inkopplat till huset för ett litet tag sen och var då nära att byta till Bahnhof, men stannade kvar hos Alltele för att jag fick ett bättre erbjudande om jag stannade kvar. Än så länge fungerar det bra.

Min bild är dock att supporten oavsett ISP verkar vara sisådär och det gäller även favorit ISP'n här på SweClockers, Bahnhof.